Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoi,
Ik heb gezocht op GoT, op dit type moederbord (Asus M2N4-SLI), ik heb op de Asus site gezocht en ik heb Google afgestruind tot ik op een gegeven moment bij helpmij-forum uit kwam, maar nergens werd dit probleem adequaat opgelost.
Het zit zo:
Ik heb net een systeem gebouwd, moederbord had ik inderdaad gekregen, maar volgens degene van wie ik em had was er niets mis mee. Hij had em over zegmaar.
Probleem is dat ik geen geluid uit de speakers krijg. En dat is het ook precies. Er is niets mis met de drivers, die heb ik een aantal keer opnieuw geïnstalleerd, ook in windows, (windows vista & windows 7) als ik rechtsonderin op geluidsniveaus kijk, dan zie ik wel groene balkjes bewegen die aangeven dat ie geluid afspeelt.
Ik heb de live-support van Asus geraadpleegd, en die man zei dat het zou kunnen dat de AC97 chip stuk is. Maar ik wil daar eigenlijk niet aan. Tis toch raar, hij installeert de drivers goed, alles lijkt te werken, ik hoor alleen geen geluid als ik er boxen op aan sluit. (gewoon 2-chan simpele speakertjes, die het op een andere comp wel doen)
Hebben jullie nog andere ideeën? Of moet ik me bij de verklaring van Asus neerleggen en een losse geluidskaart nog er bij kopen?

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:46
Heb ik ook last van gehad. Bleek dat ik gewoon de verkeerde driver had geïnstalleerd.
Hoe heb je de drivers geïnstalleerd? Via de moederbord-CD of van internet gedownload?
Probeer eens vanaf de CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Ik had ze van internet geplukt (Asus website, juiste OS geselecteerd, en toen geprobeerd) vanaf de CD lijkt niet te werken, krijg een fout zodra ik het CDtje er in stop "Kernel Mode Driver Framework" error iets.. en dan nog een paar meldingen dat hij als gevolg daarvan wat bestanden niet kan laden. Mij lijkt ook dat als ik het CDtje aan de gang krijg, dat het zou moeten werken ... Ik zit nu op de MS website te lezen wat dat met die KMDF-error kan zijn / hoe ik het kan fixxen.
Edit: Misschien is het wel effe handig als ik er bij vermeld dat ik dus probeer de 64bit versie van Vista nu werkend te krijgen, en op site van Asus staat daar alleen een beta driver voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Ulysses op 27-09-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Don't get me wrong, maar kijk eerst eens in je audio beheer of er nergens "mute" opstaat.
Ben je zeker dat je kabels goed zijn aangesloten?
Probeer eerst eens andere speakers op het nieuwe systeem indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Ja, ik weet zeker dat alles goed is aangesloten, ik heb ook al met dopjes geprobeerd, zelfde resultaat, en nee er staat niets op Mute. (Dit is het resultaat als ik via Windows Update een driver laat installeren) Het lijkt te werken, je ziet ook groenebalkje bewegen bij de audioapparaten, maar geen geluid.

edit:

Anders ga ik zo een 32bit Vista proberen, maakt uiteindelijk toch niet veel uit, als ik die PC maar de deur uit kan doen met alles werkend.

[ Voor 20% gewijzigd door Ulysses op 27-09-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Shit, net 32bit vista geïnstalleerd, zelfde probleem. Moederbord CDtje vreet ie ook niet (verkeerde Windows versie zegtie)
hier screendump van wat ik bedoel:
Probleem, geen audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Toevallig geen Linux Live cd liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geluid heeft weinig van doen met PMG.
> AUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Ulysses schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:28:
Shit, net 32bit vista geïnstalleerd, zelfde probleem. Moederbord CDtje vreet ie ook niet (verkeerde Windows versie zegtie)
hier screendump van wat ik bedoel:
[afbeelding]
OMG jij hebt een slechte muzieksmaak, geen wonder dat je speakers weigeren dat af te spelen

Kijk eens in bios of daar alles goed ingesteld is? Probeer de aansluiting aan de voorkant van je kast eens?
Welke uitgangen zie je allemaal bij afspeelapparatuur? (rechter muisklik speaker icoon rechts onder in de taakbalk)

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Graviton12 schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:31:
Toevallig geen Linux Live cd liggen?
Net ubuntu 9.04 gedaan: geen geluid, wel icoontje dat het er zou moeten zijn
Nu knoppix 5.3.1 live DVD: zegt dat het een nVidia CK804 AC'97 audio controller is en gebruikt daar als driver snd-intel8x0 voor met als resultaat: geen geluid (wel denken dattie geluid heeft)
(Terwijl als ik op het mobo kijk, staat er een realtek chippie met ALC850)

Zou dan toch de chip kapot zijn of de jack waar het plugje in gaat?

edit:
Net contact gehad met de donateur van het mobo, bleek dat het ding eigenlijk vooral goed op XP zou draaien (iets met HCL Vista), dan heb ik ook de issues met het mobo-CDtje niet ... Dus het wordt toch een XP systeem, mocht het dan nog niet op gelost zijn, dan bump ik deze thread wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Ulysses op 27-09-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dan begint het er wel op te lijken ja, als verschillende OS'en hetzelfde resultaat opleveren en je getest hebt met oortjes en dergelijke.
Kan inderdaad jack zijn, anders zouden de OS'en toch moeten beginnen te mauwen + je ziet de sliders bewegen die aangeven dat er iets zou moeten uitkomen.

Losse kaartjes zijn niet zo duur, je zou er al moeten kunnen vinden voor 10 euro ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Check ook even de jumpers voor ac97 / azalia front output er wel op zitten, zover ik het plaatje in het boekje moet geloven, als er geen front panel output is, je 2 jumpers moet plaatsen. (FP_AUDIO)

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Nou, ik geef het op ... het heeft me nu aan uren al meer gekost als dat dat hele systeem in geld gaat opleveren, maargoed, ik ga voor €11,90 een PCI 5.1 kaartje halen bij Digitique, en dan zou het hele systeem moeten werken, kan die woensdag verkocht worden. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
MiStErMaNiAc schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:45:
Check ook even de jumpers voor ac97 / azalia front output er wel op zitten, zover ik het plaatje in het boekje moet geloven, als er geen front panel output is, je 2 jumpers moet plaatsen. (FP_AUDIO)
Come AGAIN?!! Daar had ik dus gaandeweg wel vaag wat van meegekregen, maar ik heb idd geen frontpanel op het systeem zitten, WAAR moet ik 2 jumper HOE d'r op drukken? Als dit het is ga ik een half uur met me hoofd tegen de muur bonken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Gevonden: http://www.geekstogo.com/...-not-working-t252772.html
|:( |:( |:( Waarvoor hebben we x jaar terug nou jumperless boards uitgevonden?!!! Zodat we nu weer lekker met jumpers mogen kutten?! |:( |:(
For example, looking at the front panel audio block you'd have this if you look at it one way (X is a present PIN, O is the missing pin, the numbers are for information only):

code:
1
2
3
4
1 2 3 4 5
X X X X X
X X X O X
6 7 8 9 A

Put one jumper so it covers (in the above example) pins 3 and 8, and the other jumper covers 5 and A. This will provide pass-through for audio. You can power the PC back on and see if it plays sound again.
MAAAR het goede nieuws:
Problem SOLVED!

[ Voor 46% gewijzigd door Ulysses op 27-09-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Rofl lmao bonkt ie lekker de muur? 8)7 :+

[ Voor 66% gewijzigd door Graviton12 op 28-09-2009 00:10 ]

Pagina: 1