Philips SPA 9350

Pagina: 1
Acties:

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-02 14:46
Wie heeft er ervaring met deze 2.1 set van Philips? Het ziet er op foto keurig uit, de reviews op kieskeurig zijn ook positief, hier op tweakers staat de set nog niet in pricewatch.

Wat mij erg handig lijkt, is het aparte versterkertje met regelknoppen voor bass en treble. Ik woon in een appartement en heb geen zin in buren die ieder weekend aan de deur staan om te klagen over geluidsoverlast :) Daarnaast zit er nog een houdertje bij voor je MP3 spelert, mocht je die daarop aan willen sluiten. Al met al krijg ik een positieve indruk van het product.

Anybody?

http://shop.philips.nl/se...eub2c&productID=141751300

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/592E56C8CA6E1AFFC12575A1005204A2_big.jpg

Daarnaast twijfel ik nog over de Z2300 van Logitech. Iets duurder, maar wel een THX set. Vraag me alleen af of je dat ook echt hoort. Nadeel van die set vind ik dat die al erg lang op de markt is, iemand ervaring met die spullen?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
partyondude schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:32:
Iets duurder, maar wel een THX set.
THX (bij een computer-speaker setje) steld NIETS voor.
Als Trust naar THX Ltd. zou stappen, met een zak geld in hun handen, dan zou er op de helft van hun speakersets ook een THX embleempje glimmen.
THX (voor computer-speakers) is een (slechte) grap.

Verder moet je echt weten, wat voor geluid jouw smaak is.
De enige computer-speakerset van Phillips die ik heb gehoord, is dat AmbX gebeuren. Ik vond het niet geweldig, heel schreeuwerig en veel gebonk. Over de Z2300 kan ik eerlijk gezegd ook niet veel goeds vertellen, niets meer de typische 'dikke bass' die ver boven alles uitkomt. Het typische 'prutser in een brakke Honda Civic' geluid.
Sommige vinden dat geweldig, ik vind het niets.

Ik zou voor een Creative Gigaworks T20 of T40 gaan, zeker bij muziek klinkt het veel natuurlijker dan die Logitech meuk.

[ Voor 41% gewijzigd door SirNobax op 27-09-2009 17:52 ]

Pentaxiaan

• partyondude
Jouw opmerking over THX bij een pc speakersetje vermoedde ik al een klein beetje.

Is de bass voldoende aanwezig bij de genoemde Creative setjes? Ik heb er geen problemen mee om geen subwoofer te hebben, aangezien zoiets altijd enorm door dreunt wat voor de mensen onder mij zeer storend is en vaak de geluidskwaliteit niet ten goede komt.

Maar een klein beetje bass is wel prettig natuurlijk.

Setje zal voornamelijk ingezet worden voor muziek. Gamen doe ik met een headset, een (voornamelijk house) muziekje zo af en toe is gewoon lekker.

Is de Gigaworks HD50 ook iets fatsoenlijks?

[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 27-09-2009 22:18 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is 'voldoende aanwezig'?

House fan + 'beetje bass is wel lekker' + boenk-setje --> goede combi .
offtopic:
Hoeft verder toch nergens naar te klinken :+

Maar waarom een pc-setje als je muziek wil?

[ Voor 75% gewijzigd door Boudewijn op 27-09-2009 22:14 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:42
partyondude schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:09:
Jouw opmerking over THX bij een pc speakersetje vermoedde ik al een klein beetje.

Is de bass voldoende aanwezig bij de genoemde Creative setjes? Ik heb er geen problemen mee om geen subwoofer te hebben, aangezien zoiets altijd enorm door dreunt wat voor de mensen onder mij zeer storend is en vaak de geluidskwaliteit niet ten goede komt.

Setje zal voornamelijk ingezet worden voor muziek. Gamen doe ik met een headset, een (voornamelijk house) muziekje zo af en toe is gewoon lekker.
House zonder bass is geen house. Lijkt me sterk dat die 2.0 Gigaworks dingen er genoeg van kunnen produceren. Ze gaan waarschijnlijk niet diep genoeg. Philips weet over het algemeen nette speakersetjes te maken.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

partyondude schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:09:

Is het niet leuker om op de kringloop een leuk setje uit te zoeken en die samen te stellen. Als je goed zoekt ben je niet meer dan 50 euro kwijt. Kun je ook ALLES instellen wat je wilt en het geluid is zoveel beter. Mijn huidige set heeft mij 50 euro gekost en ik heb een marantz versterker en 4! sony speakers die allemaal gewoon goddelijk geluid geven :9~ Als jij dus voor 120 euro iets netjes zoekt en veel muziek luisterd dan is dat helemaal aan te raden. Als het te hard doorklinkt in het huis draai ik de bas uit en heb ik toch fijn geluid.
Joep schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:14:
[...]

House zonder bass is geen house. Lijkt me sterk dat die 2.0 Gigaworks dingen er genoeg van kunnen produceren. Ze gaan waarschijnlijk niet diep genoeg. Philips weet over het algemeen nette speakersetjes te maken.
Die dingen gaan belachelijk diep. Wat jij bedoeld is dat ze niet hard genoeg klinken. Je voelt de bas niet meer inderdaad. Maar je hoort hem wel degelijk :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 27-09-2009 22:18 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• partyondude
Boudewijn schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:13:
Wat is 'voldoende aanwezig'?

House fan + 'beetje bass is wel lekker' + boenk-setje --> goede combi .
offtopic:
Hoeft verder toch nergens naar te klinken :+

Maar waarom een pc-setje als je muziek wil?
Ik heb in huis al een fatsoenlijk systeem voor films etc. Alleen daar zit ik niet vlakbij met de pc, vandaar dat ik wat voor op het bureau zoek.

Maar jullie hebben gelijk, house zonder bass is geen porum, moet geen hol gedreun hebben 8)7

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Touchdomex schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:16:
Die dingen gaan belachelijk diep. Wat jij bedoeld is dat ze niet hard genoeg klinken. Je voelt de bas niet meer inderdaad. Maar je hoort hem wel degelijk :9~
Precies mijn ervaring. De bass van de Creative T20 (T40 heb ik niet gehoord, maar die is marginaal beter heb ik vernomen) is enorm diep, gedetailleerd en klinkt gewoon schoon. Geen wollige bass die een losse subwoofer veroorzaakt.
Als je het setje zo ziet staan, zou je dat nooit verwachten, maar ze verassen mij steeds zodra ik ergens komt waar ze die hebben staan.

Pentaxiaan

• partyondude
Klinkt alsof het iets voor mij is :)

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 15:39 ]

• partyondude
Waarom is je post verwijderd?