Voor een test project wil ik een vmware-based omgeving bouwen, ik gebruik hiervoor vsphere 4.0 met enterprise licenties (lic's zijn hier niet het probleem)
De opbouw van het netwerk is als volgt:
Dell R300 met 2x 1TB sata disks raid1,
Deze 2 servers draaien ubuntu, met DRDB, Heartbeat en ISCSITarget software, beide eth1 interfaces zitten aan elkaar gekoppeld met een crosscable, en syncroniseren de data van de iscsitarget
Ik heb dus uiteindelijk een storage van iets minder dan 1TB beschikbaar.
Vervolgens heb ik 4 dell R300's met op hun 36gb disks vsphere geinstalleerd, en een dell R200 met daarop windows2003 en vcenter.
Ik wil op deze 4 dell's totaal 10 linux (debian) distibuties draaien.
Alle 10 de servers zijn gelijk, 10gb voor /, en 2gb swap
Ik heb nu zo'n 850GB over.
De home directory's van de 10 servers zullen langzaam gevuld gaan worden met test data, afhankelijk van de server kan dat heel snel groeien, maar ik kan nu nog niet voorspellen wat het snelste zal groeien.
Nu wil ik eigenlijk deze 850gb beschikbaar maken op alle 10 de servers tegelijkertijd, zodat ze kunnen gebruiken wat ze willen, Ik wil dus een netwerk mount maken naar de centrale storage
ik heb dus een directory tree zoiets als:
/mnt/850gb/
en daarin folders:
/mnt/850gb/server1/ (die gemount moet worden op server 1 als: /home)
/mnt/850gb/server2/ (die gemount moet worden op server 2 als: /home)
/mnt/850gb/server3/ (die gemount moet worden op server 3 als: /home)
/mnt/850gb/server4/ (die gemount moet worden op server 4 als: /home)
etc.
Hoe kan ik die folder per server het beste mounten (over het netwerk dus), het hoeft niet secure te zijn, de storage servers bevinden zich op een interne switch, het 'normale' netwerk/internet kan er dus niet zomaar bij.
Ik heb trouwens slechte ervaringen met NFS (clients die zichzelf volledig ophangen)
De opbouw van het netwerk is als volgt:
Deze 2 servers draaien ubuntu, met DRDB, Heartbeat en ISCSITarget software, beide eth1 interfaces zitten aan elkaar gekoppeld met een crosscable, en syncroniseren de data van de iscsitarget
Ik heb dus uiteindelijk een storage van iets minder dan 1TB beschikbaar.
Vervolgens heb ik 4 dell R300's met op hun 36gb disks vsphere geinstalleerd, en een dell R200 met daarop windows2003 en vcenter.
Ik wil op deze 4 dell's totaal 10 linux (debian) distibuties draaien.
Alle 10 de servers zijn gelijk, 10gb voor /, en 2gb swap
Ik heb nu zo'n 850GB over.
De home directory's van de 10 servers zullen langzaam gevuld gaan worden met test data, afhankelijk van de server kan dat heel snel groeien, maar ik kan nu nog niet voorspellen wat het snelste zal groeien.
Nu wil ik eigenlijk deze 850gb beschikbaar maken op alle 10 de servers tegelijkertijd, zodat ze kunnen gebruiken wat ze willen, Ik wil dus een netwerk mount maken naar de centrale storage
ik heb dus een directory tree zoiets als:
/mnt/850gb/
en daarin folders:
/mnt/850gb/server1/ (die gemount moet worden op server 1 als: /home)
/mnt/850gb/server2/ (die gemount moet worden op server 2 als: /home)
/mnt/850gb/server3/ (die gemount moet worden op server 3 als: /home)
/mnt/850gb/server4/ (die gemount moet worden op server 4 als: /home)
etc.
Hoe kan ik die folder per server het beste mounten (over het netwerk dus), het hoeft niet secure te zijn, de storage servers bevinden zich op een interne switch, het 'normale' netwerk/internet kan er dus niet zomaar bij.
Ik heb trouwens slechte ervaringen met NFS (clients die zichzelf volledig ophangen)