Toon posts:

Overdrive functionaliteit niet zichtbaar/uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Club3d hd4850 512mb. Bij het installeren van de bijgeleverde drivers is het tabblad Overdrive gewoon zichtbaar in het CCC. Bij de installatie van 9.8 merkte ik echter dat deze functionaliteit verdween (in Windows XP en Windows 7, allebei clean install). Ook 9.9 biedt geen soelaas.

Setup:
Elitegroup Geforce 6100PM-M2
Amd Athlon X2 64 4400+
2gig Kingston ddr2 800

Is er geen enkele mogelijkheid om dit bijv. via het register handmatig te enablen? Ik heb het hele internet afgezocht, maar het gros van de topics gaat over kaarten die nog uit het PRO en XT tijdperk stammen.

Ik zou graag het overdrive tab enabled hebben om temps e.d. in te gaten te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit somehow rapporteren bij Club3d? Schijnbaar heeft niemand dit probleem (hier en op de rest van het www).

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 09:48:
Kan ik dit somehow rapporteren bij Club3d? Schijnbaar heeft niemand dit probleem (hier en op de rest van het www).
Het is een veelvoorkomend probleem eigenlijk, heb het op zowel een 9600XT als een X800XT-PE gehad.

Welke build van 7 heb je? pas vanaf 7077 schijnt het te werken.
Controleer of je ATI hotkey poller service draait (run: services.msc) deze wordt bijvoorbeeld gedisabled als je andere overclocking tools draait. tevens controle op de ati2mtag service.

Wat gebeurt er als je deze tool draait?
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=104450

En.. je hebt trouwens wel je power goed aangesloten op je 4850?

[ Voor 45% gewijzigd door neliz op 26-09-2009 12:16 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Bij services.msc staat er niks tussen wat met ATI te maken heeft. Ik draai build 7600 van windows 7. Het progje geeft de volgende melding:

Error: Couldnt't find registry key. Are you sure you was using Overdrive?

Qua power, tja, ik heb de stekker er al paar keer geprobeerd beter in te drukken en er zit geen 6+2 pins ingang op mijn kaart, enkel een 6.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keertje met driver sweeper alles weggehaald en toen 9.9 opnieuw geïnstalleerd, maar het heeft nog steeds geen resultaat. Ik snap het echt niet, waarom werkt het nu wel met de bijgeleverde driver?

Verwijderd

Topicstarter
Met ATI catalyst 9.10 beta (van MSI) heb ik wel een overdrive tab. Wanneer ik echter de balkjes verschuif en op apply klik, springen de instellingen weer terug. Dit geldt ook voor AMD GPU clock tool en MSI afterburner. Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de triple-post, maar er zit steeds een aantal dagen tussen.

Ook met Rivatuner werkt het niet :/ .
Pagina: 1