Toon posts:

Voodoo Banchee win2k probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n Voodoo banchee wil nie werken onder glide en opengl in win2k. Ik heb de nieuwste beta drivers van 3dfx vb-w2k-1.02.02-beta
Daar lijke alle bestanden onder te zitten. Als een spel bv hitman op glide zet zecht tie dat tie niet werkt,op opengl ook niet. D3D wel, maar die sucks. Update van hitman verrot heel het spel. kortom :( :( :(

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
ik heb ook een Voodoobanshee, althans voor een paar maanden nog. als je het geld hebt gewoon en geforce kaart kopen ben je van het gezeik af

w00t

Verwijderd

OpenGL wil alleen werken als je de MiniGL drivers in de directory van het spel hebt geinstalleerd (zoals bij HalfLife en Unreal), je kunt in plaats van MiniGL ook wickedGL gebruiken voor betere prestaties:

Check hier:
http://www.wicked3d.com/technology/wickedGL.htm

Verder raad ik je aan de nieuwste compatibilty pack van microsoft voor win2k te installeren.

Check hier:
http://www2.tweakers.net/meuktracker/551

En natuurlijk service pack 1 en directx8.0a te installeren op je pc.... dat zal een hoop schelen denk ik.

Tsjah, en antwoorden dat je maar een betere moet kopen is nou niet echt een productief antwoord, wel?
De banshee is op zich nog een prima kaartje hoor....

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! DX8 heb ik al ik zal op school nog es kijke of ik bij systeembeheer service pak kan meenemen. Helaas werkt hitman niet met minigl, maar wel Halflife, die doet het al onder opengl. Ik vindt het nog steeds raar dat onder glide de spellen nog niet werken. Als staat er bij Hitman 3d compatible dat banchee alleen maar glide ondersteund :? (vaag). Onder normaal opengl werkt ook niet.
Toch bedankt. :)

Verwijderd

Kep ook de Monster Fusion (banshee) kaart. Onder win2000 werken de beta drivers van 3dfx niet goed.
Ik heb hier in een eerdere posting :Z het antwoord gekregen om de drivers voor bijvoorbeeld de ASUS banshee drivers te gebruiken.
LET OP! De ASUS draait wat langzamer dan de Fusion. Dus controleer even je mem/core snelheden met bv. Powerstrip. De ASUS drivers zouden je kaart anders 20 MHz langzamer laten lopen. (Toch zonde want zo snel zijn ze ook al niet meer)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Tanx ik merkte dat de 3dfx drivers onder w2k niet echt werkte, onder adv server al helemaal niet. ben nou de asus win2k en nt4 aan het proberen. Stond in andere post dat nt4 drivers ook werkte. Ik gebruik V Control op videokaart te tweaken; tweakt echt lekker :9 kun je monitor ook op iets hoger freq draaien

Verwijderd

Windows NT ondersteunt geen DirectX dus waarschijnlijk zullen de NT drivers een aantal opties missen die Win2000 drivers wel in huis (kunnen) hebben.

Maar check je performance maar onder 3Dmark of XLR8TR. Misschien dat het ook geen z@k uitmaakt.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:00

Professor_Botje

Administrator

Voor WinNT 4.0 is er DX suport tot 6.0 en das jammer want Bv. GTA2 hebben minimaal DX6.1 nodig :)

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Pagina: 1