Asus Geforce 8800 GTS 320MB - Kapot of niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Okee, ik snap er helemaal niks meer van. Het volgende is het probleem;

Als ik NFS - Shift speel crasht de pc regelmatig. Deze moet gereset worden om er weer leven in te krijgen. Hetzelfde geldt voor Tropico 3, de duitse versie die ik had gepreordered.. Deze speelt hoogstens 10 minuten en dan crasht het zooitje. Ik maar weer op zoek naar de oorzaak van het probleem. Ik ben maar begonnen bij de softwarekant van het probleem, te weten de drivers;
  1. Alle drivers van alle hardware up to date gemaakt
  2. Alle overbodige achtergrondsoftware uitgeschakeld
  3. Windows Aero uitgeschakeld, want deze wordt toch uitgeschakeld door bijv. Tropico, dus miss. lag daar het conflict
Hierna maar gekeken naar de hardwarekant (en deze softwarematig getest)
  1. Memtest gedraaid.. geen problemen
  2. OCCT memtest voor GPU gedraaid ... geen problemen
  3. OCCT stresstest gedraaid (CPU)... geen problemen
  4. OCCT GPU test gedraaid... heel veel fouten
  5. Nieuwste Furmark gedraaid... geen problemen
  6. Video memory stress test gedraaid .... geen problemen
  7. Een oude 8500GT uit een andere pc gekaapt en getest .... geen crashes meer in desbetreffende games, slechts een mooie slideshow ;)
Nu lijkt er dus wat mis te zijn met mijn videokaart. Ik neem aan dat de videokaart swap en de OCCT GPU test niet liegen, maar wat ik raar vind is dat mijn pc bij geen enkele andere test crashte, zelfs niet in furmark die volgens mij een game zou moeten simuleren. Ik snap er dus niks meer van.. Hoop dat iemand nog een briljant testidee heeft zodat ik met volle 100% zekerheid kan vaststellen dat het een hardwarematig probleem is van mijn 8800 GTS, en ik dus een nieuwe moet kopen, of dat het ligt aan software/drivers.

Specs;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ride/amd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ride/gpuz.gif

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wordt ie niet gewoon te warm? Tip: zet log to file even aan in gpu-z: sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 10:47
Is je PC helemaal schoon van trojans/virussen?
Hoe is je airflow naar de grafische kaart?

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ride/temp.jpg

Airflow is prima, voorin de kast 2x 120mm. Achterin 1x 120mm en 2x 80mm. De kaart wordt onder Furmark max 76 graden, maar de pc crasht niet... alleen in die genoemde games.

[ Voor 14% gewijzigd door ride277 op 25-09-2009 16:50 ]

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokaart in een ander, vergelijkbaar systeem proppen, zelfde tests.
Als ie weer crasht kan je ervan uit gaan dat ie toch echt defect is.

En i.d.d. zoals al genoemd temperatuur laten meten en in een file laten loggen.
Zo ben ik er achter gekomen dat een video kaart van mij bij een bepaalde temp telkens crashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:52:
Videokaart in een ander, vergelijkbaar systeem proppen, zelfde tests.
Als ie weer crasht kan je ervan uit gaan dat ie toch echt defect is.

En i.d.d. zoals al genoemd temperatuur laten meten en in een file laten loggen.
Zo ben ik er achter gekomen dat een video kaart van mij bij een bepaalde temp telkens crashte.
Het idee wat je oppert om de kaart in een ander systeem te steken had ik ook al bedacht, alleen kan ik helaas niet uitvoeren. Ik heb hier wel nog een systeem staan, maar dit systeem heeft geen extra 6pins power om de videokaart te voeden. Ook lijkt me de voeding daarin zowiezo net een tikje te zwak om dit te testen. Ik zal dat loggen een keer proberen, maar ik kan me niet voorstellen dat de kaart van 10minuten Tropico 3 al boven de 76 graden komt die de kaart haalde in Furmark, maar niet geschoten is altijd mis ;)

Ty all iig so far ;o)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:32:
[...]

Het idee wat je oppert om de kaart in een ander systeem te steken had ik ook al bedacht, alleen kan ik helaas niet uitvoeren. Ik heb hier wel nog een systeem staan, maar dit systeem heeft geen extra 6pins power om de videokaart te voeden. Ook lijkt me de voeding daarin zowiezo net een tikje te zwak om dit te testen. Ik zal dat loggen een keer proberen, maar ik kan me niet voorstellen dat de kaart van 10minuten Tropico 3 al boven de 76 graden komt die de kaart haalde in Furmark, maar niet geschoten is altijd mis ;)

Ty all iig so far ;o)
Dan zet je de videokaart en de voeding toch even over? ;)

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Na de oude 8500GT erin te hebben gezet, en weer even Tropico 3 te hebben geprobeerd, crasht het systeem nu ook met deze videokaart...

Dus gooi ik maar mn oude vertrouwde 8800 GTS terug, start opnieuw op, en weg is mijn netwerk. Ik naar apparaatbeheer, is gewoon de hele netwerkkaart die onboard zou moeten zitten verdwenen... Ik snap er nu niks meer van, lijkt zo op het 1e gezicht op een RMA voor het mobo, want deze lijkt langzaam te sterven...

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 10:22
Is je systeem overklokt? Zo ja dan eerst ff terugzetten op stock en dan kijken of de problemen wellicht niet opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Veel nVidia kaarten met dezelfde GPU er in zijn aan het doodgaan.
Check het forum maar eens op 8800's die het niet meer doen.
Waarschijnlijk is hier niet veel aan te doen, behalve je kaart in de oven stoppen.
Dit werkt jammer genoeg maar tijdelijk.
Pagina: 1