• DutchMuffin90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-01 17:59
Beste medetweakers,

Recent heb ik een AMD Phenom II X3 720BE gekocht samen met een K9A2 Neo moederbord van MSI. Het enige probleem is dat mijn processor niet herkent wordt, maar verder draait de pc wel goed. Is er een mogelijk dat het moederbord mijn processor wel herkent zonder ik gebruik hoef te maken van een bios update (ben ik een beetje huiverig voor omdat het snel en heel erg mis kan gaan.)

Groetjes,

Verwijderd

Als er staat unknown CPU of zo dat zal die hem wel niet herkennen en bios update in DOS of via het bios is erg veilig hoor.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

theone0312 schreef op zondag 27 september 2009 @ 19:37:
Is er een mogelijk dat het moederbord mijn processor wel herkent zonder ik gebruik hoef te maken van een bios update (ben ik een beetje huiverig voor omdat het snel en heel erg mis kan gaan.)
Nee, niet herkent is niet herkent. BIOS-updates zijn normaal helemaal geen probleem, zeker niet als je het onder DOS doet (vanaf een boot USB stick of diskette).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07

Thandor

SilverStreak

Exact herkennen is hier niet aan de orde; een beetje wel getuige het systeem opstart. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat een CPU nieuwer is dan het moederbord en het feilloos werkt. Als het systeem dus goed draait heb je eigenlijk geen nieuw BIOS nodig maar het zou netter zijn als je het BIOS toch updatet en zoals de mensen boven mij zeggen is dat echt niet zo'n probleem.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.