Hallo,
Om een stukje uit een database te exporteren naar csv gebruik ik het volgende script:
Bij een site werkt dat allemaal prima naar behoren. Toen ik het bij een andere website op een subdomein ook wou gebruiken werkte de headers niet meer. Dit terwijl de rest van de code etc hetzelfde is.
Ik krijg wel de $csv_output maar die plakt hij gewoon in de browser en plaatst die dus niet in mijn csv bestand.
Kan dit aan een server instelling liggen?
Groeten
Om een stukje uit een database te exporteren naar csv gebruik ik het volgende script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $csv_output = "Naam;Email;Bedrijf;Functie;Categorie;Geactiveerd;Goedgekeurd;\r"; $csv_output .= ""; $result = mysql_query("select * from newsletter_members"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { $csv_output .= "$row[memName];$row[memEmail];$row[memCompany];$row[memFunction];$row[memCat];$row[memActivated];$row[memValid];\r"; } header("Content-type: application/vnd.ms-excel"); header("Content-Disposition: attachment; filename=" . date("Y-m-d").".csv"); print $csv_output; exit; |
Bij een site werkt dat allemaal prima naar behoren. Toen ik het bij een andere website op een subdomein ook wou gebruiken werkte de headers niet meer. Dit terwijl de rest van de code etc hetzelfde is.
Ik krijg wel de $csv_output maar die plakt hij gewoon in de browser en plaatst die dus niet in mijn csv bestand.
Kan dit aan een server instelling liggen?
Groeten