Toon posts:

Vol geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het geheugen van mijn pc. Op willekurige moment loopt het kompleet vol zonder dat taakbeheer laat zien waaraan. Er staat dan dat er een paar GB beschikbaar is maar dar er 0MB vrij is.

Zie het onderstaande plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2r3fubk.jpg

Specs:
4GB ddr2 800Mhz
windows 7 x64

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 18:17
Heb je al op het tabje "processen" gekeken welke processen er veel geheugen gebruiken?

(Vink ook "Show processes from all users" daarbij ook aan)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:29:
Op willekurige moment loopt het kompleet vol zonder dat taakbeheer laat zien waaraan.
Dus ja daar heb ik al gekeken. Ook heb ik een disk check gedaan en een geheugen check. Bij allebij kwam er niets uit.

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Loopt je computer uiteindelijk erdoor vast?

Enkele hopelijk nuttige tips:
- Kijk eens na wat er allemaal bij het booten van je PC mee opstart aan services/processen/software (zie ook 'hijack this')
- Misschien eens proberen het virtueel geheugen wat op te drijven...
- geheugen testen met 'memtest'
- kijk eens na op de website van de geheugen-fabrikant op informatie en/of extra tools
- kijk eens de BIOS-instellingen na

Krijg je het probleem bij een bepaalde handeling, actie of programma?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Er is 0MB "vrij", maar 877MB "beschikbaar". Het gedeelte dat je echt niet meer kunt gebruiken staat in dat balkje daarboven, 3,14GB dus. Vista laadt automatisch programma's naar het werkgeheugen om ze sneller te kunnen gebruiken, maar dat geheugen wat ie daarvoor gebruikt kan vrijgegeven worden voor andere programma's.

Maar dan nog is 3,14GB in gebruik ook redelijk veel. Had je tijdens deze screenshot een zwaar programma lopen? Een game of photoshop ofzo? Zo ja, dan is er niks aan het handje :)

of heb ik dat "vrij" en "beschikbaar" gedeelte verkeerd? Ik zie in mijn vista maar 3 categorieën ipv 4 dus kan zijn dat ik het mis heb...

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 25-09-2009 19:44 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je nu op "broncontrole"klikt heb je enkele fantastische tools om te kijken wat er gebeurd met de RAM. Tenminste, dat is bij mijn win 7 x64 ultimate wel zo...

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tot nader orde dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.