Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Menubalk in Office 2007 - lelijk

Pagina: 1
Acties:

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-11 11:04
Beste Dames/heren.

Allereerst:
- Excuses voor mijn late vroege bericht
- Nee, ik vind de balk niet lelijk t.o.v. Office 2003

Tenminste, tot nog toe.
Al enige jaren gebruik ik Office 2007 met veel plezier.
Bij een schone installatie van Windows Vista (Ultimate, zelfde versie als eerst, alleen nu met SP2) loop ik echter tegen een probleem aan: Mijn menubalk is ontzettend lelijk.

Zo ziet de menubalk er nu uit.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan, en beter nog, hoe ik dit kan oplossen?

Alvast 1000 maal dank!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is het probleem? Ik zie zo snel niets vreemds?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:19

s3.

Het ziet ernaar uit dat je Office in 256kleuren-modus oid is geladen. Ik geloof dat het met de SMS-driver te maken heeft. Probeer deze te verwijderen in Administrator modus.

Verwijderd

Het heet trouwens de Ribbon. Wel zo makkelijk voor de search.

Staat er in de eventviewer (logboeken) niets? Office maakt daar ook voor zich zelf aparte logboeken aan. Die 256 kleuren modus van hierboven klinkt trouwens wel aannemelijk.

• tinus89
gambieter schreef op zondag 27 september 2009 @ 02:49:
Wat is het probleem? Ik zie zo snel niets vreemds?
Kijk nog maar eens goed dan :P
s3. schreef op zondag 27 september 2009 @ 02:51:
Het ziet ernaar uit dat je Office in 256kleuren-modus oid is geladen. Ik geloof dat het met de SMS-driver te maken heeft. Probeer deze te verwijderen in Administrator modus.
Dat klinkt aannemelijk. Wat bedoel je precies met Administrator-modus, en waar vindt ik die SMS-driver?
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 02:57:
Het heet trouwens de Ribbon. Wel zo makkelijk voor de search.

Staat er in de eventviewer (logboeken) niets? Office maakt daar ook voor zich zelf aparte logboeken aan. Die 256 kleuren modus van hierboven klinkt trouwens wel aannemelijk.
Waar vindt ik die logboeken van Office?

Verwijderd

Heb je iets draaien dat je niet helemaal compatibel is met je Vista thema? Videokaart drivers updaten?

• tinus89
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 03:37:
Heb je iets draaien dat je niet helemaal compatibel is met je Vista thema? Videokaart drivers updaten?
Ik zou niet weten wat... staat nog niets bijzonders op eigenlijk. Videokaartdrivers heb ik gedownload van de website van Ati, zijn de nieuwste...

Verwijderd

tinus89 schreef op zondag 27 september 2009 @ 03:32:
[...]

Waar vindt ik die logboeken van Office?
Configuratiescherm->Systeembeheer->Logboeken
tinus89 schreef op zondag 27 september 2009 @ 03:40:
[...]

Ik zou niet weten wat... staat nog niets bijzonders op eigenlijk. Videokaartdrivers heb ik gedownload van de website van Ati, zijn de nieuwste...
http://forums.techguy.org...ors-ms-office-2007-a.html hij heeft ongeveer hetzelfde probleem maar heeft nog wel normale mini- maximaliseer en sluit knoppen. Dus ik vermoed dat je thema door iets op classis wordt gezet.

En hier iemand met een oplossing: http://forum.notebookrevi...hp?p=4396977&postcount=13

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 03:49 ]

• tinus89
Goed.

De logboeken bekeken, staat helemaal geen enkele fout in.
Verder heb ik:
- Het thema op 'standaard' gezet.
- Videokaartdrivers verwijderd met driver cleaner en een oudere versie (ipv. nieuwste v9.9 -> v9.5)
- Office wederom opnieuw geinstalleerd.

En je raad het al: Geen verandering...

Nog ideeeen?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Eerste hit op google:
http://yedda.com/question...-bit_Color_1868143526612/
I had this same problem on one of my computers at home. Repairing and reinstalling Office 2007 did not fix it. I did figure out that changing the theme back to one of the default themes did correct the issue. Just select one of the default windows themes and presto, it is fixed. Definitely a lot easier thatn recreating the profile. Just modify your profile to the background you had before with office 2007 installed.
Mag dit niet baten probeer dan even een nieuw gebruikersprofiel aan te maken en kijk dan of die wel weer normaal is.

http://specs.tweak.to/15535

• tinus89
Thema terugzetten had ik al gedaan, hielp niet.
Net even een testaccountje aangemaakt, niks veranderd alleen meteen naar office gegaan. En je raad het vast al: geen verschil....

• tinus89
Beste Dames/Heren,

Omdat ik zelf niet tot een oplossing kon komen, en jullie volgens mij ook niet, ben ik maar voor plan B gegaan...
En dat was Format C:.
Na een schone Windows-installatie alleen drivers erop gezet en Office... En toen ging het goed!

Mensen, bedankt voor het meedenken!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 13:42

beany

Meeheheheheh

Probleem gelukkig opgelost, jammer dat de oorzaak niet gevonden is. Had ook erg interessant geweest :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Hoog contrast? Eventueel in de eigenschappen van de snelkoppeling

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Ook even gegoogled en blijkbaar is het verwijderen van de SMS driver in Administrator modus toch een werkende oplossing... Ik zie nergens vermeld dat de TS dit inderdaad geprobeerd heeft (wel gevraagd waar hij dit kan doen en vooral... hoe? maar geen reactie hier op).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• tinus89
Klopt. @ hoog contrast: ik begrijp niet wat je bedoeld.
@SMS driver: inderdaad. hier had ik geen antwoord meer op gehad en was het een beetje vergeten.

@Iedereen: tsja, interessant om te weten inderdaad, maar ik denk niet dat we er ooit achter komen...
Pagina: 1