Gemini "stereo" setje }> om wat aan te klooien

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
Ik wil dit setje gaan aanschaffen :
XG-3001
Fan Cooled Bridgeable Stereo Power Amplifier

Afbeeldingslocatie: http://www.geminidj.com/images/gemini/amps/2xg_3001.jpg
FEATURES:
200 watts per channel at 8 ohms, 320 watts at 4 ohms RMS power
570 watts at 8 ohms bridged mono
Rack mountable
Level controls
Stereo power amplifier with power protection
A/B speaker push buttons

SPECIFICATIONS:
19 x 4.75 x 10.5 (483 x 94 x 267 mm)
21.4 lbs. (9.7 kgs); 117V/230V switchable

CD-210
Digital Compact Disc Player Featuring Pitch Control

Afbeeldingslocatie: http://www.geminidj.com/images/gemini/cd/cd210.jpg
FEATURES:
Instant start 0.02 Seconds
1-bit linear 8 times oversampling
Cue to music
Cue/B repeat
Precision frame accurate search (1/75 sec-step)
Three time displays (disc remain, track remain, elapsed time)
Reverse & forward stutter
Dual CD player with digital output (BNC connector)
Variable pitch control ± 16% & pitch bend

SPECIFICATIONS:
Player Unit 19 x 3 1/2" x 10" (483 x 88 x 254 mm)
Control Unit 19 x 3 1/2"x 3 5/8"(483 x 88 x 92 mm)
Player Unit 11 lbs. (5 kg); Control Unit 3.5 lbs. (1.5 kg)
117V/230V switchable

PS-700 PRO
19" Stereo Preamp Rack Mount Mixer

Afbeeldingslocatie: http://www.geminidj.com/images/gemini/mixer/ps700.jpg
FEATURES:
4 channels
3 phono/line convertible, 5 line and 3 mic inputs
Cut feature for low, mid and high for each channel
Peak hold, dual mode display
Balanced and unbalanced master outputs
Assignable & removable crossfader
Assignable send/receive effects loop

SPECIFICATIONS:
19" x 4" x 9" (483 x 94 x 221 mm)
10 lbs (5 kg); 117V/230V switchable

MRC-16
DJ Case

Afbeeldingslocatie: http://www.geminidj.com/images/gemini/case/mrc16.jpg
FEATURES:
"Wheels, metal corners, spring handles and silver draw bolt"
"Heavy-duty black carpeting, mounting screws"
22w x 35.86h x 19.5d (558.80 x 911.22 x 495.30 mm)
70lbs ( 31.81kgs)
Holds up to 16U

SPECIFICATIONS:
22 x 35.86 x 19.5 (558.80 x 911.22 x 495.30 mm)
70lbs ( 31.81kgs)

GSM-3034
Dynamic 550 Watt, 3-way System

Afbeeldingslocatie: http://www.geminidj.com/images/gemini/speaker/2gsm_3034.jpg
FEATURES:
Four 3 Motorola piezo super tweeters
15 accordion surround high woofers
Super high density 4 x 12 horn
Acoustically tuned ports for superior sound venting
1/4 phono jack and spring push-button connector
Shielded speaker terminals
Handles for easy carrying
Carpet finish and plastic corners for heavy-duty use
Power handling: 10-275 watts RMS

SPECIFICATIONS:
Frequency response: 30Hz-20kHz
Sensitivity: 103 dB
25 x 16 x 42.25 (635 x 406 x 1149 mm)
73 lbs. (33 kg)

en dan mijn computer ook in een 19"kastje en deze meeplaatsen in dit rek.

nou hebbik de volgende vragen :
1. Ik wil wel meer bass dus moet er nog een subwoofer bijkomen doe 18-150 Hz voor zijn rekening neemt.
2. Past het allemaal bij elkaar volgens mij wel als ik maar een beetje op pas.
3. Kan een computer ertegen als deze in dit rek meegeplaatst word, denk aan trillingen en magnetisch afscherming.
4. zijn er nog dingen waar ik rekeing mee moet houden ?

opmerking dit komt natuurlijk niet binnen 1 week op mijn kamertje te staan. Als alles volgens de planning loopt is het in augustus compleet.

.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
audiofiel?

• harley
nope niet echt hoezo ?
ik heb hele lange tijd al mijn vrije tijd in computers gestoken. Ik werk nu in een computer winkel en thuis intereseert mij dit dus vrij weinig ik speel ook al geen spellen of wat dan ook dus zo snel mogelijk systeem intereseert mij ook al niet echt meer.
nou wil ik eens wat nieuws gaan proberen. en ik vind muziek altijd wel leuk om mee te kloten alleen mixen via de pc sucks ass, en als ik iets onderneem moet dat wel goed gebeuren en niet half dus geen wegwerpaudiosetje van 3,95 van de wibra !!!

