Samsung R710 Webcam probleem

Pagina: 1
Acties:

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12 13:32

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Heb sinds enkele weken een Samsung R710 laptop

Met de volgende specs
t6400 @ 2,0 ghz
3 gb ram
320 gb hd
9300 gs grafische kaart
1,3 mp camera.
http://www.hardware.info/...ng_R710AS0A_NPR710AS0ANL/

Ik heb sinds de aankoop nooit de webcam gebruikt. Nu heb-had ik vandaag dus windows 7 even geinstalleerd om bepaalde dingen te testen. Ik dacht dus ik probeer meteen even de webcam uit. Helaas krijg ik deze niet aan de praat. In onder andere msn en skype is geen webcam geintstalleerd en in samsungs eigen Play Camera applicatie krijg ik de volgende waarschuwing Unable to find PC Camera

Na diverse drivers te hebben uitgeprobeerd een rollback gedaan naar originele clean installatie. Daar krijg ik dus dezelfde error en de camera is dus nergens te vinden.
Ook onder device manager zie ik niets wat op een webcam zou kunnen duiden.

Alleen onder Universal Serial Bus controllers heb ik een ´unknown device´ alleen hier lukt t niet om andere drivers te installeren. Hebben jullie een idee of is naar alle waarschijnlijkheid de camera brak. Waar kan ik in de device manager vinden waar de webcam is geplaats. Kan iemand van jullie dat in je eigen laptop met webcam opzoeken. Ik heb zelf al alle drivers geprobeerd die ik kon vinden en flink gegoogeld maar helaas.

edit- ook onder Scanners en Cameras in de control pannel is geen camera zichtbaar,

[ Voor 6% gewijzigd door Praetextatus op 26-09-2009 23:47 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Het kan zijn dat je webcam op disabled staat in je bios. Ik zou daar even een kijkje nemen.
Hij zou onder imaging devices moeten staan. Geen idee hoe het heet in het Nederlands, maar het staat vast wel op Google ;)