Dezelfde drive name voor mijn usb stick op alle computers

Pagina: 1
Acties:

• caiuss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb een usb stick waar ik een portable torrent programma vanaf gebruik. Ik loop alleen vaak tegen het probleem aan dat mijn drive name veranderd en dus het programma moeilijk gaat doen over de files.

Is er een manier om iets met mijn usb stick te doen zodat als ik hem in een random computer plug hij steeds dezelfde drive name krijgt?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Reptile209

- gers -

Volgens mij niet. Dat zou betekenen dat als je 'm forceert op bijvoorbeeld F: en je hem in mijn PC prikt, er een harddisk moet worden weggedrukt. Je krijgt dus gewoon de (eerste?) beschikbare drivelette toegewezen. Kan je in je torrent-programma geen relatieve directory's (dus bijvoorbeeld \torrent in plaats van f:\torrent) gebruiken?

Zo scherp als een voetbal!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

caiuss schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:47:
Is er een manier om iets met mijn usb stick te doen zodat als ik hem in een random computer plug hij steeds dezelfde drive name krijgt?
Nee.

Je kunt wel op elke PC die je vaker gebruikt instellen welke driveletter je stick krijgt (via Computer Management in XP, weet niet of ze dat hernoemt hebben in Vista/Win7), maar het blijft afhankelijk van de beschikbaarheid van driveletters.

Gewoon per PC de instellingen van het torrent programma aanpassen, of deze zo instellen dat deze naar een drivenaam kijkt ipv een letter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als de drive-naam "zomaar" veranderd, zou ik eerder daar het probleem opzoeken. De naam, het label, staat op de stick, en zal dus altijd de zelfde naam moeten zijn.

Dat de stick van drive-letter veranderd, daar doe je niet zoveel aan.

Voor een portable app lijkt me juist dat men met relatieve paden moet werken, gezien het altijd op een andere drive kan staan.

Ey!! Macarena \o/

• caiuss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07-2023
ik heb daar eigenlijk nog niet over naa gedacht.

toevallig net wel ergens gelezen dat je mischien met een run file en wat commands kan zorgen dat je stick automatish een andere letter krijgt.

ben nou even afk eten en hond uitlaten :)

• wasted247
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zeg: USBDLM

Kun je het vast mee regelen...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

caiuss schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:55:
toevallig net wel ergens gelezen dat je mischien met een run file en wat commands kan zorgen dat je stick automatish een andere letter krijgt.
Leuk als die batchfile dan net de driveletter van de netwerkdrive pakt. Je komt in ieder geval niet op mijn PC...

(lees Raz zijn post nu nog maar eens door)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Wellicht een simpele oplossing, maar hij werkt hier prima.
De usb-drive krijgt de eerst volgende vrije driveletter als je hem erin steekt.
Dus dan zorg je ervoor dat op alle pc's de eerst volgende vrije driveletter dezelfde is.

Voorbeeld:
laptop: windows schijf = c, dvd-brander = d... usb disk krijgt e
desktop: windows schijf = c data schijf = d de e laat je ongebruikt.. en je schuift je cd-rom brander door naar f
Steek je de usb disk erin.. dan wordt dat dus de e

[ Voor 20% gewijzigd door job op 27-09-2009 13:36 ]

Pagina: 1