Ik wou op een oud mamaplankje (atc 5130) een amd k6-2-500 (6*83) zetten, maar hij kan alleen 2,1v leveren ipv de de gewenste 2,2v. Werkt de processor dan nog stabiel?
Ik dacht dat oude planken juist 2.2V konden geven, maarja met 2.1V mag je hopen dat het voltage tussen de 2.1V en 2.2V inschommelt want dan zal het in ieder geval wel stabiel zijn.
Als dat maar zou kunnen. Het is een oud moederbord zoals ik al zei. Hij kan toevallig 2,1V aan maar het volgende "stapje" gaat naar 2,8V en dat is nou net ietsjes teveel van het goede
Ja kansloos is dat hè? Ik heb hetzelfde probleem, overclocken van mijn k6-2 400 kan maar tot 450, want de volgende stap in voltage is 2.8...
Jag
Jag
Ik zou zorgen voor goede koeling, het liefst een peltier of in ieder geval een groot koelblok. Is hij niet stabiel op 2.1V kan je hem altijd nog op 2.8 zetten zonder al teveel risico.
Je zou ook een 2.4V K6-2 450 kunnen kopen. Is toch bijna net zo snel als de 500 door trage L2-cache, zeker met een 83MHz bus is er weinig verschil
Je zou ook een 2.4V K6-2 450 kunnen kopen. Is toch bijna net zo snel als de 500 door trage L2-cache, zeker met een 83MHz bus is er weinig verschil
(noem me gek maar...)
Ik heb een AMD K6-2 400 van 2.2 naar 2.9 volt opgevoerd om hem op 112*4.5=504 te laten draaien en dat gaat prima. Wel met zo'n Alpha Socket7/370 koeler erop, maar het draait prima. Temp in bios geeft aan dat hij rond de 40 graden zit. Het heeft al een hele tijd zo gedraait en geen rook of siliconen die onder mijn computer uit druipen
Het gaat er gewoon om dat je hem koel houdt. Natuurlijk zal hij wat minder lang mee gaan maar ach... wat geeft dat.
Ik heb een AMD K6-2 400 van 2.2 naar 2.9 volt opgevoerd om hem op 112*4.5=504 te laten draaien en dat gaat prima. Wel met zo'n Alpha Socket7/370 koeler erop, maar het draait prima. Temp in bios geeft aan dat hij rond de 40 graden zit. Het heeft al een hele tijd zo gedraait en geen rook of siliconen die onder mijn computer uit druipen
Het gaat er gewoon om dat je hem koel houdt. Natuurlijk zal hij wat minder lang mee gaan maar ach... wat geeft dat.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Het idee Ceaser vond ik wel aardig bedacht. Een k6-2-450 erin die 2,4V nodig heeft en die op 500 met 2,8V laten lopen. Maar wat voor cooling heb je dan nodig? Coolermaster socket 7 cooler met koelprut of zijn er betere?
Verwijderd
Ik denk dat je met een K6-2 beter kan overklokken dan een K6-3, want de K6-2 wordt van zichzelf niet zo gauw warm, tenzij je een DPCer bent. 
http://dit.is/Super7
http://dit.is/Super7
Ik liet mijn 2.4V K6-2 op 500 lopen en 3.0V
Hij werd erg warm. Ik had een groot koelblok van een cm of 4. Voor de kast had ik nog een tafel-ventilator staan die lucht in de kast blaasde. de temperatuur daalde toen van 52 naar 36 graden.
koelprut heb je zeker nodig.
Hij werd erg warm. Ik had een groot koelblok van een cm of 4. Voor de kast had ik nog een tafel-ventilator staan die lucht in de kast blaasde. de temperatuur daalde toen van 52 naar 36 graden.
koelprut heb je zeker nodig.
Ceaser, heeft ie ook zo'n mega cooling nodig als ie op 2,8V draait? Want ik heb nou niet zo'n zin om constant een fan recht in m'n kast te laten blazen. (maakt zo'n takkeherrie
)
Verwijderd
Bennik ff blij dat mijn voltage wel met stappen van 0,1 omhoog gaat!! Die proc doet het waarschijnlijk niet echt stabiel op 2,1 volt, ik had mijn amd k6-2 350 op 400 gezet om ff uit te proberen en op 2,3 volt liep ie nog niet erg stabiel, op 2,4 volt wel.....
2,8 volt valt wel te proberen maar ik zou er wel ff een flinke cooler op zetten.
2,8 volt valt wel te proberen maar ik zou er wel ff een flinke cooler op zetten.
Ik kon na twee dagen wel tegen die pokke-herrie, kan nu niet zonder.
Je zou ook een Alpha koeler erin kunnen doen zoals budi. Die dingen kunnen wel tegen een stootje. Bij comptechworld hebben ze die wel liggen voor 80 of 90 piek.
Je zou ook een Alpha koeler erin kunnen doen zoals budi. Die dingen kunnen wel tegen een stootje. Bij comptechworld hebben ze die wel liggen voor 80 of 90 piek.
Pagina: 1