Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb sinds kort een Canon EOS 50D.

Op full-size raw levert deze camera dus bestanden van 17 tot 20mb per stuk.

Het viel mij nu echter op, dat op de een of andere manier mij foto's via de cardreader baggertraag m'n pc binnen komen. Bij m'n 400D (foto's tussen de 8 en 12MB) had ie daar nooit last van. Ik gebruik momenteel een Trancend 8GB 133x kaartje.

Aan de bestandsgrootte lijkt het niet te liggen. Want ook de sRaw1/2 foto's (6-8MB/stuk) komen met dezelfde traagheid binnen.

Ik gebruik nog steeds zoombrowser EX (van canon zelf) om de foto's op de HD te plaatsen.

Heeft iemand enig idee waarom die nu zoveel trager gelezen wordt?
Heb ik een andere versie van ZoomBrowser nodig? Of komt het door de manier van formateren van de 50D wat mijn pc niet leuk vind?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je een ander kaartje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Wat voor cardreader is het? Is deze niet aangesloten op USB1.0? Heb je al geprobeerd rechtstreeks van de kaart/camera (dus zonder tussenkomst van Zoombrowser) de foto's over te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
Een ander kaartje is momenteel niet te proberen, aangezien ik op t moment enkel dit kaartje heb.

De cardreader zelf is volgens mij ook van Transcend (ding zit al jaren naar tevredenheid in m'n pc).
Intern, zo'n 100 in 1 achtig ding. 4 sloten.
En die werkt (normaal gesproken) echt via USB2.0. Een ruwe schatting lijkt me dat ie momenteel zo'n 3 a 4 MB per seconden doet, maar hij was altijd vele malen sneller.

Zonder zoombrowser heb ik nog niet geprobeerd. Hij staat nu nog het kaartje leeg te pompen, en dat wil ik zo snel mogelijk af hebben zonder steeds te onderbreken.

Ik heb na een paar foto's wel eerst nog geprobeerd naar een andere partitie op m'n HD te schrijven. Maar dat mocht niet helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cryothic op 27-09-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

breinonline

Are you afraid to be known?

Het kan ook aan de kaartlezer liggen, sommige werken niet lekker met bepaalde kaartjes. Probeer zoals J_V_D_L aangeeft eens in de verkenner te kopiëren. Gaat dat wel snel dan is Zoombrowser EX het probleem. Als het niet uitmaakt zou ik een andere kaartlezer proberen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
Tja, de combinatie van die kaart met die kaartlezer gebruik ik inmiddels al een half jaar probleemloos.
Probleem is pas ontstaan sinds ik met een andere camera de foto's maak :/

Maar ik ga het binnenkort eens zonder zoombrowser proberen.
Al viel het me op dat ook zoombrowser zelf gewoon bagger traag omgaat met de foto's (na het overzetten op de HD). Heb nu de camera raw codec geupdate, misschien dat dat helpt. Vandaag nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Misschien een virusscanner die de removable drives op lezen (en schrijven) scanned?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
Ok, ik heb even een externe cardreader uit m'n tas gesjort.
Hama USB 2.0 Card Reader 35 in 1

Ik open zoombrowser import shizzle, en hop, in 1x alle thumnails van de kaart.
En nu ging die dus met ongeveer 3 foto's per seconden de zooi binnenhalen.

Het is dus de interne cardreader die niet meer wil
Pagina: 1