Toon posts:

Kan bestanden uit GetDataBack niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een data-recovery probleem:

Ik heb hier een harde schijf van een vriend liggen.
Deze schijf is, door een stommiteit van hem, deels overschreven met een herinstallatie van Windows Vista.
De data stond niet in de gebruikelijke "Mijn documenten"-map van windows, maar op een 2e partitie (op dezelfde schijf) in een zelfgemaakte map.
Nu heb ik (een legale en gekochte versie van) GetDataBack for NTFS gedraaid.
Nadat GetDataBack echt uren draaide, zie ik uiteindelijk alle mappen met persoonlijke bestanden staan van de oude data-partitie
GetDataBack liet ook een hoop groen zien nadat hij klaar was met zoeken.
Ik zie echt alle bestanden, met de juiste bestandsnamen en de juiste grootte. Volgens mij zijn ze ook gewoon intact.

Het probleem is dat ik al die bestanden maar niet kan openen, nadat ik ze gekopieerd heb vanuit GetDataBack naar een tijdelijke herstel-map.
Op enkele .HTM-bestanden na krijg ik bij het openen van alle bestanden een foutmelding dat ik ze niet kan openen.

Voor de duidelikheid:
GetDataBack for NTFS draaide op een Windows XP Pro-machine.
De schijf komt van een Vista-machine.

Hoe kan het dat ik echt alle 100-en bestanden zonder verminkte bestandsnamen en grootte kan zien, maar ze toch niet kan openen?
Ik zou denken dat als ze verminkt waren ik ook veel minder terug zou kunnen halen, of op z'n minst ook verminkte bestandsnamen zou moeten tegen komen.
Ik heb ook al gekeken naar de rechten. Maar heb mijzelf, administrator van de XP Pro-machine, eigenaar gemaakt van de gehele herstelde map op deze XP-machine.
Daarnaast heb ik alle lees- en schijfrechten op die map.

Wat doe ik hier verkeerd?
Mijn instinct zegt me dat ik hier iets over het hoofd zie, en dat ik eigenlijk verder in de richting van de permissies en rechten moet zoeken.
Maar het lijkt mij dat ik niet meer kan doen dat dit.
Ben ik nu door al m'n opties heen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
De bestandsnamen en grootte komen uit de (NTFS) bestandstabel. De daadwerkelijke data komt van her en der op de platters. Heeft GetDataBack geen meldingen gegeven over welke bestanden wel en niet volledig hersteld konden worden?
Je laat de bestanden hopelijk wel naar een volledig andere schijf restoren?

Ik heb in het verleden juist hele positieve ervaringen gehad met dit programma.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:02:
De bestandsnamen en grootte komen uit de (NTFS) bestandstabel. De daadwerkelijke data komt van her en der op de platters. Heeft GetDataBack geen meldingen gegeven over welke bestanden wel en niet volledig hersteld konden worden?
Je laat de bestanden hopelijk wel naar een volledig andere schijf restoren?

Ik heb in het verleden juist hele positieve ervaringen gehad met dit programma.
Uiteraard gaat alles naar een andere schijf.

Het recoveren ging in 5 stappen.
Ergens halverwege al die stappen zag je ook een overzicht van alle alternatieve vervolg-stappen die je kon nemen.
In dat overzicht zie je een simpele lijst waarin staat hoe gaat je daarvan de data kan terughalen.
In die lijst zie je allerlei groene en gele of rode stippen.
De recovery's met groene stippen zouden succesvol moeten zijn.
Ik had de bovenste gekozen, wat mij de beste keuze lijkt.
De bovenste gaf ook een percentage aan van 92%.
Daarom begrijp ik ook niet dat ik ze allemaal niet kan openen.

Dat en het feit dat ik alleen enkele HTM-bestanden kan openen is vreemd, en geeft mij te denken dat de recovery zelf misschien wel geslaagd is maar ik de oplossing ergens anders moet zoeken.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Dat betekent meestal dat de boel al een keer is overschreven en dus corrupt is geraakt. Dan een paar .htm bestandjes er doorheen glippen komt misschien omdat dat maar kleine bestandjes zijn en wellicht zelfs maar één sector innemen, waardoor de kans kleiner is dat daar iets van overschreven wordt.

Heeft de eigenaar misschien nog met de schijf lopen rommelen voordat hij bij jou kwam?

[ Voor 38% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-09-2009 17:26 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:25:
Dat betekent meestal dat de boel al een keer is overschreven en dus corrupt is geraakt. Dan een paar .htm bestandjes er doorheen glippen komt misschien omdat dat maar kleine bestandjes zijn en wellicht zelfs maar één sector innemen, waardoor de kans kleiner is dat daar iets van overschreven wordt.

Heeft de eigenaar misschien nog met de schijf lopen rommelen voordat hij bij jou kwam?
Nope.
En daar komt bij dat het overschrijven van Vista lang niet zoveel ruimte inbeslag neemt als de originele data (meer dan 50 GB).
Echt alles is niet te openen, zelf kleine bestanden niet. Op een handjevol HTM-bestanden.
En dat laatste vind ik dus wel vreemd, en kan volgens mij niet het effect zijn van de overschrijving.

Zou ik enkele instellingen in GetDataBack moeten veranderen?
Ik heb de volgende 2 verschillende processen al geprobeerd:
- "I dont know, use default settings"
- "Sustained file system damage" + opties aangevinkt: excessive search, recover lost files, recover deleted files

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar moeilijk geloven dat met een simpele herinstallatie van WindowsVista alle data, ter grootte van +50 GB, geheel overschreven is.
Pagina: 1