.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Hmm, dit zou ik dus nooit kopen waarschijnlijk. Wat wil je eraan uitgeven? Even om te vergelijken, mijn Crest power amp levert 2x400Watt bij 8 Ohm en weegt bijna 25 kg, meer dan 2 keer zoveel als die gemini amp. En die speakers doen me erg denken aan dat Conrad spul met die piezo tweeters.

Als versterker zou je bijvoorbeeld een Dynacord S-1200 kunnen nemen. Die is ook niet erg duur (1800,- inc btw nieuw), en waarschijnlijk wel beter. En met beter bedoel ik dan dat die beter klinkt, ook al heb ik vanwege de klank juist die Crest genomen eigenlijk, maar die is een stuk duurder (twee keer zo duur).
Qua speakers is er erg veel verschil tussen de goedkope en dure. In theaters worden vaak veel duurdere speakers gebruikt die mindere specs hebben (merken zoals Renkus Heinz), en dat hoor je. Er is ook erg veel te koop, zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar je zou echt een keer moeten gaan luisteren bij bijvoorbeeld Heuff, dan kan je zelf horen wat het verschil is.
Wat je misschien zou kunnen doen is een setje dat ze daar 2e hands hadden staan. Topkasten en subs van Bell. Behoorlijk groot, en geschikt tot 1000 man. Kostte 4000,-.

Jag

Verwijderd

Mhh is wel leuk, maar...'t is nix voor mij.

Als toeviging op de reply van Jag zou ik willen zeggen, kijk anders eens naar speakers van RCF, deze zijn redelijk betaalbaar en geven een goed geluid.

• harley
Jag voor 1000 man ?? wat bedoel je daarmee ?
tis voor mij thuis om op mijn akmertje wat aan te klooien
en die versterker ga ik zowiezo kopen want ik heb al met zo eentje gewerkt en ik vond hem fijn.
die speakers ben ik ook nog niet helemaal uit en het mengpaneel is mischien zelfs al te uitgebreid om mee te LEREN mixen !
mijn Crest power amp levert 2x400Watt bij 8 Ohm en weegt bijna 25 kg, meer dan 2 keer zoveel als die gemini amp.
Dit valt me zelfs vies van je tegen JAG jij die ALTIJD zegt dat WATTAGE GEEN HOL ZEGT !!
en daarnaast ga jij een versterker van 200 watt vergelijken met eentje van 400 watt en dan zeggen dat ie meer weegt ? DUH OFCOURSE !!

.

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

sorry hoor ff tussendoor, maar ik krijg altijd weer zo'n hekel aan die rottige piezo tweeters. echt zouteloze dingen.

Voor de rest best wel vette zooi. Ben helemaal niet thuis in die gemini bende maar het ziet er voor de rest wel leuk uit.

Je koopt alleen wel erg veel voor op je kamertje... beetje niet nodig zeg maar :)

Leuker vind ik om al dat soort spul op enkele dingetjes na juist zelf te bouwen.

Jag, dat over die versterker gaat inderdaad nergens over, dan kan ik ook weer op ingaan. ben zelf bezig met een versterken en die weegt ook al 25kg, deze levert maar 2x 170Watt aan 8ohm, bijna 300 aan 4ohm.

Tis wel zo dat je van al dat soort licht-gewicht shit best wel de rillingen kunt krijgen. het KAN gewoon niet goed zijn :)
Een paar fatsoenlijke ringkerntrafo's wegen al het nodige aantal kilotjes.

• Jag

Jag

Het voorbeeld van mijn Crest versterker is alleen om aan te geven dat die Gemini versterker wel erg licht is. En over vermogen dat weinig zegt, ik bedoelde het dus alleen als vergelijk in combinatie met het gewicht.

En dat je hem al een keer gebruikt hebt en dat ie beviel, dat is niet echt een criterium. Power amps verschillen niet echt veel. Ik zou echt een keer een vergelijkende test doen. Proberen om meerdere modellen mee naar huis te nemen om uit te proberen. Dan kan je echt zeggen welke goed is en welke niet.
Jag voor 1000 man ?? wat bedoel je daarmee ?
Daar bedoelde ik mee dat de vorige eigenaar die set gebruikte voor feesten met 1000 man. Maar als je nooit van plan bent om die set van je kamer af te halen, dan maakt dat toch niet uit.

