Verwijderd

Topicstarter
Dag volk,

Recent hebben we hier een Samsung HD televisie aangeschaft, type staat in titel. Deze kan ook verbinding maken met internet en andere apparaten in een thuisnetwerk, zegt het boekje. Nou heb ik hier toevallig nog een USB Dongle van Linksys liggen, die altijd goed heeft gewerkt op de PCs hier. De TV herkent hem echter niet.

Dit zou kunnen betekenen dat de TV alleen werkt met Samsung dongles, maar die zijn rete-duur... In de manual wordt niet echt uitsluitsel gegeven over het type dat men moet/kan gebruiken, en op internet vind ik het ook niet. Weet iemand of ik voor een Samsung TV ook een dongle van een ander merk dan Samsung kan gebruiken?

Bij voorbaat dank!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Voor zo een tv zou het niet uit moeten maken waar hij mee verbind, zolang het maar conform een standaard is.
Voor mij is onduidelijk waar je die dongle in prikt. Het klinkt nu alsof je hem in je tv prikt namelijk, en dat lijkt me inderdaad niet werken.

Het lijkt me dat je tv ingebouwd een wifi-adaptor heeft, en je die dongle in een pc prikt. Alleen zijn die dingen standaard toch clients, en broadcasten ze niet het netwerk? Dan moet je ze eerst instellen op ad-hoc mode, lijkt me?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07
nee alleen de samsung dongle werkt!.
Alle overige wireless dingen werken niet.

Verwijderd

@AceM90
Alleen de Samsung Wireless Dongle (WIS09) is compatible met de LCD-tv.
Ik adviseer je wel om nog eens goed na te denken of je de dongle wel zou aanschaffen voor dat bedrag. Ik heb het namelijk zelf ook, maar ik vind het erg tegenvallen. De mogelijkheden zijn beperkt en worden voorlopig niet uitgebreid en de overdrachtsnelheid is erg laag. Ik kocht hem vooral om media vanaf mijn notebook af te spelen via de tv, maar dit gaat echt erg laagzaam. Youtube, weather, e.d. worden ook erg traag geladen.
(Note: het ligt niet aan mijn internetsnelheid)

@ frick y
De dongle wordt in een USB-poort van de tv aangesloten en dus niet op de pc.

Verwijderd

netwerk kabel verdient voorkeur, eventueel met een goede ethernetwerk homeplug oplossing (netwerk over stroomnetwerk indien de stroom fase bij computer of router gelijk zijn met deze bij de flatscreen, anders werkt dit niet! Zelfde stroom koperpaar is nodig voor de communicatie.