• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-02 23:06
Even korte vraag:
Dit is snel geheugen..
http://www.alternate.nl/h...DR2&l3=DDR2-1100+en+hoger
En goed over te klokken staat er, maar is dit kant-en-klaar voor waterkoeling, hoef ik het alleen maar aan te sluien op de in en uitgang die ik zie :o Meer NIET :???

Trouwens, deze 2 gb kunnen toch veel sneller zijn dan 4 gb op 800 mhz?
Als je deze kunt overklocken tot boven 1300 zijn ze echt rap of niet?
Bedankt alvast:)

[ Voor 15% gewijzigd door alaintje op 27-09-2009 00:01 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Als je naar de OCZ pagina gaat vind je het antwoord. Aansluiten en gaan: http://www.ocztechnology....ds/flex_ex_diagram_tn.jpg

http://www.ocztechnology....2_pc2_9600_flex_ex_series

De hoeveelheid geheugen is niet een maat voor de snelheid in die zin dat het afhangt van wat je op je systeem installeert. 800 MHz is de standaard frequentie, vraag me of of je dergelijke tot 1300 kunt clocken.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• alaintje
  • Laatst online: 23-02 23:06
Vraag me ook af hoe je ddr eigenlijk wilt overklocken maarja.
1200 vind ik al zeer goed, heb nu wat l*llige 3gb 390 mhz derin zitten.

3gb is veel, 390 aanzienlijk minder.
512 mb 1200 mhz is denk ik zowat nog sneller dan 3 gb 390.

Ik zal toch wel degelijk profijt hebben van deze 1200 ofniet? vele malen beter dan 390 mhz.
Ik heb nu een G31M-GS mobo, deze zuigt eigenlijk omdat je de vcore niet kunt veranderen.
Maar met goede onderdelen ben je verder dan overklocken hè...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

uiteraard zal 1200 sneller zijn dan 390 maar check eerst maar eens even de specs van je mobo na of deze uberhaubt met dit ocz setje in zee wil gaan ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

KneoK

Not in a million lightyears

Ik denk niet dat je veel aan dit soort geheugen hebt, zeker omdat je zegt niet echt te kunnen overklokken. Dan kun je je geheugen <> fsb verhouding wel asociaal scheef zetten en je geheugen veel sneller zetten, maar daar zul je effectief denk ik heel weinig van merken, vrij veel mensen zijn er van overtuigd dat 1:1 voor de verhouding fsb <> geheugensnelheid nog altijd het snelste/beste werkt, tenzij je met geheugen intensieve taken bezig bent (audio / video encoding ofzo). Vind 390MHz geheugen overigens een rare snelheid, is dat niet gewoon PC6400 (800MHz DDR2) ?

Daarnaast, Supports DDR2 800/667 non-ECC, un-buffered memory, dus met een heleboel pech werkt het niet, met een beetje pech krijg je het hooguit op 800MHz (dus gewoon PC6400). Houdt er ook rekening mee dat dit soort geheugen

Even een vergelijking, heb zelf 1066MHz geheugen, als ik die synchroon aan m'n fsb zet, 450x2 = 900MHz, dan haal ik geen enkele FPS minder in spellen dan wanneer het geheugen op 1080MHz (ongeveer) loopt.

Hou er ook rekening mee dat dit geheugen op 2,1V wil lopen, als je je vcore niet kunt verhogen is er natuurlijk een kans dat je moederbord ook het verhogen van je geheugenspanning niet ondersteunt, standaard zal die 1,8V zijn.

En hoeveelheid geheugen en snelheid daarvan kun je nooit zo vergelijken, als je geheugen vol zit dan ga je swappen, dat is altijd trager, 512MB is tegenwoordig veel te weinig.

Zoek voor de prijs van dat geheugen een leuk moederbordje uit met betere OC mogelijkheden, daar zul je veel meer aan hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 27-09-2009 03:08 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:38

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb zelf dit setje maar dan PC-6400 (800MHz), gewoon lucht gekoelt en klokt redelijk goed over maar daar moet je wel een goed moederbord voor hebben natuurlijk want je zult niet zo bar ver komen zonder extra voltage er doorheen te raggen, nou zie ik dat deze op 1200 lopen standaard, mits je processor / mobo het ondersteunt wat me stug lijkt op zich maar ok, waarschijnlijk zal hij dan gewoon op 800MHz lopen (PC-6400) maar is hij natuurlijk wel stabiel, ook als je dan gaat overclocken kan je geheugen het makkelijk bij benen.

Maarja vond 2GB toch wel aardig weinig worden met de komst van Vista / Windows 7 en nieuwere spellen aangezien Windows 7 zonder superfetch zo'n 800 / 900 MB op vreet aan geheugen en spellen tegenwoordig ook steeds meer geheugen slurpen.

www.maartendeboer.net

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Overclocking & Tweaking FAQ door te nemen om je in te lezen op de basics van overclocking.
Hoe je dit geheugen moet gebruiken icm waterkoeling is ook niet bijster moeilijk te vinden als je een beetje eigen inzet toont.

Dit topic gaat in elk geval dicht, omdat we verwachten dat je zelf wat meer moeite doet voordat je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.