Ik heb een CH3NAS in mijn netwerk hangen, waarop ik al mijn muziek heb staan. Op mijn PC draait Itunes, die natuurlijk ook aan het netwerk hangt. Nou heb ik mijn muziek in Itunes geladen door een directory te selecteren op mijn NAS. Maar nou heeft de NAS ook een Itunes server mogelijkheid. Wat zijn de voor en nadelen van deze optie. Krijg het nergens gevonden, misschien dat jullie het weten.
Staat er niks in de handleiding?
Nope.....er staat niets over wat ik er mee kan bereiken en of dat het beter is of niet om binnen Itunes zo tot mijn MP3's te komen.
Ik heb op mijn server ook een iTunes server draaien. Bevalt erg goed, bij het opstarten van iTunes een paar seconden wachten, en alles is geladen. Er zitten geen Album-arts bij, je kunt verder wel gewoon zoeken enzo. Alle normale info als Genre/Album/Arties enzo staat er gewoon bij. Bevalt erg goed, hapert niet enzo. Het ligt er een beetje aan hoe groot je muziek-collectie is. Bij mij is het een collectie van een paar honderd GB. Ik vind dat overbodig om op mijn MacBook te zetten, maar als je collectie niet hoger is dan 20GB is het denk ik niet echt nodig.
Maar wat is dan het voordeel van een iTunes server over een share zegt hijEmile schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:33:
Ik heb op mijn server ook een iTunes server draaien. Bevalt erg goed, bij het opstarten van iTunes een paar seconden wachten, en alles is geladen. Er zitten geen Album-arts bij, je kunt verder wel gewoon zoeken enzo. Alle normale info als Genre/Album/Arties enzo staat er gewoon bij. Bevalt erg goed, hapert niet enzo. Het ligt er een beetje aan hoe groot je muziek-collectie is. Bij mij is het een collectie van een paar honderd GB. Ik vind dat overbodig om op mijn MacBook te zetten, maar als je collectie niet hoger is dan 20GB is het denk ik niet echt nodig.
Ik denk dat het enige voordeel is dat je standaard bij elke iTunes in het netwerk bij de muziek op de NAS kan (met een iTunes server), en nog apart een 'collectie' kan houden op je eigen schijf, zodat je dat altijd bij je hebt ook al ben je onderweg (bv als je een laptop hebt).
Met jou manier heb je dan dat je als je onderweg bent je geen muziek meer hebt.
-----
Misschien kan je een iTunes server bedienen met een iTunes remote als je Airtunes (Airport Express) hebt? Geen idee, dat zou wel nice zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 26-09-2009 16:56 ]