Toon posts:

StarWars Galaxies: EMU (Pre-CU emulation project)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 16:39

intro
Een aantal jaar geleden speelde ik samen met wat vrienden bijna dagelijks de MMORPG StarWars Galaxies. (SWG) Dit was nog ver voordat WoW bestond. Ik ben van mening dat dit nog steeds een van de beste MMO's ooit is. Waarom?
  • Geen Levels, maar een systeem met skills die je kon leren en waarin je beter werd naar mate dat je ze gebruikt. Dit hield ook in dat bijvoordbeeld Hand to Hand combat leerde maar tegelijker tijd ook smuggler skills leerde. Of Marksman in combinatie met Doctor.
  • Enorm grote spelwereld
  • Player Housing & Player Cities. Je kon overal een eigen huisje bouwen of samen met je vrienden een stad beginnen
  • Player Economy. De spelers bepaalde de economie mede doordat alles wat verkocht werd zelf gemaakt was.
  • Zeer uitgebreid craftingsysteem. Er kon enorm veel gecraft worden denk aan kleding, armor, weapons, huizen, eten, buffs, speeders enz. Dan denk je dat kan in elke andere MMO ook. Dat klopt, maar lang niet zo uitgebreid als in SWG.
  • Faction PVP waarin je elkaars basis kon overnemen en slopen.
  • Er was genoeg te doen voor mensen die geen combat character wilden spelen. Je kon Entertainer worden en buffs uitdelen. Doctor worden en buffen/healen. Image Designer kon de stats en uiterlijke kenmerken van andere players aanpassen. Of je kon Politician worden en burgemeester worden van een NPC of zelf gebouwde stad.
  • En vast nog veel meer dingen die ik nu even vergeten ben.
Maar in mei 2005 besloot SOE (=Sony Online Entertainment) het roer om te gooien met SWG. Het verloor beetje bij beetje wat van haar playerbase. Immers, World of Warcraft zat er aan te komen/was net uit?.. Anyways, SOE besloot SWG moet op WOW lijken want dat is veel beter voor onze cashflow. Dus besloten ze al deze mooie features uit de game te slopen en er een saai grindfest van lvl 1 tot 90 van te maken. Het hedendaags SWG dus, ook wel de New Game Enhancements (NGE) genaamd. Dat was dus een totale flop geworden en iedereen schreeuwde moord en brand om terug te gaan naar het oude systeem, maar daar wilde Sony niet aan geloven. Dan zouden ze immers toegeven dat de NGE geflopt was.

Toen besloten een paar gasten: Dan gaan we zelf maar een emulator maken, zodat we weer ons oude vertrouwde SWG kunnen spelen. Nu bijna 4 jaar later is het dan bijna zo ver. SWGEMU komt er aan.

