Toon posts:

Hulp gezocht, Pc tikt en loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een probleem met mijn pc, mijn pc is al iets van 3 jaar oud,
Behuizing een Asus TM-932.

Het probleem is dat er vreemde geluiden gemaakt worden, het is een soort van snelle tik, en geratel. Meestal gebeurd het als ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben. Vaak na het tikken loopt de pc vast en krijg ik een blauw scherm.

Wie weet wat er aan de hand is, zelf heb ik wel wat kennis en daarom vermoed ik, dat er iets kapot is intern.

Als ik namelijk weet wat er kapot is, dan weet ik wat te vervangen. Wil zowiezo mijn pc upgraden.

Wie woont er nabij Woerden en zou willen komen kijken.

mvg Suuzzjie

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
Eerst eens je computer opendoen en checken op de kabels of die niet contact maken met een ventilator.

Verder is het eveneens mogelijk dat het betrekking heeft met de harde schijf. Getik en geratel is dan wel een heel slecht teken erover: een kapotte harde schijf.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-12 11:03

Roytoch

Nietes

Harde schijf lijkt me... dat is het enige wat kan tikken zo'n beetje. Open je kast eens en kijk of de ventilatoren vrij kunnen draaien. Zo ja, dan is de kans vrij groot dat het je HD is.

Welles

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-12 09:57

Saven

Administrator

Beter zorg je er voor dat je backups hebt, want het lijkt inderdaad op je HDD. Tijd terug was er iets met een firmware van een hardeschijf fabrikant, maar weet niet meer precies voor wat dat allemaal geldde

[ Voor 17% gewijzigd door Saven op 27-09-2009 00:36 ]

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Officieel de harde schijf ;)