SATA kaartje met bad flash

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 22:08
Ik heb gisteren een SATA kaartje binnengekregen (Honk Kong) met 4 poorten. Handig voor in de server die niet over SATA poorten beschikt. Het kaartje wordt aangestuurd door een Silicon Image chip (3114) en op de website van SI zijn biosupdates te downloaden. Er zijn een aantal verschillende varianten (IDE, RAID).

Via Windows lukte het niet om te flashen (moet vanwege het niet herkennen van grotere harde schijven), dus op naar de DOS tool in combinatie met een diskette. Na lang zoeken vond ik er nog een.

En dan gebeurt het bijna onvermijdelijke. De diskette is niet meer zo betrouwbaar en halverwege de flash komt het ding een leesfout tegen. Bad flash!

Nu heb ik bij het opstarten een systeem dat hangt bij het mobo bios scherm. Ook in een andere PC komt hij niet verder. Iemand een suggestie? Weggooien kan altijd nog.

Ze zijn niet zo duur, zo tegen de € 10, maar het duurt weer een paar weken voordat het de overzeese reis gemaakt heeft. Overigens wel alvast besteld, maar ik zou geen Tweaker zijn als ik het zo snel opgeef.

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In oude PC:

opstarten, daarna pci kaart erin frotten, en dan flashen.

PS, je zult toch ook een 2e kaart moeten bestellen als het voor een server is. Anders kun je de server een paar weken neit gebruiken als het kaartje dood gaat.

PS, voor 20-30 euro zijn soortgelijke kaartje ook in nl te vinden toch?

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 70% gewijzigd door leuk_he op 25-09-2009 13:37 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Hans C
Ga ik meteen even proberen. Ik heb net twee nieuwe besteld, ik kwam op hetzelfde idee. Oude PC even van zolder en ik ben over een paar minuten terug!

Edit: en weer terug. Nee, helaas. Geen oplossing. Zodra de kaart erin gaat slaat het systeem vast, ook in de DOS omgeving. XP geeft een bsod.

[ Voor 32% gewijzigd door Hans C op 25-09-2009 14:06 ]

• Hans C
Even nog over de afloop berichten. Ik heb een nog oudere PC opgedoken en ook daar liep het systeem vast bij het inprikken van de PCI kaart met de stroom erop. Met de kaart er nog in opnieuw opgestart en nu kwam hij opeens wel voorbij de post in de oude PC. Snel de bios erbij gepakt en geflasht. Werkt weer uitstekend nu!