http://members.chello.nl/~j.vanderpol1/swgemu.jpg

What does SWGEmu do?
SWGEmu is paving the way to not only restore PreCU SWG, but setup a platform on which the community can propel the SWG universe in any direction imaginable. Core3 is the server package being developed by SWGEmu which will make it possible for anyone in the community to run their own SWG game world (either in strict PreCU mode or a deviation). Core3 is being developed on volunteer time as open source software licensed under the LGPL v3, free to anyone that wishes to obtain it. Players interested in playing on SWGEmu servers will eventually be able to do so on the same SWG PreCU client that was released by SOE years ago (graphics & mechanics are the same). Remember that any content that is controlled by server (quests, spawns etc) has to be recreated by the SWGEmu team. This also means that after the restoration of PreCU, anyone running a SWGEmu server can take the game in any direction they desire. Currently, the only server in operation is the SWGEmu Core3 Nova Test Center, which the developers use to stress test the server and fix bugs on a daily basis.
How do i play SWGEmu?
SWGEmu currently in the development phase. There is only one server online, called Test Center: Nova. This test center is used by the developers to test new code and fix bugs as the SWG PreCU game is restored. It may be wiped at any time and it is for strict testing. While you can "play" on Nova, we do not encourage it since it is counter productive to the development process. When v1.0 of Core3 is released, Nova will remain a Test Center but SWGEmu (and other entities) will open up "Play" servers (like the SWGEmu SunCrusher) where game exploration and progression is encouraged.
Do i have to pay for anything?
Not at all! Core3 and all of the projects services will always be free. However, we do accept donations, which are greatly appreciated. These donations help to keep the servers running. Note that this does not mean that you won't have to pay for the Star Wars Galaxies client. You must own a set of the game disks (any version), which can usually be found (used) for under $10. We do not support piracy, which means you can not use the official trial client.
Progressie
Allemaal leuk en aardig maar hoe ver zijn ze nu eigenlijk?
Ik volg deze gasten nu al zo'n 3 jaar. Eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in. Regelmatig heb ik ingelogd op de test server om te kijken hoever ze waren, maar dan zag ik eigenlijk weinig vooruitgang vergeleken met een aantal maanden ervoor. Tot vorige week toen ik vorige week weer eens ingame ging kijken. In de zomer hebben ze flink hard doorgewerkt aan het project en op 22 september hebben ze alles op de server geknald. Heel de database is gewiped en vanaf nu kun je dus een character aanmaken en vanaf 0 beginnen te spelen. Het spel is nog wel in een soort van Alpha-fase. Het is wel de bedoeling dat je eventuele bugs die je tegenkomt report. Een aantal dingen zijn ook nog niet geactiveerd zoals Speeders en mounts, omdat deze de server laten crashen. Maar het ziet er nu naar uit dat we binnen niet al te ruime tijd eindelijk weer kunnen genieten van SWG zoals het ooit bedoeld was. Ik zal jullie hier op de hoogte houden.

Links
www.swgemu.com
www.swgemu.com/forums/content.php?r=150 <- installatie pagina

Als je meer info wilt, kijk even op de website. Daar staat nog een berg aan informatie ook als je meer van de technische kant wilt weten.

Voor de modjes: deze emulator is volkomen legaal

[Voor 7% gewijzigd door Rudolf op 01-02-2011 10:07]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 12:11

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Maar het kan toch nooit echt popi worden? Servers kunnen vast geen honderden zoniet duizenden spelers aan. En dingen als entertainer of dokter worden zit er dan niet echt in omdat er niet genoeg clandizie is. Verder wordt het natuurlijk weer een bot festijn. Speelde een trial en bijna iedereen die ik tegenkwam reageerde nergens op. Toen iemand dan eindelijk reageerde zei hij dat het allemaal bots waren.

Dit dus.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 15:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oeh, leuk dat dit eindelijk in een speelbare fase is beland! Wist eigenlijk al niet meer dat het nog 2005 was toen SWG nog goed was...

• Rudolf
FunkyTrip schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:55:
Maar het kan toch nooit echt popi worden? Servers kunnen vast geen honderden zoniet duizenden spelers aan. En dingen als entertainer of dokter worden zit er dan niet echt in omdat er niet genoeg clandizie is. Verder wordt het natuurlijk weer een bot festijn. Speelde een trial en bijna iedereen die ik tegenkwam reageerde nergens op. Toen iemand dan eindelijk reageerde zei hij dat het allemaal bots waren.
Tis ook niet echt voor het grote volk, maar voor de trouwe fans. Maar aangezien de testserver elke avond vol zit (~1100 man) is het dus nog behoorlijk populair onder de veteranen. Ik weet niet wanneer je de trial speelde, maar voor mei 2005 was dit een heel ander spel al dat het nu is. Nu is het gewoon een grindfest naar lvl90 net als wow. Vroeger was het een sandbox waarin je kon worden wat je wou. Dat was de kracht van SWG.

[Voor 29% gewijzigd door Rudolf op 01-10-2009 18:45]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 15:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Rpol schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:42:
[...]

Tis ook niet echt voor het grote volk, maar voor de trouwe fans. Maar aangezien de testserver elke avond vol zit (~1100 man) is het dus nog behoorlijk populair onder de veteranen. Ik weet niet wanneer je de trial speelde, maar voor mei 2005 was dit een heel ander spel al dat het nu is. Nu is het gewoon een grindfest naar lvl90 net als wow. Vroeger was het een sandbox waarin je kon worden wat je wou. Dat was de kracht van SWG.
Was jij niet trouwens ook bij Lianorm betrokken op Eclipse?

