Dag iedereen,
Een vriend van mij woont in een studentenhuis, en ze hebben 1 aansluiting van Compuserve met een Zyxel 2602R modem. Werkt goed.
Maar als er eentje zijn Torrent programma aanzet, ligt de rest bijna plat. Gamen is opeens bijna niet mogelijk vanwege de hoge ping tijden etc...
Website laden heel erg traag.
Uiteraard kan je het tegen die mensen zegen dat ze max connections op torrent client lager instellen, maar dat "doen ze niet".....
Dus hij vroeg of er wat aan te doen is.
Nou heb ik zelf een WRT54G met DD-WRT software, en daar is wel de mogelijkheid om aan bandwith shaping te doen.
Ik weet alleen niet hoe "goed" het werkt.
Heeft iemand ervaringen in deze materie? En wat voor alternatieven (niet te duur) zijn er om aan de volgende eisen te voldoen:
Een vriend van mij woont in een studentenhuis, en ze hebben 1 aansluiting van Compuserve met een Zyxel 2602R modem. Werkt goed.
Maar als er eentje zijn Torrent programma aanzet, ligt de rest bijna plat. Gamen is opeens bijna niet mogelijk vanwege de hoge ping tijden etc...
Website laden heel erg traag.
Uiteraard kan je het tegen die mensen zegen dat ze max connections op torrent client lager instellen, maar dat "doen ze niet".....
Dus hij vroeg of er wat aan te doen is.
Nou heb ik zelf een WRT54G met DD-WRT software, en daar is wel de mogelijkheid om aan bandwith shaping te doen.
Ik weet alleen niet hoe "goed" het werkt.
Heeft iemand ervaringen in deze materie? En wat voor alternatieven (niet te duur) zijn er om aan de volgende eisen te voldoen:
- 4 gebruikers
- Verwende Torrent gebruikers en andere programma's moeten kunnen "beheerd" worden op router level
- Is het voldoende om alleen bv. de bandbreedte aan te geven (bv. poort 1 maximaal 3 Mbps) of gaat de modem dan alsnog over zijn nek, vanwege het aantal connecties van Torrent?
- Zijn er alternatieven, al dan niet met een router, maar bv. met een kant en klaar modem / bandwith limiter etc..
- Het internet is een 20 Mbps ADSL (werkelijk 15 Mbps) via Tiscali netwerk.