Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
(jarig!)
Hoi,

Ik ben nieuw hier op GoT maar zit hier al jaren te lezen, dus werd wel een keer tijd om me bij deze geweldige site te voegen.. ;)

Goed, over naar de orde van de dag. Aangeschaft een Emtec N200 mediastreamer en heb het volgende probleem:

Als ik de netwerkfunctie selecteer en probeer mijn PC te bereiken ( via een router ) om bestanden te selecteren krijg ik de vraag voor een loginnaam met wachtwoord. Hier geef ik de loginnaam GAST zonder wachtwoord ( gastaccount in WM 7 ) ingeschakeld maar blijf de melding login failed krijgen.

Ben hier nu al weken mee aan het knoeien en zal iets zeer simpels zijn wat ik over het hoofd heb gezien, maar hoe langer er eraan denk hoe gefrustreerder ik aan het worden ben.. :'(

Dus aub HELP....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

Uit de hanleiding : http://www.emtec-internat...s/N200/N200_manual_EN.pdf

Question 9. I cannot see files shared on my computer via Browser->Network menu.
Answer:
Please check following items:
1) Connect the player to network and obtain an IP address first;
2) Please enable NetBIOS of TCP/IP on computer;
3) Please check your PC’s firewall settings;
4) Please enable your PC’s ‘Guest’ account;5) Please share the folders which you wish to browse on your PC, and make sure that
‘Everyone’ or ‘Guest’ has the right to access.

[ Voor 36% gewijzigd door Tags NL op 25-09-2009 22:24 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
(jarig!)
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:23:
Uit de hanleiding : http://www.emtec-internat...s/N200/N200_manual_EN.pdf

Question 9. I cannot see files shared on my computer via Browser->Network menu.
Answer:
Please check following items:
1) Connect the player to network and obtain an IP address first;
2) Please enable NetBIOS of TCP/IP on computer;
3) Please check your PC’s firewall settings;
4) Please enable your PC’s ‘Guest’ account;5) Please share the folders which you wish to browse on your PC, and make sure that
‘Everyone’ or ‘Guest’ has the right to access.
Bedankt voor je antwoord, maar dit is juist het probleem, wat je hieronder beschrijft functioneert niet, en krijg nog steeds de vraag voor het wachtwoord. Blijkbaar heb ik ergens een instelling niet goed staan, maar kom er zelf niet meer uit welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Nighthawk12 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar dit is juist het probleem, wat je hieronder beschrijft functioneert niet, en krijg nog steeds de vraag voor het wachtwoord. Blijkbaar heb ik ergens een instelling niet goed staan, maar kom er zelf niet meer uit welke.
Je hebt dan ook Shares aangemaakt die zichtbaar zijn voor iedereen met de juiste NTFS rechten om erin te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
(jarig!)
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:35:
[...]

Je hebt dan ook Shares aangemaakt die zichtbaar zijn voor iedereen met de juiste NTFS rechten om erin te kijken?
Ja, de shares zijn aangemaakt met de correcte rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Op het forum van Emtec :

/usr/local/etc/dvdplayer/NetworkBrowser.ini

Deze file kan je bewerken en de juiste account gegevens erin zetten, zover als ik kan zien ook normale/niet guests accounts...

Heb je de support van Emtec al gemaild met je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Nighthawk12

Heb je al bij netwerkinstellingen gekeken in Win7, geavanceerd, daar kan je onderin mappen met wachtwoord beveiligen uitzetten.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook deze N200 in huis, windows 7 op PC, N200 ziet computer, maar niet de map die ik wil delen?

Iemand het wel werkend en info?

Groetjes
\
mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ook ik ben zo groen als het maar kan en volstrekt a technisch. Zo dat is er uit!!
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een pc en daarmee is de N200 verbonden. Gaat tot dus ver prima. Verder heb ik een sataliet ontvanger van WISI (OR55D) daar steek ik een USB stick in en neem programma's op die ik later wil terug zien. Vevolgens neem ik de USB-stick mee naar de N200 en steek hem erin.