• Rudolf
Nee helaas! Nog altijd spijt van dat ik niet op Eclipse heb gespeeld. Zat zelf op Europe-Farstar. In het noorden van Dantoine hadden wij ook een aardig grote stad (tier 5) en dagelijks dikke battles met Empire-scum :D

Maar iemand anders hier op tweakers wel volgens mij

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Hmmm. Je zegt dat dit project legaal is, maar ik zie zelf niet in hoe dit legaal kan zijn. Het is software van Sony (ik neem aan dat je de originele client gebruikt) en de server is opgezet door backward engineering (zo illigaal als het maar kan)....

Xbox360 gamerprofile

• Rudolf
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:38:
Hmmm. Je zegt dat dit project legaal is, maar ik zie zelf niet in hoe dit legaal kan zijn. Het is software van Sony (ik neem aan dat je de originele client gebruikt) en de server is opgezet door backward engineering (zo illigaal als het maar kan)....
Ze gebruiken alleen de clientside software, waar je overigens voor betaald hebt. Serverside codering is zelf geschreven. Dus zie niet in wat er niet legaal is. Dat het in de Eula van Sony staat wil nog niet zeggen dat het niet mag. Maar ik zal het vanavond eens goed uitzoeken...

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:44

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je het bv vergelijkt met WoW servers (non Blizzard) dan lijkt het me gewoon illegaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Rpol schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:21:
[...]

Ze gebruiken alleen de clientside software, waar je overigens voor betaald hebt. Serverside codering is zelf geschreven. Dus zie niet in wat er niet legaal is. Dat het in de Eula van Sony staat wil nog niet zeggen dat het niet mag. Maar ik zal het vanavond eens goed uitzoeken...
Hebben ze die serer side coding gekocht dan ofzo? Want anders is het toch echt reverse engineering.

edit:

Van de wikipagina

SWGEmu is a project aimed at emulating the official Star Wars Galaxies Pre-Combat Upgrade servers. Over the last 4 years we have researched and documented the protocol used between the SWG client and the Live Server. By doing this we were able to build our own server daemon from the ground up, which allows those that miss the old SWG the most, to enjoy the experience with other veterans once again. Every single line of code in our software has been written by the development team, on their own free time, with absolutely no corporate funding. -SWGEmu Team

Reverse engineering dus en illigaal als de pest...

[Voor 39% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 13-10-2009 22:24]

Xbox360 gamerprofile

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-12-2022
gnimmeL_kraD schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:26:
Reverse engineering dus en illigaal als de pest...
Dussss...

Alle alternatieve MSN/Yahoo/AIM/etc clients zijn illigaal, alle Gameboy emulatoren zijn illigaal, alle *** emulatoren zijn illigaal, je iFöhn jailbreaken is illigaal, root acces verkrijgen op je Android device is illigaal, homebrew op je PSP/Wii, etc draaien is illigaal? (and the list goes on)

Uhu :O

[Voor 20% gewijzigd door SirNobax op 14-10-2009 00:02]

Pentaxiaan

Anoniem: 82860

Je kunt dit beter vergelijken met modden denk ik. Anders had SOE er al lang een stokje voor gestoken. Misschien willen ze wel eens zien wat het met de community doet en het vervolgens opkopen. Wie weet!

Trouwens, ex-Bria speler hier! ;)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 14-10-2009 09:50]

• Rudolf
Dit is wat ik heb kunnen vinden op de swgemu site zelf.
Legalities

Is this legal?
Yes. The SWG emulator teams are writing their own code. Nothing belonging to SOE is being used. This is a non-commercial enterprise, and since no fees are being charged, no laws are being broken.

What about me? Can I get in trouble for playing on this server?
Absolutely not. You bought the game and can use it as you want. There is no law requiring you to use SOE's servers.

