Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort Internet + Bellen van Telfort. Internet werkt prima via netwerkkabel, maar de draadloze verbinding op mijn laptop wordt steeds verbroken. Soms vrijwel direct, soms na enkele minuten. Herstellen van de verbinding lukt af en toe wel, vaak ook niet. Krijg dan als foutmelding dat de verbindingssleutel voor draadloze netwerken onjuist is, terwijl ik toch echt het juiste wachtwoord heb ingetyped. MAC filter biedt ook geen soelaas.

Nu ben ik er inmiddels achter gekomen dat als ik WEP gebruik ipv WPA of WPA2, de draadloze internetverbinding niet meer wordt verbroken.

Ik heb een Dell insprion 1525 laptop met Windows Vista Service Pack 2. Daarin zit een ingebouwde netwerkkaart van Intel (Intel Wireless WiFi Link 4965AGN, laatste versie van stuurprogramma geinstalleerd (12.4.3.9)). Heb van Telfort een Zyxel modem gekregen, type P-2602HW-D1A, daarop ook laatste versie van de firmware geinstalleerd.

Ik zou mijn draadloze netwerkverbinding toch liever met WPA2 willen beveiligen dan met WEP. Heeft iemand enig idee waarom eea met WPA(2) niet goed wil werken en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13

lier

MikroTik nerd

Probeer in ieder geval eens een ander kanaal in te stellen op je modem.

Daarnaast zijn op GoT enorm veel topics met informatie terug te vinden, wellicht is het de moeite om eens te zoeken !? ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels heel veel fora en threads doorzocht, maar heb de oplossing niet gevonden, vandaar mijn bericht.

Heb andere kanalen geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Daarnaast ook energiebeheer settings en aanverwante instellingen nagelopen, maar ook dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13

lier

MikroTik nerd

Helaas ontbrak die informatie in je TS, vandaar mijn opmerking.

De driver, is dat de "echte" Intel driver ?
Ik heb zelf enorm veel problemen gehad hiermee en ben uiteindelijk overgestapt op de drivers die Dell zelf levert.

Daarnaast is het de moeite misschien om eens met een willekeurige live cd te testen of je hiermee wel een stabiele WiFi verbinding kan realiseren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:22
Kijk eens de energie-instellingen van je laptop na. Ook ivm je draadloze kaart of die niet ingesteld staat zodat deze soms wordt uitgeschakeld om energie te besparen (en kan zo de gevolgen hebben dat de werking er dan ook plots van uitvalt).

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wat lier zegt. Je "kan" het proberen met de drivers van Dell zelf (op hun site), maar als dat niet goed werkt etc... eerst alles weghalen, reboot, en dan de drivers van Intel zelf installeren. In mijn geval (Dell Latitude D610 en Cisco Aironet) was dat de oplossing (omdat Intel en Cisco partners zijn)...

Verder, probeer eens met je laptop op andere plekken (vrienden). Anders gewoon bij Dell een hardware case laten aanmaken. Wel veel zeuren dat ie "echt" kapot is.... Maar dan sturen ze je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Heb nu de 'echte' intel driver geinstalleerd. Versie 12.4.3.9. Zal het eens proberen met de Dell drivers.

Energie-instellingen heb ik allemaal nagelopen, maar daar lag het niet aan. Mochten jullie nog meer suggesties hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Lier, wat is een live cd en hoe test ik mijn wifi verbinding daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist netwerkkaart gedeinstalleerd en driver verwijderd, reboot en daarna driver van de dell site geinstalleerd. Dat is volgens mij gewoon een intel driver, maar wel een oudere versie, nl. versie 11.1.1.22 van 8 augustus 2007.

Ik mag natuurlijk niet te vroeg juichen, maar vooralsnog al ruim een half uur een stabiele internetverbinding met WPA2!

Lier, vooralsnog hartelijk dank voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:25
Ik heb hetzelfde probleem met die router. Het ligt niet aan mijn netwerkkaart want met een andere laptop heb ik hetzelfde. Werkt het inmiddels bij jou wel?

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Zelfde probleem gehad met de router, echter enkel met WPA2. WPA pakte hij verder gewoon prima. Voorwaarde was wel dat ik de codering op TKIP ipv AES had ingesteld op de laptop. Hier al naar gekeken?

[ Voor 5% gewijzigd door PhatFish op 25-10-2009 15:33 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 19:27
ik heb hetzelfde met een HP Compaq 610 laptop (zowel vista als ubuntu).

