driver probleem met ethernet controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Acer Aspire 5610 van een vriend waarvan windows niet meer wou booten.

Na een clean install gedaan te hebben van XP Home 32bit SP3, ben ik naar de support site van acer gesurft en heb daar alle drivers gehaald voor het desbetreffende model laptop. Via een flashdrive heb ik deze drivers geïnstalleerd maar voor de ethernet controller wil het maar niet lukken.

Deze stappen heb ik ondernomen:

- driver van de acer site automatisch installeren -> wordt niet herkend
- de driver locatie manueel toegekend -> nog steeds niet herkend
- de driver manueel geïnstalleerd -> op het einde van de install loopt XP vast en kan enkel een hard reboot doen
- na de reboot wil XP niet opstarten -> in safe mode de driver verwijderd
- via google driver gezocht voor de aspire 5610 ethernet controller -> noch automatish of na manuelle toewijzing herkend
- de driver manueel geïnstalleerd -> op het einde van de install loopt XP vast en kan enkel een hard reboot doen
- na de reboot wil XP niet opstarten -> in safe mode de driver verwijderd
- via lavalys everest controller type gezocht -> Broadcom NetXtreme BCM4401-B0 Fast Ethernet Controller
apparaat ID : 14E4-170C
- op de site van Broadcom de nieuwste driver voor dit type controller gedownload -> noch automatish of na manuelle toewijzing herkend
- na manuelle installatie loopt XP opnieuw vast maar na reboot start hij gewoon op maar onder de device manager krijg ik te zien dat de installatie werd afgerond maar deze driver door windows niet kan geladen worden wegens corrupt of ontbrekend

Heeft iemand nog enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08 22:28
Staat er misschien nog iets in het bios m.b.t. de poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het Bios is enorm beperkt en bevat géén informatie over poorten of bv. mogellijkheden om internetpoorten uit te schakellen.

Volgens everest gebruikt de controller een PCI poort bus 6 apparaat 1 functie 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Netwerkzaken mogen in NT ipv PMG

> NT