What about you guys? Can you get in trouble for hositng this game?
Absolutely not. We are hosting a private server using privately written code. Nothing we do has anything to do with SOE, as evidenced by other SOE game emulators and all the WoW emulators that still operate.
The Galaxies Reborn Admin has read the parts of the copyright act that applies to us and here's why we are safe:
copyright exists to prevent others from producing copies of works that belong to other people and distributing them for profit

We are not copying anything belonging to SOE or LA
We are not distrubiting anything that belongs to SOE or LA
We are not making profit from anything belonging to SOE or LA

When you log in and play Star Wars Galaxies, and see the terrain and NPC's and buildings - all that is done client side. All those images are created on the user's computer. The user (you) has already PAID for that when you bought the game. There is no law requiring you to use Sony's servers. They have no legal authority to force you to pay to use their servers.

The emu server actually has very little to do with how one plays the game. When a player moves his character and an NPC spawns, that's the emu server telling the client to generate an NPC based on data already installed on the user's pc. If the emu server actually generated the image of the NPC on your computer the game would be so slow that it would be un-playable, as all that data would have to be transmitted from the server over the Internet to your computer, like opening a web page.
That's the beauty of an emulator. You dont need to copy any of SOE's code to interact with a client. The SWG emu teams have done exactly that: written their own code to interact with the files already installed on the user's pc.

Copyright law can not apply here because:
There is no code from Sony on the server
The SWG game files that render are installed on the pc of someone who paid for it and can do with it whatever they like.

If we charged money, then there would be a different issue. If we offered the game disks in a downloadable format, then there would definitely be an issue. That is software piracy and we will not do it.

Copyright laws are, for the most part, in place to prevent software pirates from copying and selling works that do not belong to them.

It is the arguable that LA is more worried about the millions of bootleg copies of ep1-6 out there than a few hundred people using something they no longer offer as a service.

This has been discussed to death on the emu forum - there are two key concerns here:
- the user (you)
- the host (BrokenSoldier)

There is no law requiring you to play on Sony's servers. You paid for the game, you can use it however you like. So as long as you did not steal the game you are safe.

On our end, the emu database will not hold any Sony code. All the rendering is done client side. All the code that will on the database was written by non-Sony people. So since we am using ZERO Sony code - they can't do anything.

Now we get into the area of intent. Is it our intent to break the law here? To steal their game and get rich off it? Of course not. We are not earning profit by hosting a free SWG PRE CU emulator. And as we all know, copyright law, like most law, is written to protect profit.

There are two argments that keep the law on our side:
- Zero profit is being made (re fan films)
- Zero profit is being taken away from Sony and Lucasarts as pre-cu is no longer available

Pre-cu code is abandonware. SWG Pre-cu doesnt exist anymore. Pre-cu is not earning Sony any money. Pre-cu is never coming back. They remind us of this every day on the SWG forums when one of their customers asks for pre-cu.
Unlike some WOW servers that have been shut down - we are not duplicating an active game, nor are we charging any money.
Denk dat het een beetje in het grijze gebied zit. SOE en LA weten er al jaren van en doen er zelf ook niks aan. Het is in ieder geval nog nooit door een rechter o.i.d. als illegaal beschouwd dus tot die tijd is het gewoon legaal lijkt mij. Maar opzich een interessante discussie...

btw Wikipedia over reverse engineering
Legality

In the United States and many other countries, even if an artifact or process is protected by trade secrets, reverse-engineering the artifact or process is often lawful as long as it is obtained legitimately......
Ik heb mij 3 cd's van SWG legaal gekocht in de winkel en ik neem aan dat het swgemu dev team dat ook heeft gedaan.

[Voor 4% gewijzigd door Rudolf op 14-10-2009 10:37]

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
SirNobax schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:44:
[...]

Dussss...

Alle alternatieve MSN/Yahoo/AIM/etc clients zijn illigaal, alle Gameboy emulatoren zijn illigaal, alle *** emulatoren zijn illigaal, je iFöhn jailbreaken is illigaal, root acces verkrijgen op je Android device is illigaal, homebrew op je PSP/Wii, etc draaien is illigaal? (and the list goes on)

Uhu :O
en je punt is.....?

