Toon posts:

Kapotte HD?! Wie kan me helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Seagate Barracuda 500GB harddrive. Ik start continu op met de volgende foutmelding: (Er is een probleem met de vaste schijf gevonden. --> Ik moet Backuppen)

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/CATw1aDSr-zwX7Y5IbzvtQ?feat=directlink

Ik krijg bij het opstarten van mijn pc constant deze foutmelding, ook wanneer ik annuleer komt hij vanzelf na een tijdje weer terug. Mijn pc blijft doorgaans gewoon functioneren. Wel heb ik het idee dat de schijf langzamer is geworden. Daarnaast, reboot de computer bij belasting (tot nu toe alleen bij het streamen van een .avi 700mb naar mijn playstation) altijd, ongeacht het streamprogramma dat ik gebruik. Dit is zeer vervelend als je midden in een film zit. (Ik stream via een netwerkbrug ethernetpoort naar ethernetpoort van de Playstation 3). Kan in dit streamen/bepaalde programma's het probleem besloten liggen? Ik heb scandisk uitgevoerd en de seagate HD bootdisk (de "short-test" kan niet gedaan worden, alleen de 'long-test'). Beide constateerden fouten maar hebben deze gerepareerd. Echter het probleem is niet opgelost/ het echte probleem niet gevonden.

Ik vind het raar dat ook Speedfan geen SMART-test kan worden uitgevoerd (er wordt geen HD gevonden , terwijl ie er wel is).

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/Yo1VOzl

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/iTEltHYsys7Tmoxa3P2XCQ?feat=directlink

Wel geeft ie temp. waarschuwingen. Terwijl fan's het goed doen denk ik. Ook bij de Seagate HD test bootdisk geeft ie aan dat de temp van de HD boven de 70graden is geweest of is!?

VRAGEN:
Hoe serieus moet ik de waarschuwing van Vista nemen? Is ie wellicht nep ?
Is mijn HD werkelijk kapot? (Ik wil geen risico lopen met dataverlies en heb de belangrijkste bestanden gebackuped, maar niet alles.)
Wat kan ik nog doen om te testen? (Is het geen virus/trojan etc?)

Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen met dit probleem, ik maak me zorgen over mijn HD.

Alvast bedankt!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Maak een backup van AL je belangrijke data nu het nog kan.

Gebruik een tooltje van je HD leverancier om zeker te zijn, maar als ik dit zo hoor mag er geen twijfel zijn dat je HD dood gaat. Bespaar jezelf de ellende en bestel een nieuwe.

Met wat search werk kun je jezelf verder hier wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het tooltje van seagate gebruikt, zowel de Dos versie als de Windows versie. Dos kan alleen de 'long test' uitvoeren en de gevonden fouten repareren. 'short' doet ie niet. Daarnaast geeft de windows versie SeaTools aan dat ie de drive zelfs niet kan vinden (een of andere fatal error).

Windows, en alle programma's (zelfs spellen) werken wel nog.

Kan het zo zijn dat ie op het punt van kapot gaan staat, maar dat ik daar feitelijk pas iets van merk wanneer ie helemaal niet meer wil (op)starten/uitvalt?!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:34:
... Kan het zo zijn dat ie op het punt van kapot gaan staat, maar dat ik daar feitelijk pas iets van merk wanneer ie helemaal niet meer wil (op)starten/uitvalt?!
Het kan zijn dat er nu al bestanden b.v. foto's corrupt raken door dat de harddeschijf niet meer goed wegschrijft.

Dus het is echt tijd om over te schakelen op een nieuwe schijf. Er bestaan tooltjes om in 1x een harddeschijf te kopieren naar een nieuwe schijf.

Je kan trouwens de S.M.A.R.T. waarden die de harddeschijf bijhoud over zijn functioneren, bekijken met het gratis programma SpeedFan

[ Voor 4% gewijzigd door djexplo op 27-09-2009 22:12 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'