Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VLC] combineren ts en flac lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 14:05

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een .ts-bestand dat ik kan afspelen met VLC-player (audio en video). Nu heb ik een apart audiospoor gekregen in een .flac.
Ik wil de video van de .ts afspelen met de audio van de .flac.

In VLC kies ik 'geavanceerd openen', ik kies de .ts en selecteer 'play another media synchronously' en kies daar de .flac.
De film speelt af, maar nog steeds met de audio van de .ts. Ik kan in het audio-menu geen ander audiospoor selecteren. De .flac zelf kan ik apart wel openen met VLC, dus die is niet corrupt.

Hoe los ik dit op?
Alvast bedankt!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Repsaj_Nav schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:57:
De film speelt af, maar nog steeds met de audio van de .ts.
Klopt. Dit is normaal gesproken het geval wanneer je niet aangeeft dat het andere spoor gebruikt moet worden.
Ik kan in het audio-menu geen ander audiospoor selecteren.
Ik, weliswaar onder Kubuntu, wel. Onder Audio → Audio Track. Als je een extra (extern) audiospoor hebt geselecteerd hoort die daar te verschijnen. Voor de volledigheid moet ik wel zeggen dat ik met een .avi plus extern flac-bestand heb getest i.p.v. met een .ts plus extern flac-bestand, omdat ik zo snel geen .ts voorhanden had, maar dit lijkt me niet van invloed.

Als het echter toch vanwege de transportstream komt (zelf dus even verifieren of het bij jou wél met bijvoorbeeld een avi werkt), moet je de transportstream even demuxen en remuxen naar een nette .mpeg, met bijvoorbeeld projectx.