intro
Een aantal jaar geleden speelde ik samen met wat vrienden bijna dagelijks de MMORPG StarWars Galaxies. (SWG) Dit was nog ver voordat WoW bestond. Ik ben van mening dat dit nog steeds een van de beste MMO's ooit is. Waarom?
- Geen Levels, maar een systeem met skills die je kon leren en waarin je beter werd naar mate dat je ze gebruikt. Dit hield ook in dat bijvoordbeeld Hand to Hand combat leerde maar tegelijker tijd ook smuggler skills leerde. Of Marksman in combinatie met Doctor.
- Enorm grote spelwereld
- Player Housing & Player Cities. Je kon overal een eigen huisje bouwen of samen met je vrienden een stad beginnen
- Player Economy. De spelers bepaalde de economie mede doordat alles wat verkocht werd zelf gemaakt was.
- Zeer uitgebreid craftingsysteem. Er kon enorm veel gecraft worden denk aan kleding, armor, weapons, huizen, eten, buffs, speeders enz. Dan denk je dat kan in elke andere MMO ook. Dat klopt, maar lang niet zo uitgebreid als in SWG.
- Faction PVP waarin je elkaars basis kon overnemen en slopen.
- Er was genoeg te doen voor mensen die geen combat character wilden spelen. Je kon Entertainer worden en buffs uitdelen. Doctor worden en buffen/healen. Image Designer kon de stats en uiterlijke kenmerken van andere players aanpassen. Of je kon Politician worden en burgemeester worden van een NPC of zelf gebouwde stad.
- En vast nog veel meer dingen die ik nu even vergeten ben.
Toen besloten een paar gasten: Dan gaan we zelf maar een emulator maken, zodat we weer ons oude vertrouwde SWG kunnen spelen. Nu bijna 4 jaar later is het dan bijna zo ver. SWGEMU komt er aan.

What does SWGEmu do?
How do i play SWGEmu?SWGEmu is paving the way to not only restore PreCU SWG, but setup a platform on which the community can propel the SWG universe in any direction imaginable. Core3 is the server package being developed by SWGEmu which will make it possible for anyone in the community to run their own SWG game world (either in strict PreCU mode or a deviation). Core3 is being developed on volunteer time as open source software licensed under the LGPL v3, free to anyone that wishes to obtain it. Players interested in playing on SWGEmu servers will eventually be able to do so on the same SWG PreCU client that was released by SOE years ago (graphics & mechanics are the same). Remember that any content that is controlled by server (quests, spawns etc) has to be recreated by the SWGEmu team. This also means that after the restoration of PreCU, anyone running a SWGEmu server can take the game in any direction they desire. Currently, the only server in operation is the SWGEmu Core3 Nova Test Center, which the developers use to stress test the server and fix bugs on a daily basis.
Do i have to pay for anything?SWGEmu currently in the development phase. There is only one server online, called Test Center: Nova. This test center is used by the developers to test new code and fix bugs as the SWG PreCU game is restored. It may be wiped at any time and it is for strict testing. While you can "play" on Nova, we do not encourage it since it is counter productive to the development process. When v1.0 of Core3 is released, Nova will remain a Test Center but SWGEmu (and other entities) will open up "Play" servers (like the SWGEmu SunCrusher) where game exploration and progression is encouraged.
ProgressieNot at all! Core3 and all of the projects services will always be free. However, we do accept donations, which are greatly appreciated. These donations help to keep the servers running. Note that this does not mean that you won't have to pay for the Star Wars Galaxies client. You must own a set of the game disks (any version), which can usually be found (used) for under $10. We do not support piracy, which means you can not use the official trial client.
Allemaal leuk en aardig maar hoe ver zijn ze nu eigenlijk?
Ik volg deze gasten nu al zo'n 3 jaar. Eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in. Regelmatig heb ik ingelogd op de test server om te kijken hoever ze waren, maar dan zag ik eigenlijk weinig vooruitgang vergeleken met een aantal maanden ervoor. Tot vorige week toen ik vorige week weer eens ingame ging kijken. In de zomer hebben ze flink hard doorgewerkt aan het project en op 22 september hebben ze alles op de server geknald. Heel de database is gewiped en vanaf nu kun je dus een character aanmaken en vanaf 0 beginnen te spelen. Het spel is nog wel in een soort van Alpha-fase. Het is wel de bedoeling dat je eventuele bugs die je tegenkomt report. Een aantal dingen zijn ook nog niet geactiveerd zoals Speeders en mounts, omdat deze de server laten crashen. Maar het ziet er nu naar uit dat we binnen niet al te ruime tijd eindelijk weer kunnen genieten van SWG zoals het ooit bedoeld was. Ik zal jullie hier op de hoogte houden.
Links
www.swgemu.com
www.swgemu.com/forums/content.php?r=150 <- installatie pagina
Als je meer info wilt, kijk even op de website. Daar staat nog een berg aan informatie ook als je meer van de technische kant wilt weten.
Voor de modjes: deze emulator is volkomen legaal
[Voor 7% gewijzigd door Rudolf op 01-02-2011 10:07]