Hoe geschiedenis tekstvak nieet weergeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een suggestie functie toegevoegd aan een tekstvak, gelijkaardig zoals google tegenwoordig doet. Echter onthoud de browser elke ingevoerde waarde in het tekstvak, en worden dus de suggesties van de browser over het zelfgemaakte suggestie veld gezet. Om het te verduidelijken, hieronder een screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://storage.randomize.be/suggestiebrowser.JPG

Hoe zorg ik dus dat de browser geen suggesties doet?

[ Voor 6% gewijzigd door ieperlingetje op 25-09-2009 16:47 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is een browser-ding. Browser = Client = Client Software Algemeen.

Dan missen we nog: Over welke browser hebben we het over?

Auto aanvullen heet het in het Nederlands, Autocomplete in't engels.

Edit: Als de website ajax gebruikt (wat Google ook doet), kan je het niet uitzetten. (Of je moet javascript uitgooien).

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 25-09-2009 16:51 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bedankt voor de oplossing. Ik wist niet dat er hier speciaal een attribuut voor was.

[ Voor 6% gewijzigd door ieperlingetje op 25-09-2009 17:11 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Autocomplete is niet een door alle browsers ondersteunde parameter (afaik). Om zeker te zijn dat het niet gebeurt zal je gewoon de naam van het inputveld moeten randomizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mithras schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:45:
Autocomplete is niet een door alle browsers ondersteunde parameter (afaik). Om zeker te zijn dat het niet gebeurt zal je gewoon de naam van het inputveld moeten randomizen :)
Autocomplete wordt door alle major browsers (IE, Fx, Opera, Safari en Chrome) ondersteund. Kun je wel moeilijk gaan doen maar het autocomplete attribuut is dan gewoon het handigst. Enige 'minpuntje' voor de pure puristen is dat je HTML niet meer valideert. Boeie.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ah ok, dat wist ik niet :) Ik dacht eerder dat het altijd een beperkt aantal browsers was. Kennelijk heeft WhatWG in de draft de autocomplete als onderdeel van de webforms opgegeven. Een goede vooruitgang dus!
Pagina: 1