Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
Mijn opa en oma zijn allebei licht dement aan het worden. Ze vergeten vaak welke dag het is en missen dus ook allerlei afspraken met de dokter enzo.

Nu had ik het lumineuze (en Tweakers-waardige ;) ) idee om een digitaal fotolijstje op te hangen met daarop getoond welke dag het is, welke afspraken ze die dag hebben, enzovoorts. Mijn vader wil de inhoud van dat fotolijstje vanaf zijn huis kunnen beheren. Het lijstje moet dus een internetverbinding hebben (mijn opa en oma hebben al een ADSL-verbinding in huis, dus het is alleen een kwestie van een draadloos routertje neerzetten).

Nu ben ik eens gaan zoeken, maar ik vind het lastig om iets te vinden. De pricewatch vermeld niet of een fotolijstje een internetverbinding heeft en op kieskeurig.nl vind ik maar 1 lijstje net boven de 100 euro: http://www.kieskeurig.nl/...ijst/sony/vgf-cp1/340381/.

Het lijstje in kwestie heeft een RSS-reader en andere functionaliteiten, maar eigenlijk denk ik dat ik het zo simpel mogelijk moet houden en het ding alleen afbeeldingen laten tonen die op afstand beheerd kunnen worden. Ik maak dan gewoon (via een simpel PHP cmsje) afbeeldingen met, in grote letters, de huidige dag, welke afspraken ze hebben, enzovoorts.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie ervaring met digitale fotolijstjes met internetverbinding? En kunnen die wat ik wil?

omniscale.nl

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het idee klinkt prima; ik heb alleen nog nooit van een fotolijstje gehoord dat dit kan. Ik heb er ook nog nooit naar gezocht. ;)

Zelf zou ik eerder een ultra zuinig thinclientje neerzetten die na het opstarten automatisch een webpagina (afkomstig van jouw server) opent. :) Ergens tweedehands een thinclientje op de kop tikken moet nog wel te doen zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 15:11

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Een leuk en handig idee!
Ik heb zelf een oude laptop omgebouwd tot een fotolijstje met netwerkverbinding.
Het ding draait gewoon Windows 2000 en start automatisch met een fotopresentatie of internetpagina.

Als je nog een oude laptop hebt die je niet meer gebruikt, is het bouwen van een fotolijstje niet echt moeilijk en nog leuk ook!
(Zie inderdaad de post hierboven. :) )

[ Voor 5% gewijzigd door L_Jinx op 25-09-2009 14:07 ]

• posttoast
Zelf bouwen kan, maar ik heb hier niet nog een oude laptop liggen. Bovendien ben ik bang dat dat meer stroom kost én meer herrie maakt. Een kant-en-klare oplossing waarbij ik me alleen over het programmeren druk hoef te maken lijkt mij fijner.

Wat betreft die link op Amazon: die krijgt nou niet echt positieve reacties...

omniscale.nl

Verwijderd

Deze wel maar die vereist zo te zien een aanvullende USB blue tooth dongle voor een een wireless verbinding
http://www.amazon.com/Por...ms_t#moreAboutThisProduct

• posttoast
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:02:
Deze wel maar die vereist zo te zien een aanvullende USB blue tooth dongle voor een een wireless verbinding
http://www.amazon.com/Por...ms_t#moreAboutThisProduct
Dank! Alleen zo te lezen is die draadloze verbinding alleen bedoeld om contact te leggen met je PC of mobiele telefoon. Het lijstje ondersteunt dus geen internet.

omniscale.nl

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 22:36
Ik heb deze gekocht. Was toen een stuk duurder.
Ik heb hem staan op mijn windows live foto's op internet.
Als de fotolijst aangelogd is en je veranderd foto's in windows live neemt de fotolijst dit vanzelf mee.
Het aanloggen blijft altijd wel een probleem, dat lukt niet automatisch.
Maar als dat gebeurt is, kun je op afstand het ding controleren.
En het werkt met een wifi router.

http://www.kieskeurig.nl/...g/spf-83v/reviews/202701/

|)
|_)en

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
wat dacht je van een 7" MID, bijvoorbeeld de SmartQ7?
daar draait linux op, kan ook windoews op gezet worden

ding heeft wi-fi en je kan het hele verhaal softwarematig oplossen

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• posttoast
Hey, dat is ook wel interessant inderdaad. Waar verkopen ze die dingen? Ik vind heel veel reviews, maar geen winkels tot nu toe.

omniscale.nl

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13

Hertog

Aut bibat, aut abeat

posttoast schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:50:
Hey, dat is ook wel interessant inderdaad. Waar verkopen ze die dingen? Ik vind heel veel reviews, maar geen winkels tot nu toe.
Lijkt inderdaad nog niet te koop te zijn, maar misschien zijn er andere tablets die iets vergelijkbaars kunnen?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• posttoast
Ik heb hem gevonden bij DealExtreme nu, 211 dollar. Moet goedkoper kunnen lijkt me. Ik ga het inderdaad eens in de tablet-hoek zoeken. Ik houd jullie op de hoogte :)

omniscale.nl

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
staat in deze forum sectie een compleet topic over de SmartQ hoor :)

en ik zou niks kopen bij DE, tenzij je engelengeduld hebt. heb de mijne bij allpmp.com, daar is ie nog goedkoper ook en zijn zeer snel, had de mijne met 4 dagen in huis

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

posttoast schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:24:
[...]

Dank! Alleen zo te lezen is die draadloze verbinding alleen bedoeld om contact te leggen met je PC of mobiele telefoon. Het lijstje ondersteunt dus geen internet.
Bluetooth en USB, dat wordt dan inderdaad lastig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• posttoast
JarlSX schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 02:27:
staat in deze forum sectie een compleet topic over de SmartQ hoor :)

en ik zou niks kopen bij DE, tenzij je engelengeduld hebt. heb de mijne bij allpmp.com, daar is ie nog goedkoper ook en zijn zeer snel, had de mijne met 4 dagen in huis
Haha, dank! Ik heb gezocht met Google maar het kwam niet in me op dat er misschien meer mensen op GoT met dit ding bezig zijn.

omniscale.nl

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maar ze heeft een internetverbinding en computer? Kun je daar niks mee doen? Een startpagina maken met die dnigen er op ofoz. Scheelt toch weer 200 dollar (die 5 inch kostte 150 de laatste keer dat ik keek, maar oudere mensen hebben het liever groot).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• posttoast
Marzman schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:41:
Maar ze heeft een internetverbinding en computer? Kun je daar niks mee doen? Een startpagina maken met die dnigen er op ofoz. Scheelt toch weer 200 dollar (die 5 inch kostte 150 de laatste keer dat ik keek, maar oudere mensen hebben het liever groot).
Ja, maar die computer heeft ze niet elke dag aan staan. Het moet juist iets zijn wat 24 uur per dag aan staat en op een plek hangt waar ze vaak langslopen (in dit geval een muurtje in de keuken). Ze moeten er zelf niet bij na hoeven denken (want dat vergeten ze), het gaat erom dat ze er langs lopen en zien welke dag het is en of ze nog afspraken hebben (naar de dokter, dat soort dingen).

omniscale.nl

Pagina: 1