[Win 7] Installatie loopt vast op "Installatie Voltooien"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CoolCow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Beste,

Ik heb net een nieuw systeem samengesteld met volgende setup:
Moederbord: Gigabyte GA-EP45-UD3LR
CPU: Intel Core2 Quad Q8200
Graka: Gigabyte GV-R455D3-512I
Harddisk: WD Green 1TB SATA 32MB 7200rpm
Memory: 2x OCZ PC2 8500 2Gb (PN: OCZ2G10664GK)
DVD: Liteon DVD Writer Black SATA LightScribe
PSU: Coolermaster SilentPro 550W

Ik heb al een hoop geprobeerd en ben al dichter gekomen, maar er is nog een probleem. Het volgende heb ik gedaan:
Ben begonnen met de installatie van Win7 Ultimate 32-bit en die bleef op een zwart scherm staan na de stap "Windows bestanden laden". Daarna heb ik geprobeerd met een Vista Ultimate en die gaf een bluescreen ergens in de setup. Op aanraden van vista heb ik een memory scan gedaan en daar kwamen fouten uit.
Dus heb ik de memory vervangen door een latje die ik nog liggen had: Corsair XMS2-6400 1Gb 800Mhz
Dat gedaan kon ik wel verder gaan met de installatie Vista en werkt perfect.
Vervolgens Vista er weer af en Win 7 beginnen installeren. Ook die leek op het eerste zicht goed te installeren. Maar dan bij de laatste stap "Installatie Voltooien" loopt hij vast.

Als hij aan de laatste "Installatie Voltooien" stap begint kan ik mijn muis nog bewegen, er is zogezegd een reactie van het systeem. Die muis blijft reageren totdat het scherm flikkert en Win 7 de resolutie automatisch verhoogt. Nadat de resolutie veranderd is reageert mijn muis niet meer maar de 3 puntjes van "Installatie Voltooien ..." blijven wel bewegen, dus het systeem loopt niet helemaal vast.
Ik heb hem al anderhalf uur op laten staan in de hoop dat hij toch zou doordoen, maar dat doet ie dus niet.

Het vreemde is nu wel, als ik die harde schijf van 1TB vervang door een andere SATA schijf van 300Gb installeert Win 7 wel perfect |:(

Is er nu ook nog iets mis met die schijf? Kan Win7 niet omgaan met 1TB schijven? Ik snap het niet meer... 8)7

edit:

Dit is nu heel vreemd.
Ik had nog eens geprobeerd Vista te installeren op die 1TB schijf en was zoals vorige keer gelukt. Echter heb ik deze keer Vista laten staan en Win 7 op een 2e partitie geïnstalleerd. Nu is het dus ook gelukt om Win 7 te installeren.
Het enige verschil met voordien is dat hij nu niet automatisch een partitie aangemaakt heeft die "gereserveerd voor systeem" is en dat de partities kleiner zijn.

Eerst installeerde ik Win 7 op een 100Gb partitie, rest zal als data partitie gebruik worden. Nu heb ik zowel voor Vista als voor Win 7 100Gb partities aangemaakt. Dus kan het misschien zijn dat Win 7 niet overweg kan met die data partitie die bv te groot is?

Ik snap het niet meer :S

[ Voor 16% gewijzigd door CoolCow op 26-09-2009 11:01 ]

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 11:04
Ik zou niet weten waarom Windows 7 niet met grote schijven om zou kunnen gaan.
Ik geloof dat XP zonder servicepacks zulke problemen kent, maar 7? nah.

Verwijderd

Ongetwijfeld dat je een stop code 0x2E hebt gekregen. Voor de volgende keer gelijk de BSOD code opschrijven :)

Volgens mij is het limiet voor NTFS partities 2TB voor basic partitions en veeeeel grote voor dynamic partitions. Wanneer je een OS gaat installeren op een partitie zit is het limiet dus 2TB dus dat kan het probleem niet zijn. Misschien een bug, maar niet in theorie.

Wat je kan proberen is een BIOS update. Het kan zijn dat de BIOS niet goed met de 1TB schijf omgaat.