Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo. Ik heb nu op Ebay voor een paar euro een wiimote+nunchuk gekocht.
Nu heb ik één probleem: de nunchuk werkt niet.
Terugsturen is geen optie, dat gaat me nog een euro of 30 kosten. Dat setje komt via China uit Japan, en ze dragen allebei het Nintendo logo, en ze zaten ook in een Japanse Nintendo verpakking, dus Nintendo Japan is de officiele producent van deze twee apparaten.
Het lijkt erop dat er nergens draadbreuk is, dus ik denk dat ik of een kapot IC'tje heb, of dat er bij toeval draadjes zijn omgewisseld. Ik heb nog een 3rd party Nunchuk. Ik heb van allebei de connectors opengemaakt en vergeleken, en alles zit op dezelfde manier vast, dus daar kan het probleem niet zitten.
De Nunchuks zelf verschillen te veel om te kunnen vergelijken. Weet iemand toevallig hoe die draadjes (die dus de door de kabel tussen connector en Nunchuk lopen) aangesloten horen te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gok dat je een fake te pakken hebt. Voor een paar euro heb je normaliter ook op Ebay geen Wiimote+Nunchuck. Hoe die draadjes aangesloten horen te zijn heb ik geen idee van. Heb je geen originele (waar je zeker van weet dat het een echte is) om te controleren?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
multimeter? krijgt de boel wel spanning? heb je em wel "aangemeld" bij je wii volgens het boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Multimeter geeft wel het een en ander aan. Het ziet er wel naar uit dat er geen draadbreuk zijn of zo. Het ziet er niet bepaald fake uit. Er zit een mooi verzorgd uitziend printplaatje in. Voor iets neps is het erg goed verzorgd. Bovendien werkt die Wiimote wel prima. Het was wel goedkoop, Jacket+Wiimote+Nunchuk voor een euro of 12 of zo (was een auction). Was misschien niet duidelijk genoeg wat ik met een paar euro bedoelde. Bedoelde het niet in de zin van 2 euro. Ik heb de Nunchuk precies zo aangesloten als ik ook doe bij mijn Logic3 Nunchuk, die wel werkt. Boekje niet doorgelezen. Iets met een no, een shi, en te en zo nog wat. Te veel katakana en te weinig (lees: geen) Engels. Zoals ik al zei verschillen de Nunchuks zelf te veel om te vergelijken.
BTW, Wii heb ik niet. Alleen pc. Ik heb dat ding gekocht om DjWiij zoals die gast zich noemt na te doen. Scratchen met twee Wiimotes, best wel nice. Die Nunchuk is van minder belang, maar als ik hem er toch bij krijg is het altijd leuk als hij ook werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Amanoo op 27-09-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Geen reacties.
Ik denk dat maar dat printplaatje eruit haal en het plastic handvatje op de joystick ga zetten.
Ga ik maar even een USB minijoystick maken.
Ik had toch nog een DIY versnellingspook nodig en eigenlijk is dit idee nog zo slecht niet.
Mijn vorige was stommer en zou er nooit even mooi uit komen te zien.
Nu nog een usb kit of een oeroude usb joystick ergens vandaan halen.
Het joystickje van die nunchuck is vrij standaard. Werkt gewoon als twee potentiometers. Daar moet wat mee te doen zijn.