Je moet het ook niet allemaal te letterlijk opvatten. Absoluut geen zeurpost hoor! Als iemand iets zegt is dat niet gelijk zeuren.
Daarbij komt ook nog eens dat iedereen een hele eigen kijk op compositie heeft dus ja, in principe kan ik het niet compleet fout noemen als jij een onderbouwing hebt waarom jij op dat moment voor die kadering en standpunt hebt gekozen (hoef je hier niet neer te kwakken maar ik neem aan dat je dat voor jezelf duidelijk hebt)
Wat ik bijvoorbeeld "verkeerd" vind of anders zou doen is:
1
Veel ruimte aan de bovenkant en ik zou de foto van voren genomen hebben.
2
Deze neem je wel van voren maar het plezier speelt zich links af blijkbaar. Zijn arm gaat daar heen en hij lacht.
Dan zou ik hem niet in de portretstand genomen hebben.
3
Daar kap je 2 mensen af. Ik vermoed dat het stel benen er niet toe doen in de context van de foto.
4
Oke deze heeft wel wat met al die vogelkooien op de achtergrond. Dan is het helemaal niet storend dat er veel ruimte boven haar is.
5
Ik denk dat ik bij deze foto het focuspunt op de bonen? zou leggen. Hier ben ik nog niet helemaal over uit maar ik denk dat het daardoor spannender kan worden.
6
Achtergrond is echt mega aanwezig. Stoort enorm vind ik.
7
Sterkste in de hele serie. Moeilijk voor mij om te zien op wie je nou hebt gefocust maar het feit dat die man gewoon opzij kijkt terwijl je vrij dicht voor hem zit vind ik super.
Laag standpunt vind ik ook mooi en dat er drie personen op de foto aanwezig zijn die alle drie een rol/betrokkenheid hebben met elkaar zonder dat ze elkaar of kennen of groeten of dat er interactie onderling is.
En toch zie ik er wel interactie in vanwege hun posities.
En hier laat ik het bij!
Hopelijk kun je er wat mee en als je er het niet mee eens bent dan leg je het gewoon naast je neer.
Edit: de serie vind ik ook te groot. Mag best wat minder fotos.
En bijna elke foto heeft een soort waas eroverheen. Er is eigenlijk niks scherp op een foto.
Docent van mij heeft het over wollig en dat zie ik in jouw serie ook.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 27-09-2009 23:00
]