Ik heb onlangs mijn computer uitgerust met een USB geluidskaart. Nu wil ik graag het geluid van wine naar de USB geluidskaart sturen, waar ik mijn hoofdtelefoon aan vast heb zitten.
Met mplayer ben ik er uit hoe ik kan beslissen waar het geluid heen moet:
Gaat naar de stereo (eerste geluidskaart)
gaat naar de tweede geluidskaart, mijn hoofdtelefoon.
Dit zodat de andere mensen in huis nog wel de streaming radio kunnen horen, maar niet de stervende mensen uit mijn starcraft spel hoeven te horen. Het schijnt op hun zenuwen te werken dat er voortdurend mensen aan het sterven zijn.
Nu heb ik geen idee hoe ik wine zover krijg om de tweede geluidskaart te gebruiken.
http://wiki.jswindle.com/index.php/Wine_Config_File lijkt de suggereren dat het kan door mijn .wine/config file aan te passen. Maar ik dacht daar we daarvoor nu winecfg hebben. In ieder geval heb ik geen idee wat ik daar zou moeten neerzetten.
Iemand een idee hoe ik het zou kunnen doen?
Mijn geluidskaart overzicht:
Met mplayer ben ik er uit hoe ik kan beslissen waar het geluid heen moet:
code:
1
| mplayer -ao alsa:device=hw=0.0 Song.ogg |
Gaat naar de stereo (eerste geluidskaart)
code:
1
| mplayer -ao alsa:device=hw=1.0 Song.ogg |
gaat naar de tweede geluidskaart, mijn hoofdtelefoon.
Dit zodat de andere mensen in huis nog wel de streaming radio kunnen horen, maar niet de stervende mensen uit mijn starcraft spel hoeven te horen. Het schijnt op hun zenuwen te werken dat er voortdurend mensen aan het sterven zijn.
Nu heb ik geen idee hoe ik wine zover krijg om de tweede geluidskaart te gebruiken.
http://wiki.jswindle.com/index.php/Wine_Config_File lijkt de suggereren dat het kan door mijn .wine/config file aan te passen. Maar ik dacht daar we daarvoor nu winecfg hebben. In ieder geval heb ik geen idee wat ik daar zou moeten neerzetten.
Iemand een idee hoe ik het zou kunnen doen?
Mijn geluidskaart overzicht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $ aplay -L **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: NVidia [HDA NVidia], device 0: ALC883 Analog [ALC883 Analog] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 0: NVidia [HDA NVidia], device 1: ALC883 Digital [ALC883 Digital] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: default [USB AUDIO ], device 0: USB Audio [USB Audio] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 |