Toon posts:

TPB soap...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weer de zoveelste beschuldiging... nieuws: Nieuwe beschuldiging van partijdigheid in Pirate Bay-zaak

De tekst is strikt genomen heel neutraal... Men heeft het namelijk over 'auteursrechten organisatie'. Dat wordt echter door iedereen onmiddellijk als 'auteursrechten belangen organisatie' opgevat, en daarmee is de sfeer van een corrupte gerechtelijke gemacht weer neergezet.

Echter, zoals in het verleden al meerdere malen ter sprake is gekomen in de reacties op dergelijke aantijgingen, is de SFIR helemaal geen belangen organisatie, maar een organisatie die in zijn algemeenheid alle aspecten van auteursrecht bekijkt... Ik verwijs maar even naar mijn eigen post: nieuws: Nieuwe beschuldiging van partijdigheid in Pirate Bay-zaak (Leuk dat ik gelijk een +3 moderatie krijg, maar zoiets opschrijven vergt even wat zoekwerk, en dus komt het helemaal onderaan te staan, waar een groot deel van de bezoekers het niet leest, aangezien ik nu al weet dat hier 100 reacties boven komen te staan...)

Ik vraag me af of bij dit soort artikelen, de redactie niet zelf eventjes in de archieven kan duiken, en gelijk een kritische noot bij het artikel kan plaatsen. Deze TPB aantijgingen komen iedere paar dagen, hebben vrijwel dezelfde inhoud, en worden altijd heel erg eenzijdig belicht... En dat levert een volkomen verkeerd beeld op bij de lezers... (Als je iets maar lang genoeg herhaald, wordt het vanzelf waar....)

Je kunt natuurlijk puur het bericht plaatsen, en de nuancering van de lezer reacties laten afhangen... Maar met TPB soap, denk ik dat de redactie zelf die nuancering wel eens mag aanbrengen. Dat kost iets meer werk, maar levert een kwalitatief beter artikel... en zal ook het aanzien van Tweakers verhogen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Op zich is het een objectief geschreven artikel, waar feiten en quotes van andere personen in voorkomen.

Of het veel kans maakt wordt geen uitspraak over gedaan en ik denk ook niet dat je je daar aan moet wagen als nieuws site.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik geef er de voorkeur aan om de huidige brede en objectieve term te laten staan. Ik kan niet beoordelen of de organisatie werkelijk alleen een discussieforum is of dat de scoop breder is en er bijvoorbeeld regelmatig een pleidooi voor strengere regelgeving wordt geuit. Op basis van de uitslag van het onderzoek kan iedereen tzt voor zichzelf beoordelen hoe het zit.