Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Prem] Slecht / Overstuurd / Distorted geluid

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Iemand die ik ken heeft wat vreemds met zijn laptop.
Het is een Acer Aspire 5315 met Windows Vista Premium SP2 geinstalleerd. (En alle updates etc).
Al het geluid dat word afgespeeld, zowel van Windows, als mp3's, als webcontent, als DVD's klinkt onwijs overstuurd.
Ik heb hier even naar gekeken maar kon geen directe oorzaak van het probleem vinden.
Of ik nu de luidsprekers in de laptop gebruik of een koptelefoon in de jack aansluiting doe, dat maakt geen verschil.

Heb ook op Google + GoT gezocht naar dit probleem icm met een Realtek HD Audio chipset en kwam wel hier en daar wat mensen tegen met het probleem maar allemaal zonder concrete oplossing van het probleem. (Dan wel een herinstallatie van Windows).

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Drivers deinstalleren, nieuwste herinstalleren.
- Nieuwste drivers deinstalleren, Standaard windows drivers laten installeren
- Alle volume's en instellingen meerdere malen nagekeken.
- Schijfopruiming, Hijack This, Malwarebytes gebruikt en onnodige rommel verwijderd.
- Aantal onnodige applicaties verwijderd die ook maar enigsinds met audio te maken hadden. (Musicmatch jukebox etc).

Ik heb als opvolging aan mijn kennis uitgelegd hoe hij een image kan maken met acronis en vervolgens even de recovery disks terug kan zetten op de laptop om te kijken of het probleem er dan nog steeds is.

Maar het zou tof zijn als iemand hier misschien nog een idee had waar dit probleem mee te maken kan hebben.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28
Ik ken het probleem, volgens mij moest je toch iets bij volume settings veranderen. Iets met headphone detection oid?

Ik zit nu in de VS op een Macbook dus kan het niet ff voor je opzoeken

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik heb gisteren zelfs, systematisch alle audio opties gehad die ik kon vinden. Hier zit het dus helaas echt niet in.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Kirth
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 22:31
Zou het kunnen je een filter/geluidseffecten aangezet hebt die ervoor zorgt dat alles raar klinkt?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik heb alle geluidseffecten gehad (zowel mutlimedia opties als Realtek HD Audio Manager) en heb overal alle effecten en poespas uitgeschakeld. ;)
Ik heb meerdere keren gezocht naar al deze opties om er zeker van te zijn dat ik ze allemaal te pakken had en heb vervolgens nog de Vista driver erop gehad (welke niet eens een audio manager etc heeft) om te kijken of dit verandering bracht in de zaak. Helaas mocht het allemaal niet baten...