Verwijderd

Topicstarter
Een van onze medewerkers heeft een tijdje terug op zijn notebook, met Windows Vista Business, remote desktop service aan willen zetten. Aangezien hij gewend was aan Home Premium, waar dit door middel van een bat-bestand moet, heeft hij een batbestand gebruik om remote desktop aan te zetten. Dit is niet gelukt...

Nu is mij gevraagd of ik dit kan herstellen. In de Business versie van Vista is de remote desktop functionaliteit gewoon aanwezig en heb je dus helemaal geen bat-bestanden nodig. Ik heb geprobeerd om de remote desktop service op de standaard windows manier te configureren en bepaalde gebruikers de rechten toe te kennen, maar het blijft onmogelijk om verbinding te krijgen met de betreffende notebook. Ook de firewall staat trouwens open, dus daar kan het hem niet in zitten.

Weet iemand of er een goede herstelprocedure voor de remote desktop service is, of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:23

pistole

Frutter

servicepack opnieuw installeren (indien mogelijk) en anders handmatig daar de termsrv.dll file uithalen en terugplaatsen. Als het goed is maakt dit "bat" file ook een backup van dat bestand.

Ik frut, dus ik epibreer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik zoek op home premium + remote desktop + batch vind ik een batchfile die termserv.dll vervangt en wat in de registry hackt.

uit de btach file....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
:IMPORTREGKEYS
   echo Importing Registry Keys
   regedit /s "%SOURCEFOLDER%termonpremium.reg"
   echo Enabling RDP
   REG ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server" /v fDenyTSConnections /t REG_DWORD /d 0 /f

:SETSINGLESESSIONSETTING
   ECHO Setting fSingleSessionPerUser to %SINGLESESSION%
   REG ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server" /v fSingleSessionPerUser /t REG_DWORD /d %SINGLESESSION% /f

:SETBLANKPASSWORDPOLICY
   ECHO Setting LimitBlankPasswordUser to %BLANK%
   REG ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa" /v LimitBlankPasswordUse /t REG_DWORD /d %BLANK% /f

:CONFIGUREFIREWALL
   ECHO Configuring Remote Desktop in Windows Firewall
   netsh firewall set service remotedesktop enable

Als je dit nou eens ongedaan maakt:

registry keys verwijderen, termserv.dll verwijderen en vervangen door een goede dll.

Zoniet is het tijd te kijken
-Wat voor foutmelding je krijgt. en van daarui te zoeken wat er fout gaat.

PS Als gebruikers zelf rommelen aan hun systeem is het vaak een standaard oplossing een standaard image terug te zetten na een beperkte tijd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!! Het Business.bat bestand bevat onderstaande code. Ik zal dus gaan proberen een orginele versie van termsrv.dll terug te zetten en de registerwaarden te verwijderen. Bedankt voor de tip!! Zodra ik wat weet post ik het weer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
:COPYTERMSRVDLL
   echo Copying %SOURCEFOLDER%termsrv.dll to %SystemRoot%\System32\
   copy /y "%SOURCEFOLDER%termsrv.dll" %SystemRoot%\System32\

:IMPORTREGKEYS
   echo Enabling RDP
   REG ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server" /v fDenyTSConnections /t REG_DWORD /d 0 /f

:SETSINGLESESSIONSETTING
   ECHO Setting fSingleSessionPerUser to %SINGLESESSION%
   REG ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server" /v fSingleSessionPerUser /t REG_DWORD /d %SINGLESESSION% /f

:SETBLANKPASSWORDPOLICY
   ECHO Setting LimitBlankPasswordUser to %BLANK%
   REG ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa" /v LimitBlankPasswordUse /t REG_DWORD /d %BLANK% /f

Verwijderd

Ik heb van alles geprobeerd. Ook de oude termsrv.dll terug gezet, maar het mocht niet baten. Ik denk dat ik er verder ook maar geen tijd meer aan ga besteden. Eigen schuld ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Terecht.
Mijn eerste zet zou een System restore zijn geweest, maar aangezien dat regelmatig uitgezet wordt door middel van policies is de eerstvolgende stap bij ongeautoriseerde systeemwijzigingen door de gebruiker een re-imaging van z'n van bedrijfswege verstrekte spullen.
Persoonlijke documenten en dergelijke had ie dan maar moeten backuppen.
Let er ook even op dat meneer met deze handeling gelijk even je local password policy loopt te verzieken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1