Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer 3,5 jaar geleden de 32pf9966 HD ready lcd scherm van philips gekocht.
Nu kom ik er pas laat achter dat dit scherm geen hdmi maar een dvi-i aansluiting aan de achterkant
heeft voor HD weergave. Welke kabel moet ik hiervoor gebruiken. Ik heb een hdmi dvi kabel gekocht maar die wilt niet werken met de ps3. Er wordt geen beeld weergegeven en het beeld blijft alleen blauw...
Wat doe ik fout en wat voor kabel kan ik kopen om dit probleem op te lossen?

Wie kan mij helpen? :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 21:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wellicht dat het een setuptfout is (ik ken je TV verder niet) maar wat betreft kabel zou je ook een Component-kabel kunnen gebruiken :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Heb je al geprobeerd wat Philips zelf zegt als iets niet via HDMI/DVI beeld geeft maar enkel ruis/testbeeld. Ze geven zelf drie dingen te doen:
  1. De communicatie wordt opgestart. De HDCP-compatibiliteit wordt gecontroleerd. Wacht tot dit proces is voltooid.
  2. Als het beeld onderbroken blijft worden: selecteer opnieuw de HDMI-ingang van de externe bron door in het AV-menu een andere ingang voor de bron te selecteren en vervolgens de oorspronkelijk geselecteerde HDMI-ingang weer te selecteren.
  3. Stel de TV en het extra apparaat opnieuw in (beide uitschakelen en weer inschakelen).
Optie één heb je vast wel geprobeerd aangezien dat eigenlijk niet lang hoeft te duren. Optie twee zou kunnen aangezien de TV en de PS3 opnieuw met elkaar gesynchroniseerd worden. En anders toch maar optie drie proberen, want ben wel tegengekomen dat de PS3 kan werken in combinatie met jouw tv. Je moet alleen wel het beeld via HDMI verzenden en het geluid via de Multi AV-out, want de DVI connector van de tv schijnt geen geluid te pakken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Verander in de instellingen in het ps3 menu. Hier moet je aangeven dat die het beeld via hdmi moet uitsturen ipv wat je eerst gebruikte.

Hetzelfde moet je instellenvoor het geluid.

Nogmaal: je moet dus op de ps3 instellen hoe die het beeld en geluid moet uitsturen (componenten/hdmi/optisch etc)

De dvi ingang van de Philips moet wel dhcp ondersteunen, anders gaat t hele feest niet door.

Ook moet je de uitgaande resolutie op de ps3 instellen die de Philips aankan over dvi.
Ik ken die van jou niet maar het zou me verbazen als die 1080p aankan, aangezien Philips daar erg laat mee was. Check dit in de handleiding. Je moet dus kiezen tussen 720p/1080i/1080p

Succes

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 28-09-2009 22:35 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De DVI-ingang van de Philips ondersteunt wel DHCP aangezien er (genoeg) set-ups te vinden zijn met de PS3 in combinatie met een xxPF9966.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

FeaR1986 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:27:
De DVI-ingang van de Philips ondersteunt wel DHCP aangezien er (genoeg) set-ups te vinden zijn met de PS3 in combinatie met een xxPF9966.
Die kunnen ook via component aangesloten zijn ;)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Meelobee schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:05:
[...]
Die kunnen ook via component aangesloten zijn ;)
Ik doelde dan ook op PS3's die met HDMI - DVI waren aangesloten O-)

Pagina: 1