Toon posts:

Intel P4 3.4ghz (550) vs P43.0 (650)

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

Verwijderd

Topicstarter
de nummers tussen haakjes staan voor de door intel geindexeerde processor nummers....

vraag de eerste lijkt in het begin de beste ivm 3.4 tegen 3.0 maar deze heeft maar een L2 cache van 1024kb en de tweede van 2048kb
ben er achter gekomen dat voor 64bit besturing een cache van 2048 nodig is

aller eest klopt het wat ik hier boven typ?

verschil tussen 32en64 bit redelijk bekend diepte van het beeld ed wat raden jullie aan??
doorgaan met 32bit op vista met 3400mhz of 64 op 3000mhz?

tis niet superoerclocking to the max maar een tip of reactie hierover zal welkom zijn...

zit op de Arock Conroe1333-d667 ver1.0 Geforce8400GS(512mb) 2gbDDR2
op 19inch@1280*1024

alvast bedankt
afz henri

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:24:
de nummers tussen haakjes staan voor de door intel geindexeerde processor nummers....

vraag de eerste lijkt in het begin de beste ivm 3.4 tegen 3.0 maar deze heeft maar een L2 cache van 1024kb en de tweede van 2048kb
ben er achter gekomen dat voor 64bit besturing een cache van 2048 nodig is

aller eest klopt het wat ik hier boven typ?
Het gaat niet om Cache, het gaat omde architectuur AFAIK
verschil tussen 32en64 bit redelijk bekend diepte van het beeld ed wat raden jullie aan??
diepte van het beeld?
doorgaan met 32bit op vista met 3400mhz of 64 op 3000mhz?

tis niet superoerclocking to the max maar een tip of reactie hierover zal welkom zijn...

zit op de Arock Conroe1333-d667 ver1.0 Geforce8400GS(512mb) 2gbDDR2
op 19inch@1280*1024

alvast bedankt
Heb je die stukken silicon liggen of wil je het uit de winkel halen?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:24:
je maakt toch een grapje mag ik hopen over dat beelddiepte van 32 en 64 bit???

het verschil tussen een 32bit en 64bit processor heeft daar niks mee te maken.

Verwijderd

Topicstarter
ow nou dacht dat het daar me te maken had maar blijkbaar helemaal niet....
tja mooi dom zo.. heeft het te maken met lengte van adres in de programma structuur??

weet het ook niet nog niet zalhet ff google...
mijn overgebleven vraag wat is de beste optie?

silicon??ja dat rammelt aan de linkerkant naast me... ga der vanuit dat je de boven genoemde hardware bedoeld...
maar AFAIK nog van gehoord....
heb plieks vista piraat die selecteerd automatisch of 32 of 64...zullen ze allemaal doen miss....

maar heb 2x p4 3.0 als het niet met de cache tee maken heeft moeten ze toch allebei 64bit kunnen draaien?

sorry voor mijn dommigheid...word nog wel erger naar mate de tijd verstrijkt dagelijks.....

alvast bedankt groeten henri

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 05:19:
plieks vista piraat die selecteerd automatisch of 32 of 64...zullen ze allemaal doen miss....
Als je dat niet gezegd had zou ik je waarschijnlijk wel geholpen hebben... niet betalen voor iets dat je zoveel gebruikt (Windows). :')
Je kunt je antwoord heel makkelijk vinden op Werktmet7.nl & google....

ja beiden werken.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-01 22:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verplaats naar "Forum -> Harde Waren -> Processors, Moederborden & Geheugen" ?

www.maartendeboer.net

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

nee, de meeste pentium 4's hebben geen 64 bit. ook de core duo's niet. alleen de amd athlon 64 en hoger (incl alle dualcores en quadcores) en de core2duo en hoger van intel hebben 64 bit.

wat 64 bit precies doet is een lang verhaal (hij kan met 2x zo lange getallen rekenen) maar wat het voor jou, mij en de rest van de wereld betekent, is dat je 4 of meer GB gehugen in je computer kan gebruiken. (en 32 bit windows gaat maar tot 3.5 GB, ongeveer)

kortom, je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt...

[edit:] nog ff opgezocht, de 650 pentium 4 zou wel 64bits moeten ondersteunen. (6xx series p4) dat kun je dus proberen. of je dr echt wat aan hebt is de 2e vraag...

[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 07-10-2009 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tjaa na een poosje erover dubben ben ik ff van de 32 en 64bit vraag afgestapt...
paar hddtjes en videokaarten nieuw in huis dus dat was lachn...
echt weet dit antwoord voor 99procent zelf ook wel al zeker...
dubbele stroom op Sata2 500gb Westerse Kaviaar die kan gerecycled worden denk ik ofnie??
doet niks meer inbeeld, hardware zelf draait nog wel...(@WD geprobeerd te mailen maar kan het rma niet vinden)

ja mijn 650 ondersteunde wel 64bit.....maar 400mhz X 1/3geheel...tja...
blijft toch simpel rekenen denk ik...zolang er geen software geprogrammeerd word....

maar goed iedereen alvast bedankt voor de reactie

(domme vragen zijn er niet, wel domme antwoorden,tja googele soms is een stukkie simpele tekst makkelijker te vatten of te snappen en voormekaar met elkaar :)
Mzzl

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49

Sick Nick

Drop the top!

AlexanderB schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 01:16:
wat 64 bit precies doet is een lang verhaal (hij kan met 2x zo lange getallen rekenen)
Wel iets meer , je gaat van 2^32 (4 gigabyte adresruimte) naar 2^64 (16.8 miljoen terrabyte adresruimte) :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsjah... de vragen die je stelt zijn toch allemaal wel heel erg basic... Ik wil je dan ook aanraden om toch vooral jezelf eerst te gaan verdiepen in de materie voordat je de vragen hier gaat stellen..

Domme vragen bestaan idd niet, maar gemakkelijke vragen wel... En dit zijn van die gemakkelijke vragen... En.... Een gemakkelijke vraag kan je zelf gemakkelijk uitzoeken...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.