Jag

• harley
tjsah ik heb nou eenmaal niet veel geld te besteden en ik vind dit zo al een hele besteding !!!
versterker is 1200,-
combo cd-speler 1600,-
mengpaneeltje 900,-
dj case 600,-
speakers 800,- p/s

Over dat piëzo geneuzel, het is heel goed mogelijk dat deze na een tijdje al vervangen gaan worden voor gewone hoge toon speakertjes. is nl heel goed mogelijk bij deze speakers om ze nog om te bouwen :P

en veel voor op mijn kamer ?
ach tjsah je wilt iets proberen of je koopt een yoko stereo cd wisselaar setje ;) ik krijg nou toch wel ruzie met me pa over het volume dussuh :9 :9 :9

en nee die set komt in principe me kamer niet af
mischien een keertje een lan bij een vriend van me en mischien voor een feestje of twee bij iemand thuis op jaar basis he

.

• Jag

Jag

Ik snap dat het een hele uitgave is. Maar je kan al veel winnen door slim te besteden. Even ter vergelijk:
die Crest versterker kostte mij 1800,- inc btw 2e hands. Maar dit was het topmodel. De lagere modellen staan ook genoeg te koop, en kosten misschien wel onder de 1000,-.
Goede speakers zijn duurder, die kosten zelfs 2e hands toch al gauw 2000,- per stuk. Maar het kan ook echt wel goedkoper. Kijk eens tussen de links in de FAQ. Daar staan echt gigantisch veel occasions tussen.

Jag

• harley
Jag ik heb er nou ook weer niet zoveel verstand van maar ik koop het liefste nieuwe apparatuur hier zit 5 jaar garantie op !!!
dwz als ik na 5 jaar denk goh ik vind het echt leuk om te draaien en wil mischien een drive inn gaan beginnen of wat dan ook kan ik altijd naar betere apparatuur op zoek gaan. maar deze teringzooi komt op me kamertje van 4x6 mtr :)
tis maar om te oefenen !!! en dara lijkt het mij allemaal zeer geschikt voor !
Ik wil geen afgeragde rommel om het maar ff grof te stellen als het afgeragd moet worden ben ik daar zelf een ster in ! :D

.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 19:30 schreef harley het volgende:
Jag ik heb er nou ook weer niet zoveel verstand van maar ik koop het liefste nieuwe apparatuur hier zit 5 jaar garantie op !!!
dwz als ik na 5 jaar denk goh ik vind het echt leuk om te draaien en wil mischien een drive inn gaan beginnen of wat dan ook kan ik altijd naar betere apparatuur op zoek gaan. maar deze teringzooi komt op me kamertje van 4x6 mtr :)
tis maar om te oefenen !!! en dara lijkt het mij allemaal zeer geschikt voor !
Ik wil geen afgeragde rommel om het maar ff grof te stellen als het afgeragd moet worden ben ik daar zelf een ster in ! :D
Het voordeel van 'duurdere' 2ehands spullen is ,dat het vaak goed behandeld wordt en dus niet afgeragd. Maar het blijft natuurlijk opletten.
Ik denk dat je bij mensen met een conrad of gemeni setje eerder kans hebt op een afgeragd setje.
Het is ook alleen maar advies, als jij er blij mee bent is het toch goed:)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
jezus zulk spul om te oefenen, doe even normaal zeg

beetje 'overdone'

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
[offtopic mode]
Als je wat naar mij wilt overmaken is het goed. Zeg het ff dan geef ik mn bankrekening nummer.
[/offtopic mode]

• Jag

Jag

Ik wil geen afgeragde rommel om het maar ff grof te stellen
Sja, mijn versterker komt uit een theater, en er zit een uitgebreide beveiliging in. Waarschijnlijk geen verschil met een nieuwe. Het zal over het algemeen redelijk veilig zijn om power amps 2e hands te kopen. Speakers is al iets gevaarlijker en mengpanelen ook. Maar je kan het gewoon uitproberen natuurlijk. Ik heb alles 2e hands gekocht:
- EAW BH-500 speakers: 55-600Hz +/- 3dB, 107dB gevoeligheid (en dan goed gemeten, niet de 103dB bij Conrad spullen, waarbij op 1 KHz gemeten is). Power handling van 600W continu en 1.5 kW piek.
- Crest Vs-1500 power amp: 2x 1000W bij 2 Ohm, 2x 750W bij 4 ohm, 2x 400W bij 8 ohm. Dit merk wordt gebruikt door Ampco en Ampco Pro Rent en is zeer uitgebreid beveiligd.
- Allen & Heath GL2 mixer: 10x mono en 2x stereo. 4 bussen, overal inserts op, semi-parametrische eq met dubbele mid sweep, 6 aux sends.

