• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 19:44
Heb al bijna een jaar lang dezelfde mediacenter staan, een H6 kast van OrigenAE met wat hardware der in (denk niet echt van toepassing).

Heeft altijd goed gewerkt qua standby en ontwaken daaruit tot gisteren. Hij ontwaakt en dan doet m'n afstandbediening het niet meer. Als ik dan mediacenter minimaliseer dan zie ik IR Trans systemtray icon ontzettend hard knipperen (zelfde knipper als hij een input van de afstandbediening ontvangt, maar dat is het absoluut niet).

Als ik dan de IRTrans systray afsluit en weer start gaat het weer goed.

Hoe kan dat nou zo ineens, heb niets aan updates aan staan, heb niets veranderd, en toch ineens dit, zo irri.

Heb vanmorgen de nieuwste drivers / programma van de IRTrans site afgehaald en geinstalleerd. Verder heb ik wat op google zitten zoeken maar daar kom ik alleen mensen tegen die problemen hebben met middels IR trans het apparaat IN standby te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Sa1 op 27-09-2009 18:20 ]

• Sa1
Niemand dit meegemaakt? iemand een idee waar ik dit kan gaan zoeken?

k heb namelijk geen idee.. geen eventlogs, helemaal niets... en het komt wel uit het niets...

waarom is het toch altijd zo dat met computers er van alles mis gaat op termijn. Het heeft sinds December 2008 goed gelopen en nu van 't een op 't andere moment werkt het niet meer.

• Sa1
Heb nu m'n mediacenter opnieuw geinstalleerd met Windows 7 Ultimate der op. Draait nu weer goed. Vind het best zo.

Verwijderd

Kun je me misschien vertellen hoe je je display en IR ontvanger aan de praat hebt gekregen in Windows7? Ik ben er na een dag puzzelen nog niet uit en heb alle bruikbare tips'n tricks die ik op het www kan vinden al geprobeerd. Ik krijg bij het opstarten van de irTrans-server de "beruchte" melding dat er dll's niet gevonden kunnen worden. (ftd2xxx.dll) Ook niet bij installeren onder admin rights of het uitvoeren van de server onder admin rights.

Ik heb ongeveer alles al geprobeerd en hoop op de gouden tip!
Welke versie heb je precies gebruikt van irtrans en heb je bijvoorbeeld de usb kabel van de VFD er voor de installatie al in zitten? Ik heb de download van de irTranswebsite gebruikt en ook die van de o=OriginAE website, beide zonder succes. Mijn pc zegt dat ik een Sasem Remote Controller v1.1 moet installeren, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Het moet lukken, maar hoe?

• Sa1
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:27:
Kun je me misschien vertellen hoe je je display en IR ontvanger aan de praat hebt gekregen in Windows7? Ik ben er na een dag puzzelen nog niet uit en heb alle bruikbare tips'n tricks die ik op het www kan vinden al geprobeerd. Ik krijg bij het opstarten van de irTrans-server de "beruchte" melding dat er dll's niet gevonden kunnen worden. (ftd2xxx.dll) Ook niet bij installeren onder admin rights of het uitvoeren van de server onder admin rights.

Ik heb ongeveer alles al geprobeerd en hoop op de gouden tip!
Welke versie heb je precies gebruikt van irtrans en heb je bijvoorbeeld de usb kabel van de VFD er voor de installatie al in zitten? Ik heb de download van de irTranswebsite gebruikt en ook die van de o=OriginAE website, beide zonder succes. Mijn pc zegt dat ik een Sasem Remote Controller v1.1 moet installeren, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Het moet lukken, maar hoe?
oh, ik herken echt helemaal niets van deze problemen. Heb gewoon vista der af gegooid zonder er over na te denken of het wel zou werken onder windows 7. Zonder enige vorm van nadenken Windows 7 geinstalleerd, drivers gedwnload van irtrans website en in één keer draaien, werd gewoon keurig herkend. Sorry kan je dus niet verder helpen :)

overigens, mijn probleem is wel terug... vet irri..

altijd leuk, had een server die al 1,5 jaar zonder problemen draaide, en een media center die al zeker een jaar goed draaide, in 1 weekend beide systemen onderuit.. .. krijg het niet meer goed..

echt zo'n moment "k flikker alles der uit en klaar".

maarjah ... he... irri!

success met de speurtocht!