IE8 donkerdere achtergrond dan FF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na jaren hier alleen te lezen is hier mn eerste berichtje :)

Ik heb een website gemaakt met een plaatje als achtergrond. Nu is het me opgevallen dat IE8 de achtergrond iets donkerder weergeeft dan FF. Is dit normaal en wat is hier tegen te doen?

Verder verschuift de achtergrond in FF 1 pixel naar rechts, in IE wordt ie wel goed geplaatst. Moet ik voor die achtergrond een aparte css file aanmaken of kan dit ook in dezelfde css file met een stukje code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:31
Lijkt me niet normaal. Verder kan ik me ook voorstellen dat FF de achtergrond wel goed plaatst en IE niet, maar dat jij het wilt hebben zoals IE het laat zien. >:)

Voor aparte CSS voor IE is werken met conditional comments misschien de mooiste oplossing ('normale' CSS in een bestand en dan apart wat dingen om het in IE goed te krijgen).

Maar zonder wat meer info is het moeilijk om meer te zeggen (tenzij iemand het precieze probleem herkent). Kun je een linkje geven? (Of anders wat relevante code plaatsen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilde geen link geven ivm spammen ed, Zeker gezien het mn eerste berichtje is. Zelf gebruik ik FF, dusja, die vind ik zelf een stuk fijner werken dan IE.

de site waar het om gaat is www.pauzemoment.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk het ook wel eens dat hij in andere browsers (op andere OS'en) een hele andere weergeeft, dit komt bij mij vaak door het kleurprofiel (oid) wat er gebruikt is. Welke er dan precies verkeerd / goed gaat weet ik niet meer... :P

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ja, als je gebruik maakt van een sRGB kleurprofiel moet 't wel goed gaan eigenlijk. Ik geloof dat het kleurprofiel dat browsers standaard gebruiken daar niet zoveel van afwijkt.

Verwijderd

Maar standaard slaat photoshop het bijv. niet op als sRGB, dat zou het probleem dus kunnen zijn.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal eens kijken bij photoshop. Heb er niet zoveel verstand van maar ga wel even aanklooien zoals ik altijd doe :D. Bedankt voor de input!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik vraag me trouwens af waar het mis gaat. Zie namelijk niks geks in FF.
Ook is het al tijden "not done" om in tabellen een website te bouwen, semantisch klopt het gewoon niet. Maar dat is een hele andere discussie :)

Do what you love, do it often

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie van FF gebruik je dan? Bij mij in FF zie ik de banner 1 pixel naar rechts staan en dus een wit lijntje links van de banner.

Ik weet dat tabellen eigenlijk niet mogen als layout. Tijdens een volgende update pas ik die aan en gebruik ik netjes divs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Is de achtergrond een PNG? Dan is de oorzaak een bug in IE. De enige oplossing is het verwijderen van alle gamma-informatie uit de png: meer info.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Achtergrond is idd een png. Bedankt voor de site, zal eens kijken of ik het een en ander kan aanpassen.
Pagina: 1