Xbox360 gamerprofile

• SirNobax
Je typt onzin.
Auteursrecht - Artikel 45i
Onverminderd het bepaalde in artikel 13 wordt onder het verveelvoudigen van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, mede verstaan het laden, het in beeld brengen, de uitvoering, de transmissie of de opslag, voor zover voor deze handelingen het verveelvoudigen van dat werk noodzakelijk is.
Auteursrecht - Artikel 45l
Hij die bevoegd is tot het verrichten van de in artikel 45i bedoelde handelingen, is mede bevoegd tijdens deze handelingen de werking van dat werk waar te nemen, te bestuderen en te testen teneinde de daaraan ten grondslag liggende ideeën en beginselen te achterhalen.
Mensen die hip doen en iets voor illigaal uitmaken, zonder ook maar enig flauw idee te hebben waar ze het over hebben :r :r .

Pentaxiaan

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
SirNobax schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

Je typt onzin.

[...]

[...]

Mensen die hip doen en iets voor illigaal uitmaken, zonder ook maar enig flauw idee te hebben waar ze het over hebben :r :r .
Pff... lekker toon sla je weer aan. Ik ga er niet eens verder met je in discussie als je termen als hip doen en kots smileys gaat gebruiken. Het kan echt niet legaal zijn, sowieso ook al vanwege de licenties op onderandere Star Wars enz.

Xbox360 gamerprofile

• SirNobax
offtopic:
Het gaat er mij om dat je niet het topic bevuild met zelfverzonnen onzin die gewoon in het wetboek op te zoeken is. Daarom is het maar goed ook dat we niet verder in discussie gaan.

En nu dus ontopic :) .

Pentaxiaan

• Rudolf
gnimmeL_kraD schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:09:
[...]
....
Het kan echt niet legaal zijn, sowieso ook al vanwege de licenties op onderandere Star Wars enz.
Ja maar zo heb je toch ook mods voor bijvoorbeeld battlefield die er dan een starwars sausje overheen gooien terwijl je ook SW:Battlefront hebt wat nagenoeg hetzelfde is. Dat zou dan ook niet mogen volgens jou.

[Voor 7% gewijzigd door Rudolf op 15-10-2009 11:01]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 08:43
Zit hier nog een beetje vaart in? Ik zou het wel eens willen proberen, maar ik kom zo snel geen wijs uit de website over hoe in te loggen op de testserver.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laatste nieuws op de site is van december vorig jaar, gok niet op zo'n vaart meer :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Anoniem: 64080

Ze zijn bezig met de object restructure. Komt erop neer dat ze de code overzichtelijk aan het maken zijn. Kan nog wel een jaar duren hoor, maar ze gaan het afmaken.

• Rudolf
Ik vind het wel erg lang duren nu zonder dat er eens iets bekend gemaakt wordt. Het heeft mijn interesse een beetje verloren. Maargoed, ik game sowieso niet veel de laatste tijd.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 23:20

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Op het forum heb je nog wel updates, alleen de site zelf werken ze niet echt bij. Het gaat nu wel weer langzamer dan paar maanden terug...

maar heb je het al eens geprobeerd Rudolf? Je kunt er al best grappig op spelen momenteel.

• Rudolf
Jazeker, maar laatste keer is toch wel weer 2/3 maanden geleden. Van de week maar weer eens een keertje inloggen, kijken hoe het er voor staat. Werken de mission terminals inmiddels?

• Rudolf
Er is weer wat beweging!

TC:Nova Wipe & Object Restructure Launch 9/30/10

At 11:59 P.M. EST on 9/30/2010, a full and permanent wipe of TC: Nova will be performed. The entire database will be wiped:

* All Characters
* All Inventories
* All Auctions/Banks
* All Datapads (includes vehicles/waypoints/etc)
* All Resource Spawns

We apologize for the inconvenience but hope you can join us in celebrating the progress being made. For help dealing with this stressful situation, please click here.

With this wipe, we are finally launching the initial release of the Object Restructure (OR). The OR is a complete code rewrite that took place over the past year. You can find more information about what the OR is here. The OR has some new features not seen on the old Nova code like Player Cities and Player Housing but it is has other things like elite combat professions that are less polished than the old Nova code.

Since the project has finally returned to a public testing phase, please be sure to familiarize yourself with the Mantis bug tracker found here. As a reminder, you can always view the most recent updates to the project on the timeline found here.

Please be aware that major fixes and additions to the OR code on TC: Nova can require database wipes. We may also have to wipe the database to “reset” the test center characters for specific testing purposes. We will do our best to give advance notice if there is one coming, but please be prepared for frequent database wipes.

