Toon posts:

Wat werkt beter op een dfi lanparty? Sli of single kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een socket 939 lanparty moederbord met een 1900xtx videokaart in een pci e slot, en een 3800 processor plus twee gig intern ddr geheugen.

Ik vraag me nu af wat beter en mooier beeld geeft bij het gamen.
Is dat een sli opstelling van: 2x 9500 gt
2x 8600gt of 8500gt
2x 7600 gt

Of gewoon een goeie singlekaart? Wat sorteerd nou het mooiste beeld, mijn sli ondersteund 2x 8 lines met
2 kaarten.

Wie heeft hier ervaring mee of kan hier iets zinnigs over zeggen, en wil dit ook?
Vr groet sebas

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:25

itarix

404 soul not found

Als ik zo rond kijk op het internet en het aantal fixes lees bij drivers updates van nvidia die betrekking hebben tot SLI zou ik voor 1 goeie kaart gaan.
SLI werkt niet altijd en als het werkt is het niet gelijk de preformance van 1 kaart x2
Ik zelf zou liever 1x een 8800GT hebben dan 2x een 8500GT

Overgens heb ik geen eerste hands ervaring met SLI of crossfire

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

1 goeie kaart is altijd beter dan 2 kaarten. De enige reden waarom 2 kaarten interessant kan zijn:
1) als twee kaarten goedkoper zijn dan 1 betere kaart
2) als je niet genoeg hebt aan 1 kaart en dus nog meer wilt dan het beste wat er is

De kaarten die je noemt zijn allemaal vrij oud en mid/low-end, neem gewoon een goeie, moderne mid-end (te high-end heeft met een 3800 weinig zin). Met sli/crossfire heb je sowieso meer verbruik en hitte dan een enkele mid-end kaart. Sli geeft geen betere beeldkwaliteit ofzo, het is gewoon een techniek die het mogelijk maakt om twee kaarten tegelijk te gebruiken om je prestaties te verdubbelen t.o.v. één kaart (theoretisch dan, dubbele prestaties haal je nagenoeg nooit).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zelf zou ook voor een single kaart gaan, mocht je later hetzelfde type voor een nette prijs kunnen vinden dan kun je die er makkelijk bij drukken.

offtopic:
@ bwerg, mid-end is niets, het zijn low-end, mid-range en high-end kaarten :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

bwerg schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:13:
De enige reden waarom 2 kaarten interessant kan zijn
Naderhand upgraden naar SLI of Crossfire :P

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

xp7amrkr schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:16:
[...]

Naderhand upgraden naar SLI of Crossfire :P
Dacht ik ook aan om dat neer te zetten maar toen dacht ik: dan is het dus goedkoper en valt het onder punt 1. :) (en als het niet goedkoper is dan kan je beter je huidige kaart wegpleuren en gewoon een nieuwe single erin zetten).

Maar goed, point taken :p

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geef eerst maar eens een type-aanduiding van dat mobo, want ik wil eerst wel eens zeker weten dat hij SLi ondersteunt!

En verder: 2x7600, 2x 9500 en 2x8500 zijn _niet_ sneller dan een 1900XTX. De 1900XTX is ongeveer gelijk aan een HD4670.

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

bwerg schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:18:
Dacht ik ook aan om dat neer te zetten maar toen dacht ik: dan is het dus goedkoper en valt het onder punt 1. :) (en als het niet goedkoper is dan kan je beter je huidige kaart wegpleuren en gewoon een nieuwe single erin zetten).

Maar goed, point taken :p
Ik vind persoonlijk nog steeds dat SLI/Crossfire voor de 'normale' (niet het snelste van het snelste willende) persoon enkel interesant is om er in een later stadium naar te upgraden :9

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

xp7amrkr schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:28:
[...]

Ik vind persoonlijk nog steeds dat SLI/Crossfire voor de 'normale' (niet het snelste van het snelste willende) persoon enkel interesant is om er in een later stadium naar te upgraden :9
ik ook, maar dat doe je dus omdat het prijstechnisch interessanter is :)

Verwijderd

Het gebruik van een SLI opstelling heb ik nog nooit begrepen waar dat nu goed voor is. Voor een paar FPS extra ga je het dubbele aan stroom verstoken voor je video beeld.
En dan heb je 2 keer de hoofdprijs betaald voor de beste videokaarten van dat moment, om er vervolgens achter te komen dat de volgende generatie, een maand of 6 later, met een single videokaart rondjes draair om die SLI opstelling.

Ofwel... allemaal leuk en aardig maar dat SLI gebeuren (of de ATI variant) is alleen maar bedoeld om de kas van de videokaart bakker te spekken.

