Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Mijn mappen openen steeds in een nieuw scherm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergister merkte ik ineens dat al mijn Windows mappen steeds een nieuw scherm openen wanneer ik ze aan klik. In het instellingen scherm van de mappen heb ik ingesteld dat de mappen in hetzelfde venster geopend moeten worden. Dus dit staat ingesteld zoals het hoort. Dit wordt uiteraard ook automatisch doorgevoerd naar alle mappen.
De standaard instellingen heb ik ook al eens terug gezet.

Wanneer ik met mijn rechter muis knop op een map klik, staat gewoon de optie selecteren dik gedrukt. Wanneer ik deze kies, opent hij hem wel netjes in hetzelfde venster. Naar mijn weten is de dik gedrukte tekst toch de actie die hij uitvoert als je het dubbel aanklikt?

Verder heb ik -natuurlijk- zo goed mogelijk Google afgezocht. Er staat zeer zeker het 1 en het ander vermeld wat er uitgevoerd kan worden, maar alle mogelijke opties hebben niks uitgehaald. Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd in de regedit van de regel Driver de standaard veranderd in None, maar dit had geen effect.

Voor de duidelijkheid, omdat de reactie vaak terug kwam in Google, het probleem speelt zich af in de Windows mappen, niet in de IE.

Tevens is de optie 'Procesmappen in een nieuw venster openen' uitgevinkt.

Heeft iemand dit probleem ook eerder gehad en kunnen oplossen?

Regedits die ik geprobeerd heb, maar geen effect toonden:
HKEY_CLASSES_ROOT\Drive, en verander de waarde van de sleutel "default" naar "none"
De volgende 3:
cmd /k REG DELETE "HKCR\Folder\shell" /va
cmd /k REG ADD "HKCR\Drive\Shell" /ve /d none
cmd /k REG ADD "HKCR\Directory\Shell" /ve /d none

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Test-kees: maak een nieuwe useraccount aan, log daarmee in en kijk of het ook daarin voorkomt.
Zo kun je in ieder geval vaststellen of het een userprofile gerelateerde issue is of een systemwide probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuw account aanmaak, is er hetzelfde probleem.
Probleem zit dus echt in een algemeen iets.

Zou het kunnen dat een bepaald programma dit forceert?

Update:
Ik vermoed dat het probleem in de registers zit. Dus ik wil proberen een reg regel ofzo te vinden om aan te passen hoe mappen moeten worden geopend.

Het register door zoeken is natuurlijk niet te doen. Ik ben op Google aan het zoeken naar iets, maar als iemand een tip heeft, hoor ik deze natuurlijk graag.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 18:37 . Reden: Vermoeden toevoegen. ]