Toon posts:

Snelle videokaart voor ouder systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou nog een goede/ snelle videokaart zijn die ik in onderstaand systeem zou kunnen gebruiken:

AMD 4200+
MB: Asus A8n-E Socket 939
Geheugen: 1 gig
Voeding: Raptoxx 350W

Kan dit systeem voor een leuk prijsje overnemen, maar zit geen videokaart bij (die is kapot). Ben van plan hier een videokaart uit de V&A bij te zoeken.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat doe je er mee? filmpjes kijken of gamen (en op welke resolutie dan)?

Elke pci-e x16 kaart werkt. In het geval van gamen zou ik een moderne mid-end nemen, meer is toch overkill en verbruikt/kost niet veel. Een HD4670 oid. is al best snel maar toch zuinig en niet duur. Voor preciezere details moet je even benchmarks kijken...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoeling is idd een zo snel mogelijke videokaart om er nog wat mee te kunnen gamen. Uiteraard zullen de laatste games niet meer werken, maar hoop er nog zo veel mogelijk mee te kunnen daaien. Uiteindelijk wil ik eens doorsparen voor een compleet nieuw gamesysteem, maar dat zal nog wel even duren...
Grootste zorg is wat die voeding nog aankan. Vid kaart mag wel een beetje overkill zijn, maar totale overkill heeft natuurlijk ook weer niet zoveel zin...
Heb zelf een tijdje het computergebeuren gemist (ten tijde van de athlons xp's single core was ik er nog helemaal bij) en met al die nieuwe videokaarten, zowel Nvidia als Ati is het nog lastig om te weten wat nog een beetje redelijk is. Heb de laatste tijd wel aardig wat ingelezen, maar blijft moeilijk te bepalen wat voor een ouder systeem nog goed is.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HD4670 gamed best aardig. Voor crysis moeten de settings misschien omlaag maar dan trekt ie het wel zeker vlotjes. (en als je crysis vlot trekt trek je àlle games vlot :)). De mid-end ati's hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. (ten minste, ik dacht gezien te hebben dat jouw mobo pci-e x16 is. De HD4670 is er ook voor AGPx8 maar die is best duur, dan liever een iets oudere lijkt me.)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01 09:51
pricewatch: Asus EAH4670/DI/512MD3

veel goedkoper en beter zal je niet zomaar vinden wat geen overkill is voor dat systeem, bovendien moet dat met die voeding ook wel lukken.

suc6

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Misschien zoiets, zoiets of zoiets? :P

-edit- :$ 350 watt voeding... :Z

Is wel overkill en 2e hands.. Ik zou ook voor een nieuwe HD4670 gaan, is toch nieuw maar 60 euro ten opzichte van een 4870 voor 100 2e hands, je cpu is bij hogere kaarten toch wel een ernstige botlleneck... ( maar goed ook dat is een persoonlijke mening.. ) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 26-09-2009 15:24 ]

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, mobo heeft pci-e 16x ondersteuning
Zijn er ook vergelijkbare Nvidia varianten, aangezien die meer in de V&A te vinden zijn...?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 15:17 ]

Verwijderd

Je vergeet zijn voeding. ;)

Maar een HD4770 moet ook nog prima gaan hoor. :)
En anders een HD3870 krijg je al bij een pakje boter. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 15:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:15:
Zijn er ook vergelijkbare Nvidia varianten, aangezien die meer in de V&A te vinden zijn...?
Betaal je vaak veel te veel voor, daarnaast heb je dan geen DX10.1, wat in nieuwe games toch voor een aardige performance winst kan zorgen. :)

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01 09:51
V&A aangeboden: MSI NX8800 GTS-T2D320E-HD-OC
V&A aangeboden: OCZ GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) OCZ8800GTX
V&A aangeboden: XFX nvidia 8800GTS 512mb

kom je op zoiets uit, 2de hands even duur of duurder.
performance ongeveer hetzelfde, ik zou zelf voor een nieuwe 4670 gaan dan

EDIT:
als je toch bezig bent kan je er beter ook nog een gig ram bijkopen, kost bijna niks zal flink helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door [eXodus] op 26-09-2009 15:30 ]

Verwijderd

Alleen zul je ook een nieuwe voeding moeten halen....

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de snelle reacties!
Als ik het goed begrijp zou ik die 4670, eventueel een 4770, zo erin kunnen zetten zonder de voeding te upgraden, bij Nvidia kaarten dus niet.
Extra gig aan ram is eventueel ook nog wel en goed idee! Zal met de huidige prijzen wel niet al te veel kosten...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:00:
Extra gig aan ram is eventueel ook nog wel en goed idee! Zal met de huidige prijzen wel niet al te veel kosten...
Reken op zo'n € 30,- voor 2x512MB (DDR1). Mag ik vragen wat je ongeveer betaald voor dat setje in de ts? Misschien dat je voor een beetje meer een mooi nieuw AM2+ setje kunt samenstellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:00:
Als ik het goed begrijp zou ik die 4670, eventueel een 4770, zo erin kunnen zetten zonder de voeding te upgraden, bij Nvidia kaarten dus niet.
Je kunt er ook wel een nVidia kaart in doen, maar dan moet je wel een zuinige nemen en geen 8800GTX of zo. ;)
Prijzen gaan de laatste maanden omhoog. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen wat je ongeveer betaald voor dat setje in de ts? Misschien dat je voor een beetje meer een mooi nieuw AM2+ setje kunt samenstellen.
Het systeem heb ik nog niet gekocht, maar kan het voor ongeveer 75 euro overnemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:14:
[...]

Het systeem heb ik nog niet gekocht, maar kan het voor ongeveer 75 euro overnemen.
Deze is dan misschien ook wel leuk: V&A aangeboden: M2N-E, AMD4800+, MSI7950GT, 2GB DDR2, CM400watt misschien krijg je men nog voor 100 euro. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat systeem ziet er zeker ook niet slecht uit! Hoe verhoud de msi 7950gt kaart zich t.o.v. een Ati 4670?
Alleen zit de verkoper helaas weer ver weg van me, woon zelf in Tegelen (Venlo), dus komen dan nog verzendkosten bij.
Pagina: 1