Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP] Taakbeheer werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 20:31
Tweakers,

Na een virusinfectie werkt mijn taakbeheer niet meer. Ondertussen ben ik in staat geweest om het virus te verwijderen en geen enkele scan kan meer wat vinden, echter is me taakbeheer en me virusscan nog steeds stuk.

Wanneer ik crlt + alt + del in druk zie ik kort de zandloper en gebeurd er verder niks. Ook via start>run>taskmgr gebeurd hetzelde. Het bestand staat nog op de goeie plek in system32, echter aanklikken hiervan heeft ook geen resultaat.

Met een hjackthis vind ik ook geen rare dingen. Na het draaien van een alternatieve taskmanager zie ik ook daar geen rare processen..

Na uren googelen kom ik steeds op sites waar ze een heel stappenplan hebben, echter eindigen ze vroegtijdig dat ik in mijn geval een topic moet openen... Nu werkt de pc voor de rest goed, dus formatteren van deze game computer zie ik niet zo zitten...

Heeft iemand enig idee??

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 23:35
Als er geen ander proces draait, is de enige andere manier die ik zo snel kan verzinnen dat het uit is geschakeld in het register.
misschien dat dit helpt: http://www.pctools.com/guides/registry/detail/163/

• BlackHawkDesign
Ja daar had ik zelf ook al aangedacht, dan krijg je ook een melding van dat hij is uitgeschakeld door de beheerder. Echter bevat mijn register niet die sleutels en krijg ik die melding ook niet.

Heb je toevallig nog andere ideeën?

[ Voor 8% gewijzigd door BlackHawkDesign op 27-09-2009 17:03 ]

• Mike1718
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:21
Al geprobeerd om een systeem herstel te doen naar 1 of 2 dagen voordat je problemen kreeg?

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Ik zou de Windows Xp cd erin doen, er van booten, en dan de "R" indrukken van repair.

• BlackHawkDesign
Systeemherstel heb ik al geprobeerd, werkte helaas niet.

Schijfcontrole heb ik al ook geprobeerd

Nog meer? :'(

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

me taakbeheer en me virusscan
?? Maar genoeg over de Nederlandse taal.

Is het misschien mogelijk om de genoemde registersleutels aan te maken en zo de boel weer op gang te krijgen?
En de repair-functie vanuit de windowsXP CD is - zoals genoemd - ook een goede optie. Dat is niet hetzelfde als schijfcontrole.

Wellicht is een nieuwe install uiteindelijk de beste optie. Het klinkt namelijk dat je nog niet helemaal af bent van je virus. Zelfs al krijg je het weer aan de gang dan is het nog maar afwachten of je ook daadwerkelijk de infectie kwijt bent.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1