DUs om ontopic te reageren: hou het maar bij een enkele VGA kaart.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 22:27:
Ofwel... allemaal leuk en aardig maar dat SLI gebeuren (of de ATI variant) is alleen maar bedoeld om de kas van de videokaart bakker te spekken.
Dat is toch ELK product van elk commercieel bedrijf? :S Je post raakt kant noch wal... En als je denkt dat een HD5870 in crossfire binnen een jaar hard wordt ingehaald heb je ook iets verkeerd begrepen. En met goede schaling heb je ook dubbele prestaties. (dus niet "een paar FPS extra")

maar inderdaad wel één graka nemen ja (in dit geval, niet in het algemeen dus :P)

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 26-09-2009 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, redelijk helder dat ik beter een goede grafische kaart erin kan zette dan twee minder goede.
rest nu nog de vraag welke kaart op mijn opstelling het het beste gaat doen, dus welke kaart haal ik het mooiste en snelste beeld in huis? 9600gt?

En red ik dat met een 480 watt voeding?

Het is een dfi nf4 lanparty moederbord zo'n gele uitvoering.

leuk dat er gelijk veel respons op komt, kan ik wel wat mee!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik zou eens benchmarks kijken. De graka die je nu hebt, is helemaal niet zo slecht. Waarschijnlijk nauwelijks slechter dan een 9600GT (misschien zelfs sneller juist). Als je echt verbetering wilt heeft het ook niet veel zin om een goedkoop ding te nemen, want dan merk je nauwelijk vooruitgang en is goedkoop dus duurkoop :) dus neem een HD4770 ofzo, dàn ga je vooruit. Meer heeft waarschijnlijk geen zin omdat de graka dan gebottleneckt gaat worden door je CPU...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het dan nog een id zijn om voor een 4200 x2 cpu te gaan? of maakt dat niet uit?
En wat is de Invidea tegenhanger van die hd4770 ? of ga je dan onnodig duur kopen gelijk en is de 4770 de betere en goedkopere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Zou een 9800 gt ook werken of wordt dat niks?

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Ik denk dat zowel de HD4770 als de 9800GT veels te overkill zijn voor jou huidige systeem. Kijk gewoon bij V&A of je wat leuks voor 30/50euro kan vinden.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De ati-kaarten doen het op dit moment beter, de GTS250 zou de tegenhanger zijn van de HD4770 maar ik zou zeker voor de laatste gaan. Van een 3800 naar een 4200 zou ik ook niet doen, je gaat wel vooruit maar zo weinig dat ik het geld zou sparen, en als je ècht sneller wilt gamen gewoon een keer een nieuwe pc kopen. Upgraden kan, maar je kan niet jarenlang blijven upgraden, aan elk platform zit een beperkte levensduur. Op een gegeven moment wordt het nuttiger om gewoon helemaal over te gaan op iets nieuwers, oude hardware kost relatief veel omdat het niet goed presteert in verhouding tot moderner spul (wat vaak voor dezelfde prijs te krijgen is).

Wat xp7amrkr is eigenlijk ook wel een beetje waar, als je een HD4650/4670/4770 in vraag&aanbod kan vinden zou dat een goeie zijn.

@hieronder: een 8800gt is redelijk vergelijkbaar met een 4770. Zou ik die laatste nemen, tenzij het veel geld scheelt...

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 27-09-2009 13:13 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:06:
Zou een 9800 gt ook werken of wordt dat niks?
Ga je hier serieus alle kaarten opnoemen en vragen of die werken...

Tuurlijk zal die 9800 gt werken. Alle PCI-e kaarten zullen werken. De vraag is vanaf wanneer je processor een bottleneck wordt en een snellere kaart dus nutteloos wordt. Mij lijkt dat je ATi 1900 xtx al aardig het onderste uit je processor haalt. Ik zou maximum kijken naar een 8800 gt voor niet veel geld tweedehands. Meer is echt nutteloos met die processor.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
O.k dan weet ik weer wat meer, Ik zal uitleggen waarom ik het weten wil, ik heb er een pc naast dat is mijn game pc zeg maar, voor het normale werk en modernere games heb ik een andere pc core tot duo met 2 9600gt s, gaat erom dat ik wil weten wat er nog uit het oudje te halen is zonder onwijs hoge kosten te maken die nutteloos blijken, ga dus nu waarschijnlijk de 2 9600gts verkopen en dan voor de andere pc een grotere lees betere kaart kopen, en voor deze dan op zoek naar een 4770. De ene pc draait ook onder vista en het gamesysteem onder xp, zo kan ik alle games lekker blijven spelen, heel erg leuk dat er zo op wordt gereageerd. een post hier heeft echt zin!
Pagina: 1