Dan zoek ik de map op waar het programma in zit en zie dan het opgenomen programma. Goed geluid en beeld, maar ...... van de oorspronkelijk film van 225 minuten is nog geen uur (90minuten) meer over. Het zelfde doet zich voor als ik de data kopieer naar mijn pc en dan, via de N200, probeer het programma op te roepen.

Als ik vervolgens , helemaal teleurgesteld, weer terug loop naar de WISI (de oorspronkelijke receiver waarvan het programma is opgenomen) en steek daar de USB stick weer in, dan krijg ik weer de complete 225 minuten voor geschoteld.

Is er iemand die mij uit kan leggen wat ik verkeerd doe en me kan vertellen hoe ik het wel moet doen. Je kunt op mijn eeuwige dankbaarheid rekenen~!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjipk:
Heb je die usb stick fat32 of ntfs geformatteerd?

Fat32 kan namelijk geen grote bestanden aan, wie weet is dit de oplossing.....

Groetjes

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mark ,

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas accepteerd mijnWISI receiver alleen FAT 16 en FAT 32 (en Ext2 en EXT1 geen idee wat dat is trouwens?)

Dus jammer niet gelukt.
Mocht er nog iemand zijn met een suggestie, van harte welkom, ik probeer ze graag allemaal uit !!

Groet
Sjipke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dit gevonden en uitgevoerd, en JA: N200 maakt verbinding en ik kan via netwerk kijken!
Alleen sommige films wat stotterig, zou dat verbindings snelheid zijn

http://www.astone.com.au/...php?f=21&t=106&p=468#p468

Ik moet wel elke keer naam en wachtwoord invoeren in de cube, das vervelend!
Wie geeft feedback als ie ook bovenstaande heeft uitgevoerd?

Groet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:29:
Hoi Mark ,

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas accepteerd mijnWISI receiver alleen FAT 16 en FAT 32 (en Ext2 en EXT1 geen idee wat dat is trouwens?)

Hoi,

Ikzelf heb een dreambox, en ext. zou een externe usb harde schijf moeten zijn.....
Waarom speel je de films niet via je ontvanger af?

Groetjes

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:00:
Vandaag dit gevonden en uitgevoerd, en JA: N200 maakt verbinding en ik kan via netwerk kijken!
Alleen sommige films wat stotterig, zou dat verbindings snelheid zijn

http://www.astone.com.au/...php?f=21&t=106&p=468#p468

Ik moet wel elke keer naam en wachtwoord invoeren in de cube, das vervelend!
Wie geeft feedback als ie ook bovenstaande heeft uitgevoerd?

Groet
Maar wat is naam en wachtwoord in de cube dat kan ik nergens weer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha Yatga

Als ik in de cube naar netwerk ga, vind hij in mijn geval "huis".
Daar klik ik op en dan vraagt de cube netwerknaam en wachtwoord, als ik dat invul kom ik erin !
Alleen de volgende keer dat ik wil inloggen vraagt ie het weer.....

En de naam en wachtwoord is dus waarmee ik inlog als ik win7 start, dus gewoon mijn windows wachtwoord en gebruikersnaam.

Heb de laatste firmware in de N200.

Groet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er nieuwe firmware voor de N200, ik heb hem erin en deze werkt goed !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:37:
Inmiddels is er nieuwe firmware voor de N200, ik heb hem erin en deze werkt goed !!!
En hier kan je die vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wie is het gelukt om een map te verwijderen uit de lijst die je te zien krijgt in emtec menu gedeelde mappen?
Ook zie ik nu een map filmsHD raar streepje1.
deze mappen wil ik weg hebben, want op de pc waarvandaan ze gedeeld worden zijn ze al weg of bestaan niet eens.

Via menu emtec op map gaan staan, dan options en verwijderen, bevestig met ja, maar hij verwijdert niks????

Iemand?

Groetjes

Mark
Pagina: 1