-- The SWGEmu Team
What’s Implemented in the Object Restructure (OR)?

http://www.swgemu.com/forums/showthread.php?t=73629

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:12
Nou zal ik wel blind zijn maar waar kan ik de boel in hemelsnaam downloaden?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Rudolf
http://www.swgemu.com/forums/showthread.php?t=43171

daar staat het uitgelegd, maar je hebt wel het originele spel nodig.

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 12:17
Ondertussen is de liberator server online gegaan.
Dit is tevens een soort test server, maar zo goed als alles geïmplementeerd. Hij draait client side zeer soepel, geen lag en er komt "veel" volk op spelen. Coronet is zoals oudsher dik bevolkt. Goeie sfeer en fun allom !!!!

• Rudolf
MrMorePhun schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:47:
Ondertussen is de liberator server online gegaan.
Dit is tevens een soort test server, maar zo goed als alles geïmplementeerd. Hij draait client side zeer soepel, geen lag en er komt "veel" volk op spelen. Coronet is zoals oudsher dik bevolkt. Goeie sfeer en fun allom !!!!
Jep Liberator is eigenlijk de oude testserver zoals hij was vlak voor de Object Restructure (=OR)
Binnenkort ook maar weer eens mee beginnen. Op het moment nog niet zoveel tijd helaas.

• Spunker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018

Spunker

Banned

Wat is nu eigenlijk nog de meerwaarde van dit spel nu SWTOR voor de deur staat, die notabene vanaf de grond af opgebouwd is met het oog op MMO?

Natuurlijk duurt het nog wel minimaal een kleine 7 maanden voor het spelletje uit komt.

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Spunker schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 06:15:
Wat is nu eigenlijk nog de meerwaarde van dit spel nu SWTOR voor de deur staat, die notabene vanaf de grond af opgebouwd is met het oog op MMO?
SWTOR: Themepark MMO, niet skillbased maar classbased.

SWG:EMU: Sandbox MMO, skillbased, player towns, crafting to the max.

• Spunker
  • Laatst online: 06-09-2018

Spunker

Banned

Haha ok veel plezier met z`n 5e in een lege wereld :+
Ik speel wel een Themepark mmo dan :>

• GrumpyGamerDad
  • Laatst online: 25-01 11:15
Als ik op een van de links klik krijg ik een 403 error. Zo kan ik nog niet zien of het iets voor mij (groot Star Wars fan) is. :*)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GrumpyGamerDad schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:12:
Als ik op een van de links klik krijg ik een 403 error. Zo kan ik nog niet zien of het iets voor mij (groot Star Wars fan) is. :*)
Same here dus ik probeer het later wel even...

Het zou wel erg cool zijn als dit goed van de grond gaat komen; SWG heb ik best lang gespeeld, van dag 1 tot op het moment dat de crystals daadwerkelijk gebruikt konden gaan worden voor het maken van wapens. Toen heb ik alles verkocht, mijn geld & huis weggegeven en ben ik gestopt. Moet dus eventueel weer op zoek naar een installatie-set om SWG te installeren en mogelijk te gaan gamen op Emu

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rudolf
Ik zal de links in de OP effe fixxen

• Rudolf
Spunker schreef op maandag 31 januari 2011 @ 03:40:
Haha ok veel plezier met z`n 5e in een lege wereld :+
Ik speel wel een Themepark mmo dan :>
D'r spelen toch wel iets meer mensen hoor. Maargoed ieder zijn ding. Ik hoef niet persé aan het handje geleid te worden naar endgame content zoals bijna alle andere mmo's.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58

PcDealer

HP ftw \o/

Rudolf schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:54:
Ik zal de links in de OP effe fixxen
Kun je meteen aangeven wat SOE betekent.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rudolf
PcDealer schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:01:
[...]