Die speakers waren 1000,- per stuk, maar zijn meer dan 10 jaar oud. Zit wel een redelijk nieuwe driver in. De versterker is nieuw tegen de 4000,-, en heeft mij 1800,- gekost. En de mixer is ook tegen de 4000,- nieuw, en heeft mij 1500,- gekost. En dan zit er nog voor enkele honderden guldens aan bekabeling bij. Zoals je ziet waren het nieuw allemaal dure spullen (alleen de EAWs weet ik geen prijzen van), maar waren ze 2e hands goed betaalbaar. Ik heb alleen mijn x-over nieuw gekocht, en dat is het enige onderdeel waar ik niet tevreden over ben.
Zo'n mixer als ik heb, heb jij natuurlijk niks aan overigens.
dwz als ik na 5 jaar denk goh ik vind het echt leuk om te draaien en wil mischien een drive inn gaan beginnen of wat dan ook kan ik altijd naar betere apparatuur op zoek gaan. maar deze teringzooi komt op me kamertje van 4x6 mtr
Mijn kamer heeft ongeveer dezelfde afmetingen. Maar slechte apparatuur klinkt in een kleine kamer net zo slecht hoor. Het gaat dan ook niet zozeer om de kwantiteit. Die versterker heb ik ook maar gekocht omdat ze toevallig dat model occassion hadden staan en ik per se een Crest versterker wilde beluisteren. De echte reden dat ik hem kocht was omdat ie goed klonk. En er zit nog wel een ontzettende pleuris fan in die echt heel veel herrie maakt. Versterkers hebben echt veel invloed op het geluid vergeleken met HiFi in mijn ervaring. Speakers hebben altijd nog de grootste bijdrage.
En een ander punt: je wilt gewoon de beste apparatuur voor je geld. Of je er nou mee gaat oefenen of niet, toch? En dan kan je met 2e hands echt veel winst maken. En er is 2e hands spul genoeg, er stoppen jaarlijks 200 geluidverhuursbedrijven, die allemaal hun apparatuur te koop zetten.
Je kan ook even [url=http://www.soundbroker.com/speakers%20a-l.htm]hier[/url kijken voor prijzen van de duurdere PA: merken zoals EAW, ElectroVoice en ook veel JBL (wat goedkoper).

Jag

Verwijderd

Hey.... ik ken een kroeg in Frankrijk met precies die spullen. Klinkt wel hard, maar echt goed was het niet en ze hebben er heul veul problemen mee gehad. Met name die boxen hebben ze al een paar keer laten repareren.
Koop voor dat geld toch 2e hands spul, of nog beter, huiskamerapparatuur. Denk aan denon, marantz, jbl, onkyo enzo. Of krijg je strax 250 gasten op je kamer?

Verwijderd

Je wilt alleen oefenen??? Waaor zou je dan in godsnaam een complete fake-PA-set willen hebben?????

Als je wilt oefene, mopet je gewoon beginnen met een mixer, en een cd-speler. Liefst tweedehands. Als je goed spul koppt, blijft het redelijk door te verkopen voor een goede prijs. Bovendien, als je nog nooit ergens mee geklooid hebt, zou ik je echt aanraden eerst bij iemand anders iets te proberen...

Mijn tip:
Wat wil je doen?
-Plaatjes achter elkaar draaien, om een publiek te vermaken? Dan ga je dus richting cd's, en het drive-in werk.

-Mixen. Dance of hiphop platen mixen, uit liefde voor de muziek, en uit creativiteit. Zie het als een andere vorm van gitaar spelen. Op deze manier ga je richting vinyl, en voorlopig nog geen live-werk.

Dus wat heb je nodig?
Voor de eerste optie (drive-in/skihut) raad ik het volgende aan. Koop een mengpaneeltje, en ga wat klooien met twee goedkope simpele cd-speler (nix geen pitchcontrol oid). Als het je wat lijkt kan je het een en adner upgraden, en je eignen PA-set eromheen gaan bouwen (of huren...).

Voor de tweede optie zou ik een wat betere mixer kopen, met een betere EQ, en voor het hiphop werk een briljante crossfader.
Ook zul je een paar goede direct-drive draaitafels nodig hebben. Tweedehands zijn deze erg goed, en redelijk goedkoop te vinden. Als het je niet bevalt, zijn ze snel weer te verkopen...

Verwijderd

Ik zou een Leuk marantz versterkertje gaan halen met een set B&W luidsprekers erbij + een klein mengpaneeltje en een Denon cdspeler (dubbele).

Denk dat je daar meer aan vindt..
Pagina: 1