• intrix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2023
Gents en girls,

Ik kijk via mijn Samsung LE37B650 naar de films die ik via mijn htpc af speel.
Nou is er iets wat mij mateloos irriteert, ik heb de pc via HDMI aangesloten - maar het scherm is niet beeldvullend.

Aan alle kanten is er een kleine zwarte rand, op je monitor zou je dan normaal een knopje auto in drukken en zou je beeld zich recht stellen aan de maten van het scherm. Echter weet ik niet hoe ik zoiets voor elkaar krijg op mijn Samsung tv?!

Iemand die dit herkend of snapt wat ik bedoel en er een oplossing voor heeft?

welcome my son, welcome to the machine

Verwijderd

Wat bij mijn LE37A556 goed werkt:
- Videokaart op 1920x1080 60Hz zetten
- Aansluiten op HDMI 2
- Input source naam wijzigen in "PC"
- In 't TV -> Picture menu 'Auto adjustment' kiezen

Mocht dat bij jou niet werken, dan kun je ook nog de input source een andere naam dan "PC" geven, en die input op 'just scan' instellen. Voorwaarde is dan wel dat je videokaart op 1920x1080 60Hz staat (50 of 24 zal ook wel werken), andere VESA/CEA standaarden slikt je TV dan niet meer.

• intrix
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:17:
Wat bij mijn LE37A556 goed werkt:
- Videokaart op 1920x1080 60Hz zetten
- Aansluiten op HDMI 2
- Input source naam wijzigen in "PC"
- In 't TV -> Picture menu 'Auto adjustment' kiezen

Mocht dat bij jou niet werken, dan kun je ook nog de input source een andere naam dan "PC" geven, en die input op 'just scan' instellen. Voorwaarde is dan wel dat je videokaart op 1920x1080 60Hz staat (50 of 24 zal ook wel werken), andere VESA/CEA standaarden slikt je TV dan niet meer.
Stap 1 hadden we natuurlijk al lang gedaan ;)
Ok waarom ik HDMI port 2 moet nemen vind ik persoonlijk een beetje vaag, maar ik ga het proberen.
Waar kan ik die sourcenaam wijzigen?
En Menu -> Picture Options -> Size bedoel je denk ik, maar daar kan ik kiezen voor 16:9 / screen fit etc.

Maar daar staat bij mij geen auto adjustment of iets ..

• intrix
Nou ik heb het geprobeerd, zoals je zei maar ik kan nergens voor auto adjust kiezen.
Screen fit maakt het scherm nog kleiner dus ik heb 'm nog steeds op 16:9 staan.

Maar dus nog steeds een nare zwarte balk!
Wat zo stom is - als ik de resolutie lager zet is het WEL beeldvullend maar op 1920x1080 heb ik gewoon een randje over :S

Verwijderd

Op pagina 19 en 20 van de manual staat precies uitgelegd hoe je de boel instelt. Het wijkt heel iets af van mijn TV (HDMI 3 i.p.v. 2), maar dat maakt verder niet uit.
Op pagina 32 staat hoe je de input naam wijzigt, en pas wanneer 'ie "PC" heet krijg je die 'auto adjustment' optie.

• intrix
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 10:57:
Op pagina 19 en 20 van de manual staat precies uitgelegd hoe je de boel instelt. Het wijkt heel iets af van mijn TV (HDMI 3 i.p.v. 2), maar dat maakt verder niet uit.
Op pagina 32 staat hoe je de input naam wijzigt, en pas wanneer 'ie "PC" heet krijg je die 'auto adjustment' optie.
heb 'm pc genoemd en zie auto adjust staan, maar die keuze is disabled .. nou ja ik ga nog wel pielen met de manual er bij thanks!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 17:11
Gooi deze even omhoog.

Heb namelijk exact hetzelfde probleem.
Nieuwe installatie van windows 7. In het begin mooi vol beeld en plotseling een zwarte rand. Krijg deze niet weg. Tot nu toe alle drivers meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, alleen de drivers van windows 7 geprobeerd en die van ati.

Tv een firmare upgrade gegeven maar dit haalt helaas ook niks uit.

Heb alle hdmi ingangen al geporbeerd, stond hiervoor op 2. Als ik deze als source naam pc geeft krijg ik geen extra opties in de menus. Kan geen auto adjust selecteren, weet het de handleiding zegt dat het zou moeten maar het werkt gewoon niet.
Pagina: 1