Toon posts:

2de internetverbinding direct overschakelen bij storing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chello verbinding, maar heb de afgelopen twee weken een stuk of vijf storingen gehad. Ik wil er nu een tweede internetverbinding bij nemen. Ik zou het liefst hebben dat mijn computer bij het uitvallen van een internetverbinding direct overschakelt naar de andere, zodat ik praktisch geen seconde offline ben. Is dit met een speciale router ofzo te bewerkstelligen? Ik heb al gegoogled en hier gezocht maar kon het niet vinden.

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
Kijk eens rond voor een dual wan router die je dan als fail over configureert. Dit doet precies wat je wil en hoeft niet echt duur te zijn, ik denk vanaf een 150 euro moet je wel iets vinden.

Verwijderd

Ik denk niet dat een 2e verbinding van de zelfde ISP een oplossing gaat zijn, een andere isp kan wel werken.
Volgens mij heb je alleen in je computer 2 netwerk kaarten nodig + een extra router. Dan moet de computer zo ingesteld worden dat als netwerkaart1 uitvalt / geen ip heeft , hij de andere gebruikt.

Klinkt simpel en is ook simpel als Murphey je met rust laat :D.

• ItsValium
tweede netwerkkaart + extra router is niet echt nodig, daarmee leg je de failover in handen van je pc, wat niet altijd even vlot werkt, 1 router met 2 wan aansluitingen vergemakkelijkt het wel. En ivm twee connecties kan ik beamen dat het best practice is om die via twee verschillende ISP's te laten lopen en nog best twee verschillende media, bv 1 DSL en 1 kabel aansluiting.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kunt een Dual Wan router kopen voor iets van 150 euro zodat je de twee verbindingen kan loadbalancen en in failover kan gebruiken. Maar... 150 euro plus een extra internet abbo is toch redelijk wat kosten, weet niet wat de problemen waren van afgelopen week maar het is wel een dure oplossing om een probleem van Chello op te lossen toch?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja goed, ik gebruik mijn internet hoofdzakelijk voor poker en het moment dat mijn internetverbinding eruit vliegt kan het me behoorlijk wat geld kosten, doordat ik dan de hand verlies waar ik in zit. Dus de kosten maken me niet heel veel uit (tot op zekere hoogte) als ik dit probleem vervolgens opgelost krijg. Verder hoor ik net van iemand dat de pokerclient afsluit zodra er een internetstoring optreedt. Waardoor ik altijd te laat ben ook al heb je binnen een seconde weer internet via de andere verbinding. Het is niet mogelijk om tegelijkertijd met twee internetaanbieders verbonden te zijn ofzo? Of is er evt. een andere manier om dit te voorkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 11:56 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:54:
Ja goed, ik gebruik mijn internet hoofdzakelijk voor poker en het moment dat mijn internetverbinding eruit vliegt kan het me behoorlijk wat geld kosten, doordat ik dan de hand verlies waar ik in zit. Dus de kosten maken me niet heel veel uit (tot op zekere hoogte) als ik dit probleem vervolgens opgelost krijg. Verder hoor ik net van iemand dat de pokerclient afsluit zodra er een internetstoring optreedt. Dus ook al heb je binnen een seconde weer internet via de andere verbinding dan ben je alsnog te laat. Het is niet mogelijk om tegelijkertijd met twee internetaanbieders verbonden te zijn ofzo? Of is er evt. een andere manier om dit te voorkomen?
Ok, een Dual Wan router met loadbalancing en failover zal je helpen; Hij verdeeld de verbindingen die je hebt en als een lijn wegvalt zal hij alles over de andere verbinding doen. Het zal wel eventjes duren, paar seconden, voordat hij is overgeswitched. (met een Chello en een ADSL verbinding zal dit moeten lukken)

Kan me niet voorstellen dat als je een klein hikje in je verbinding hebt, dat je pokerclient zich gelijk afsluit... Maar... Je komt dan wel ineens via een ander ip-adres binnen (Chello heeft een andere ip-range dan een adsl provider als Alice bijvoorbeeld), weet niet of de server waar je op aan het spelen bent dit wel leuk zal vinden...

[ Voor 8% gewijzigd door Tags NL op 25-09-2009 11:58 ]

https://powershellisfun.com

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Multiplexen heeft weinig nut, gezien de client en de server maar 1 verbinding verwacht wat meestal via een TCP lijntje loopt. Zodra er dus een storing is zal de client opnieuw moeten verbinden waardoor je dus hoogstwaarschijnlijk uit je game wordt geknikkerd.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-02 09:46
Er bestaan routers die 3G verbindingen aankunnen. Zo zou je een mobiel prepaid internet kunnen gebruiken als fail-over.