Browsen, downloaden, webradio werkt goed. Maar zodra ik een bestand kopieer naar mijn nas reboot het modem zich telkens, dit is constant zo

Andere telfort firmware helpt niet. De originele zyxel firmware schijnt dit probleem op te lossen, echter kan deze niet worden geinstalleerd.

Weet iemand een truuk om andere firmware dan de custom telfort firmware te installeren?

[ Voor 19% gewijzigd door zx9r_mario op 12-12-2009 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
De mogelijke oorzaak van de crashes met wifi is de bandwidth manager. Ik heb het modem gereset naar defaults, alleen internet ingesteld met wifi en WPA. Hiermee kon ik wel bestanden kopiëren over wifi. Daarna heb ik de bandwidth manager ingesteld (LAN gedeelte), daarna rebootte het modem zodra ik begon met bestanden kopiëren over wifi. |:(

Waarschijnlijk nekt UDP verkeer over wifi icm bandwidth manager het modem. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Er is nieuwe firmware beschikbaar, weliswaar nog beta. De interface is in iedergeval een stuk sneller.

Firmware: http://home.telfort.nl/fo...re/340AJZ6b1_20100120.bin

Link naar artikel: http://telfort.gebruikers...1664&pid=16374#post_16374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 07:21
Paar maanden terug had ik problemen met draadloos gehad omdat 2 computers op het netwerk dezelfde naam hadden, na dit te hebben veranderd was alles weer ok.

Maar inmiddels kwam het uitvallen van draadloos toch weer terug, zowel op beide laptops en ook mijn desktop dus moest haast de modem wel zijn. Weinig draadloos in de buurt en heb een apart kanaal gekozen dus daar ligt het niet aan. Heb net de firmware update gedaan van de zyxel, het lijkt nu beter te gaan, heb geen wpa2 ingesteld maar wpa want mijn ervaring is dat dat beter werkt. Heb soms een periode dat ik veel download van nieuwsgroepen. Over draadloos lijkt dat bij mij teveel gevraagd voor de modem (zorgt voor tussentijds rebooten van de modem) dus daarvoor steek ik de netwerkkabel er maar in.

[ Voor 3% gewijzigd door Zybertweak op 02-04-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
Cable_boy schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:03:
Na maanden veel proberen en testen om mijn internet/WiFi verbindingen zelf te verbeteren heb ik de handdoek in de ring gegooit en nog maar eens een klacht ingediend via de website bij Telfort.

Dagelijks viel bij mij de WiFi verbinding weg tussen de router (P-2602HW-D1A) en welk WiFi apparaat dan ook (telefoon, laptop-A, laptop-B, desktop PC). Dit was altijd gemakkelijk te herstellen door de voeding van de router af te halen en er meteen weer op te zetten maar dit gaat gruwelijk irriteren als dit blijft gebeuren.

Dus na het invoeren van de klacht werd ik binnen 2 dagen netjes gebeld voor een afspraak met een technische medewerker die me zelfs buiten kantooruren te woord kon staan. Na het probleem nogmaals te hebben uitgelegd waren we het direct eens over het uitproberen van een beta-release van de nieuwe firmware voor mijn router P-2602HW-D1A, gezien ik namelijk alles al had geprobeerd (encryptie, vrije channels, ip adressen, firewall aan/uit, firmware updates, netstumbler logging, etc.)

Nu inmiddels al weer 3 a 4 dagen internetten zonder problemen dus het lijkt er op dat de laatste 1 of 2 firmware updates die ik heb gebruikt de boosdoener waren. Nu dus nog even blijven testen met deze firmware: 'V3.40(AJZ.6)b2_20100706' en als alles goed gaat laat ik het jullie weten. Mocht je dezelfde symptomen hebben (WiFi volledig wegvallen en dus niet je WAN/internet verbinding) dan zou ik ook maar eens een Firmware update vragen of elke keer je router resetten door de voeding even los te halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
Zeker een fix, draait nu perfect!

• gubbe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09-2024
Geen idee waarom het niet werkt. Ik heb zelf dezelfde router en kan WPA2 en WPA vergeten. WEP doet het beter - er zijn dagen tussen Wifi-uitval.

Dat is nog steeds niet goed genoeg, natuurlijk, en ik zoek naar een router met de zelfde porten die dan geen Zyxel is... enig idee?

Verwijderd

Ik heb niets dan gedonder gehad met de Zyxel. Eerst problemen met VoiP omdat alleen Telforts eigen telefonie lijkt te werken. VoiPBuster etc kwam er niet doorheen. Onlangs wederom gedonder omdat VPN passthrough niet werkte. Inmiddels via markplaats een FritzBox van AVM geregeld en nu werkt alles vlekkeloos...
Pagina: 1