Toon posts:

Probleem met klonen van pc-beeld naar HDTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn HDTV aangesloten met een DVI->HDMI kabel op mijn PC.

Meestal gebruik ik mijn tv om full hd 1080p films af te spelen.
Vandaag heb ik een andere monitor op mijn pc aangesloten, en nu zijn de instellingen weg.
Voorheen had ik prima beeld, en nu heb ik een streep in mijn beeld, waardoor het beeld zich in 2 delen opsplitst. Het ene deel heeft vertraging ten opzichte van het andere deel.

De streep zit niet steeds op dezelfde plek, het varieert per scene waar hij zit.

Mijn TV is de Samsung LE40A556P1F
Mijn monitor is de Acer 243h
Ik heb CoreAVC geinstalleerd.

Moge duidelijk zijn dat dit geen judder is, ik had perfect beeld voorheen...

Wie kan mij aan de juiste instellingen helpen, zodat ik weer mooi beeld heb.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Staat de boel nu misschien ingesteld op 75Hz? Dat vindt je TV niet fijn, die heeft liever 60 of 50Hz (of 24 als je de firmware hebt geupdate).

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Afhankelijk van je videokaart even de Ati CCC of Nvidia Control panel induiken en kijken of je met de instellingen kunt spelen. Nvidia heeft een speciale functie die zichtbaar is als je een televisie aangesloten hebt om overscan en andere refreshrates in te stellen (dacht ik)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nvidia kaart ja, en de boel staat niet ingesteld op 75 hz. Ik heb al geprobeerd 60, 59 of 50 hz te gebruiken. Helpt wel iets, hoe lager de hz, maar nog niet helemaal...

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nvidia control panel heeft nog een optie in het 'Change Resolution' gedeelte, een custom resolutie adden, zo kan je ook eventuele overscan compenseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 26-09-2009 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het is me nog steeds niet gelukt.

Ik heb even een screenshot gemaakt van mijn Nvidia control panel:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/7743/nvidiah.th.jpg

Wat me wel opvalt is dat de strepen alleen zichtbaar zijn op mijn TV, en niet op mijn monitor.
Ik kan ook geen custom resolutie toevoegen naar mijn weten, mss kan iemand me verder helpen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet wel het juiste scherm selecteren waar je de resolutie en refreshrate van aan wilt passen, je hebt nu je Acer geselecteerd.

Verder ook bij de 'Het signaal of HD-formaat wijzigen' kijken wat voor opties je hebt aangezien je er een TV aan hebt hangen die je zoals eerder gezegd juist moet instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het andere scherm selecteer krijg ik een niet aanpasbaar scherm.
Ik heb voor de duidelijkheid nog maar wat screenshots gemaakt vanuit mijn nvidia panel:

Nvidia shots op imageshack

TV-instellingen weet ik verder niets van helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 14:39 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dat je het tweede scherm niet kan wijzigen kan komen omdat je de boel op 'Kloon'-modus hebt staan.

Zoals op http://img3.imageshack.us/img3/4455/nvidia3w.jpg te zien is kan je verschillende HDTV-modi selecteren, doe eens een 1080i of 1080p en kijk wat er met je beeld gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:16:
Dat je het tweede scherm niet kan wijzigen kan komen omdat je de boel op 'Kloon'-modus hebt staan.

Zoals op http://img3.imageshack.us/img3/4455/nvidia3w.jpg te zien is kan je verschillende HDTV-modi selecteren, doe eens een 1080i of 1080p en kijk wat er met je beeld gebeurd.
Als ik films via mijn PC op mijn TV af wil spelen, is het toch ook de bedoeling dat hij op "Kloon modus" staat?

Hier heb ik een voorbeeld van de streep die op mijn scherm te zien is:
Plaatje
Het is niet echt duidelijk te zien omdat het lastig is om er een goede screenshot van te maken....

Overigens als ik 1080p selecteer bij HDTV-modi, blijft hij er niet op staan... Hij gaat gewoon terug naar de instelling waar hij nu op staat (terwijl ik toch echt toepassen doe).

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:23:
Als ik films via mijn PC op mijn TV af wil spelen, is het toch ook de bedoeling dat hij op "Kloon modus" staat?
Eens proberen in dual view of horizontaal uitbreiden en dan handmatig je videospeler naar het tweede scherm slepen en maximaliseren ook al geprobeerd? Als dat dezelfde streep oplevert zou het aan de kabel kunnen liggen.
Hier heb ik een voorbeeld van de streep die op mijn scherm te zien is: Plaatje
Het is niet echt duidelijk te zien omdat het lastig is om er een goede screenshot van te maken....
Inderdaad slecht te zien, maar dat zou ook aan het video-bestand kunnen liggen, doe het eens met een 1080p video en kijk of je nog steeds last heb van die streep.
Overigens als ik 1080p selecteer bij HDTV-modi, blijft hij er niet op staan... Hij gaat gewoon terug naar de instelling waar hij nu op staat (terwijl ik toch echt toepassen doe).
Er zijn meer mogelijkheden dan alleen die 1080p instelling, kwestie van trail & error.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:36:
[...]

Eens proberen in dual view of horizontaal uitbreiden en dan handmatig je videospeler naar het tweede scherm slepen en maximaliseren ook al geprobeerd? Als dat dezelfde streep oplevert zou het aan de kabel kunnen liggen.

[...]

Inderdaad slecht te zien, maar dat zou ook aan het video-bestand kunnen liggen, doe het eens met een 1080p video en kijk of je nog steeds last heb van die streep.

[...]

Er zijn meer mogelijkheden dan alleen die 1080p instelling, kwestie van trail & error.
Maximaliseren ga ik proberen, het videobestand dat ik hierboven gebruikte is 720p, maar bij 1080p films had ik het ook al.

Ik vind het zo raar dat ik het eerst wel goed gekregen heb, en nu niet meer ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist getest om alleen mijn tv op mijn PC aangesloten te hebben, en daar geeft hij dan perfect beeld (1080p film).

Het probleem zit hem dus duidelijk in dat klonen. Maar dat is wel wat ik wil, erg onhandig om steeds de vensters te slepen naar het juiste scherm.

Hoe optimaliseer ik het klonen of doe ik het op een andere manier?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt nu klonen volgens mij met je TV als hoofdscherm, stel je Acer eens in als hoofdscherm en schakel dan pas klonen in, kijken of dat helpt.

Pagina: 1