Kijk even naar deze Draytek: 1x ADSL, 1x Ethernet WAN en dmv USB en 3G modemstick heb je een derde WAN mogelijkheid.
http://www.draytek.com/user/PdInfoDetail.php?Id=88#PdInfo

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-02 09:58
Wat hij wil kan waarschijnlijk niet gedaan worden door Dual WAN, om redenen die boven al vermeld staan. Als het ECHT zo'n probleem is, en geld geen probleem is, dan kun je beter kijken bij business xDSL verbindingen. Kost meer, maar storingen zullen veel minder voorkomen.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Inderdaad, het is beter om te kijken naar een andere (stabielere) provider. Zelfs budget providers zoals Online.nl zijn veel stabieler dan dat probleem wat jij nu hebt bij UPC. Ik heb zelf Online.nl en heb zo goed als nooit een storing.
En zoals elnaeth al zei: als je echt zeker een zo storingsvrije verbinding wil hebben, dan kan je het beste naar business abonnementen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is concreet dat ik absoluut niet wil dat de client offline gaat. Dit gebeurt wanneer ik switch van bijvoorbeeld mijn vaste verbinding naar mijn draadloze, of van mijn vaste naar een VPN verbinding. Wanneer de gewone verbinding 3 seconden wegvalt is het geen probleem. Dan blijft de client gewoon online. Het probleem treedt dus alleen op bij het verwisselen van de verbinding.

Dit lijkt me inherent aan de oplossing die ik zoek, alleen als ik tegelijkertijd met twee verbindingen verbonden zou kunnen zijn voorkom ik dit, maar dit is geloof ik weer niet mogelijk met oog op ip-shit enzo (me is computernoob)???

(waarschijnlijk is het dus niet mogelijk wat ik wil??)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nopes, een stabielere verbinding uitzoeken, dat kan je doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ItsValium
Wat jij wil is onmogelijk zonder een enorm complexe en dure netwerkinfrastructuur op te bouwen. De voorgestelde business line optie is een mogelijkheid, daar krijg je gegarandeerde uptime en dergelijke.

Wat je eventueel zou kunnen doen is ergens een VPS huren in een gekend datacenter. daar je pokerclient op draaien en via rdp of eender wat connecten daarop, als je verbinding thuis even wegvalt blijft de client wel open op de server en hoef je maar te reconnecten, of als je dan inderdaad een dual wan router met failover hebt staan kan je onmiddellijk reconnecten via de andere ISP. (kostelijke oplossing maar de goedkoopste die ik kan bedenken)

[ Voor 52% gewijzigd door ItsValium op 25-09-2009 12:22 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 10:08
Volgens mij is de goedkoopste oplossing voor jouw probleem een Windows VPS. Je client op die VPS installeren en vervolgens via RDP vanaf je desktop spelen. Als jouw internet verbinding dan wegvalt, blijft je client gewoon verbinding houden. Eventueel met een 3G verbinding als backup om snel weer een RDP connectie naar je VPS op te zetten zodat je door kunt spelen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Dual WAN routers (met name de Draytek) heeft een "eigenaardige manier" van bepalen of een link down is of niet... Zolang de modem (kabel of DSL) pingbaar is (en fysiek werkt), dan denkt de Draytek dat de verbiding goed is.

Dus pas als het modem stuk is, of de stroom eraf is, dan pas gaat hij naar de andere (WAN 2).

Ik weet niet hoe andere routers dit regelen...

Verwijderd

Dus dan is het niet zo overbodig om een 2e router + netwerkkaart aan te schaffen en andere isp. Als je dan nog steeds tijden hebt dat je geen internet hebt dan moet er een EMP bom gevallen zijn.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Wij hebben precies hetzelfde.
Hier is het : Online & Ziggo
Wij gebruiken een Draytek Vigor 2910 volgens mij.
Dual WAN en schakelt direct (echt onder de seconde) over als er storing is, maar gaat automatisch naar de snelste verbinding als je gaat downloaden.
Ook blijft de rest van het huis ( weet niet of dat bij jou meerder pc's zijn ) op de andere verbinding zitten, zodat die gewoon snel internet hebben :)

ding kost wel aardig wat dacht ik, maar het werkt formidabel :)

[ Voor 0% gewijzigd door Bloemstukje op 02-10-2009 15:58 . Reden: typenummer verbeterd ]

gewoon nee.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een 2de lijn gaat niet werken. Je publieke IP adres veranderd op het moment van omschakelen. Gevolg: sessie kwijt (waarschijnlijk ssl connectie).

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 19:01
joopv schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:00:
Een 2de lijn gaat niet werken. Je publieke IP adres veranderd op het moment van omschakelen. Gevolg: sessie kwijt (waarschijnlijk ssl connectie).
Ik sluit me bij Joopv aan ;)
Ik zou voor een goede provider kiezen hoewel UPC hier rete-stabiel is en supersnel... (Nijmegen)
Denk dat je het eerder in bekabeling/router/modem moet zoeken...

Even niets...

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-03 15:31
2 internet verbindingen i.c.m. online pokeren gaat niet werken. Zoals eerder al voorgesteld is en zeker een goede optie zou zijn als het echt noodzakelijk is, is om ergens in een (betrouwbaar) data center een host neer te zetten waarop je poker speelt en hierna een rdp openzetten.

Andere oplossing is er denk ik niet echt voor dit probleem..

p.s. of een eigen IP bij ripe aanvragen, en 2 zakelijke lijnen met BGP? Wel een duur geintje :)

[ Voor 12% gewijzigd door jeroenvdnberg op 02-10-2009 16:16 ]

Pagina: 1