Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Kinder PC] Mounten van CD-rom's en snelkoppelingen maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de PC van mijn dochter Daemon Tools geinstalleerd die netjes CD's kan mounten. Maar eigenlijk wil ik gewoon een snelkoppeling op het bureaublad die een bepaalde ISO mount en dan meteen ook het spel opstart (dat kan een "start.exe" zijn die op de gemounte image staat (geen installatie-files nodig op de C-schijf), of een snelkoppeling naar "start.exe" in een geinstalleerde "spel"-directory op je C-schijf waar de installatie-files van het spel staan)).

Nu deed ik dat altijd met het programma'tje DaemonScript maar dat werkt op de een of andere manier niet lekker meer (heel langzaam of doet het helemaal niet bij sommige CD-rom's).

Ik zoek dus eigenlijk een robuuste vervanger van dit proggie, iemand een suggestie ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
[howto] Kinder PC inrichten, vrolijk, veilig, leerzaam
Je kan met een creatieve snelkoppeling de image automatisch laten mounten
daemon.exe -mount 0,"pad_naar_image"
:)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je niet gewoon snelkoppelingen maken naar de iso's? En dat de rest gewoon door autorun wordt afgehandeld?
(Ervanuitgaande dat de bestandsassociaties goed staan).

Een andere optie is om het spel te installeren en een no-cd-crack te gebruiken? (waar we je natuurlijk niet verder mee helpen)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 15:53

mace

Sapere Aude

De suggestie van Thinkpad, en dan in een batchfile zetten samen met de executable.

Dus iets als:

code:
1
2
3
4
@echo off
daemon.exe -mount 0,"<pad_naar_image>"
sleep 5
"<driveletter>:\start.exe"

Ik weet niet of sleep nog bij windows XP zit trouwens, maar die kan je wel vinden met google.

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:16:
De suggestie van Thinkpad, en dan in een batchfile zetten samen met de executable.

Dus iets als:

code:
1
2
3
4
@echo off
daemon.exe -mount 0,"<pad_naar_image>"
sleep 5
"<driveletter>:\start.exe"

Ik weet niet of sleep nog bij windows XP zit trouwens, maar die kan je wel vinden met google.
Wat ThinkPad opschreef had ik al gezien in mijn GotSearch voordat ik dit topic startte.
Sleep 5 betekend zeker 5 seconden wachten tot het volgende commando ?
Sleep bestaat niet meer in XP, de oplossing staat op http://malektips.com/xp_dos_0002.html
Ik ben geen programmeur, maar als wat voor file moet ik de code hierboven opslaan en activeren via een snelkoppeling ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 16:25 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
.bat (batch) :)

http://blog.bjornhouben.com

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 22:39
Gewoon de code m.b.v. de notepad opslaan als "ProgrammaNaam.BAT"

Sleep wacht idd een x aantal sec alleen wekt dit commando niet in XP

Hiervoor kan je wel het ping commando gebruiken.

@ping 127.0.0.1 -n 5 -w 1000 > nul

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Wop op 26-09-2009 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx 2 u all !
Ik ga aan het werk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

.bat werkt niet helemaal onder XP en hoger. Dan moet je er .cmd van maken, dan werkt het wel goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
The Eagle schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:53:
[...]

.bat werkt niet helemaal onder XP en hoger. Dan moet je er .cmd van maken, dan werkt het wel goed :)
Oeh... die wil ik als signature :P

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
@echo off
daemon.exe -mount 0,"<C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Spellen Fleur ISO\Bob De Bouwer - Bob Bouwt Een Park\IMAGE.CCD>"
"<f>:\Bob de Bouwer - Bob Bouwt een Park.exe"

Ik heb nu bovenstaande code ingetikt met de suggesties van Mace, Mr. Wob en The Eagle erin verwerkt (dus als .cmd opgeslagen). Maar dan krijg ik bij het runnen van de file de melding: "Daemon.exe wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand".

Staat er nog iets verkeerd in bovenstaande code ? Moet er geen pad naar Daemon.exe worden aangegeven en is de laatste regel van de code wel goed met de driveletter tussen hoekige haakjes (i.p.v. de hele link) ?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 15:53

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 08:43:
code:
1
2
3
4
@echo off
daemon.exe -mount 0,"<C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Spellen Fleur ISO\Bob De Bouwer - Bob Bouwt Een Park\IMAGE.CCD>"
"<f>:\Bob de Bouwer - Bob Bouwt een Park.exe"

Ik heb nu bovenstaande code ingetikt met de suggesties van Mace, Mr. Wob en The Eagle erin verwerkt (dus als .cmd opgeslagen). Maar dan krijg ik bij het runnen van de file de melding: "Daemon.exe wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand".

Staat er nog iets verkeerd in bovenstaande code ? Moet er geen pad naar Daemon.exe worden aangegeven en is de laatste regel van de code wel goed met de driveletter tussen hoekige haakjes (i.p.v. de hele link) ?
Die haakjes moeten weg, en deamon staat niet in het pad dus dan zal je het volledige pad moeten gebruiken.

Zoiets dus:

code:
1
2
3
4
@echo off
"C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -mount 0,"C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Spellen Fleur ISO\Bob De Bouwer - Bob Bouwt Een Park\IMAGE.CCD"
"F:\Bob de Bouwer - Bob Bouwt een Park.exe"

Er vanuit gaande dat daemon tools in C:\Program Files staat. :)
Let er op dat je achter de komma van -mount 0, meteen aanhalingsteken opent en de lokatie van je image er neerzet, en dan afsluiten met nog een aanhalingsteken. En vooral geen spatie tussen de komma en het aanhalingsteken.
The Eagle schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:53:
[...]

Maakt verdomd weinig uit is mijn ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door mace op 27-09-2009 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nog een Daemon Tools melding als ik het script start:

Secure mode confirmation for command line:
-mount 0,"C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Spellen Fleur ISO\Jip En Janneke\IMAGE.CCD"

Ik kan dan kiezen tussen Ja en Nee, en als ik Ja kies gaat alles verder goed. Maar hoe kan ik dit schermpje bypassen ?

Verwijderd

Topicstarter
Oeps....al gevonden...bij de Options van Daemon Tools kan je deze uitvinken !
Geen probleem meer !

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11 07:30
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:56:
Oeps....al gevonden...bij de Options van Daemon Tools kan je deze uitvinken !
Geen probleem meer !
Welke versie heb jij van Daemon?
Ik werk met Vista x64 NL + DAEMON Tools Lite v4.35.5 (with SPTD 1.62)
Pagina: 1