Kun je meteen aangeven wat SOE betekent.
sony online entertainment misschien?

installatie pagina
Ook toegevoegd in de OP

Hier nog een linkje om aan te geven dat er toch wel iets meer dan 5 mensen dit spel spelen:
http://www.swgemu.com/statistics/index.php

[Voor 40% gewijzigd door Rudolf op 01-02-2011 14:13]

• morgenavond
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-01 15:55
Dussssssss, inmiddels al een hele tijd verder en het spel is bijzonder goed te spelen. De populatie is erg goed en bijna alles werkt. Spelen dus!!!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:17
Waar kan je original client bekomen? Is er echt geen alternatief voor aankoop via ebay of amazon?

http://www.swgemu.com/for....php?r=179-Install-SWGEmu

[Voor 22% gewijzigd door Hurtebise op 13-10-2013 09:34]

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:38
Je kan de client gewoon via torrents downloaden. Wat er in die guide staat is dus niet helemaal waar.

Heel wat uren mee vermaakt vroeger :) misschien toch maar weer eens proberen. :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Lijkt me best leuk zit alleen met 2 dingen:

Waar haal ik goedkoop de client vandaan (of werkt torrent echt?)
Is er een stijle leercurve? (nooit dit spel gespeeld maar star wars universum i like)

• morgenavond
Ja via torrent is er prima aan te komen. Anders even op binsearch oid zoeken.

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-02 17:52
Dit project is geloof ik al een heel wat aantal jaren bezig. Ik heb zelf nooit SWG gespeeld, maar heb er altijd goeie dingen over gehoord. Zo nu en dan heb ik de testclient dus maar eens opgestart om te kijken hoe ver ze waren.

Het speelt heel anders dan de WoW-clones die je gewend bent. Beetje triest hoe SWG uiteindelijk ten onder is gegaan. Ik had een keer de trial van de "verbeterde" versie van Sony geprobeerd. Mijn god, wat een bagger!
Ik moet zeggen dat een groot deel van 't spel me nog steeds een mysterie is, maar dat is juist het leuke, denk ik. :P

[Voor 44% gewijzigd door Shotgunbunny op 12-04-2014 17:45]

• morgenavond
Goed om te horen!!! Is echt een superspel hoor. Zoveel diepgang en opties. Alleen grafisch niet helemaal up to date...

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 07:51
Ahh dit had ik eerder moeten weten.

Mijn PC gaat weer uit het stof, de dvd speler even vervangen, SWG cd's weer oppoetsen (liggen nog ergens in mijn kast)

Ik heb dit spel gespeeld vanaf Beta tot de CU, daarna maar gestopt, omdat zo'n beetje alles waar je een hoop tijd in had gestopt om zeep werd geholpen.
Hele nachten doorgehaald in die tijd.

Vervolgens gaat de stekker eruit...... een jaar of wat eerder had ik ditzelfde met Asherons call 2 ook maanden game time in zitten, Turbine neemt het over en de stekker gaat eruit :(

Daarna wel wat vermaakt met WOW en Everquest, maar nooit meer dat gevoel gekregen als ik bij SWG had... Met je speeders over de zandvlaktes razen met wat vrienden......

Wie spelen dit nu in de emulator en is het een beetje stabiel? alleen al om weer eens te kijken hoe het was ga ik komende tijd wat tijd vrijmaken :)

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-05 21:21

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik speel de SWGEmu en het is zeer verrassend wat ze tot nu toe allemaal al hebben gefixed. Buiten de expansion Jump to Lightspeed en Jedi class werkt het 'goed'. Ze zijn nu geloof ik bezig met de Corellian Corvette instances. Erg leuk allemaal :) en toch weer een beetje verslavend ;)

Het is drukker op de Emu Server dan in de nadagen van SWG. Per dag rond 1000 tot 1300 man. Drukke cantina in Mos Eisley, Theed en Coronet.

Character: Lantaarntje Reseirf.

Ik blijf nog wel een tijdje plakken - cya ingame !

[Voor 23% gewijzigd door Ridge op 24-04-2015 12:18]

www.tradealliance.nl

• Rudolf
Welke server zit je op Ridge? Werkt player housing en player cities inmiddels ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-05 21:21

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik speel op de server Basilisk (orginele SWGEmu server) Ja Player Housing en Players Cities werken inderdaad. Ik heb zelf een Small Tatooine House (Style 2) net buiten MOS ESPA :).

www.tradealliance.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee