Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WD smartware error

Pagina: 1
Acties:

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 08:49
Sinds gisteren een WD passport gekocht. Hier zit standaard WD Smartware bij, een backup programma.

Ik krijg het programma echter niet geinstalleerd.

De autorun (vanaf virtual drive van WD) geeft een error. error picture
Indien ik de installatie zelf opstart begint hij te installeren echter geeft hij aan het einde van de installatie een fout (picture).

Indien ik de software opstart geeft windows de melding dat de software vastloopt en niet wilt starten, en sluit deze dan af.

Ik heb geprobeert om de software vanaf mijn lokale HD te installeren maar dan gebeurt hetzelfde.
De WD software is niet van de officiele site te downloaden of van een andere bron.
Verder heb ik de drivers via windows update, en via de driver directory op de WD schijf proberen te installeren maar dan geeft de software dezelfde fout. De schijf zelf werkt wel perfect binnen windows!

Iemand ervaring met deze fout of misschien een oplossing?

Verwijderd

Los van je probleem, ik heb zelf ook enkele Passports, een MyBook World Edition, een My Book Essential en ze werken op hardware vlak bijna allemaal perfect maar de software die meegeleverd wordt wil inderdaad soms niet echt werken ...

Je zou als alternatief eens kunnen kijken naar meuk: SyncBack 3.2.19 (ook een freeware versie van beschikbaar) of meuk: Allway Sync 9.3.3

Tools genoeg eigenlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 14:06 ]

• _sepulnation_
ik heb idd syncback veel gebruikt bij mijn vorige systeem. Echter wil ik dit pakket ook eens bekijken, het ziet er in mijn ogen vrij goed uit als ik screens bekijk.

Verwijderd

Ik krijg exact dezelfde error, en ik heb dezelfde dingen geprobeerd om het toch geïnstalleerd te krijgen op mijn PC: no luck! Mijn PC bevat een Asus P4R800-VM motherboard.
Ik heb het op mijn laptop geprobeerd, en daar installeert alles zonder problemen.
Ik heb gezien dat er op de site van WD een softwareupdate staat van Smartware, maar enkel voor Mac.
Verder werkt de schijf wel correct, het is enkel de Smartware die niet geïnstalleerd geraakt. Het lijkt mij ook zeer handige software, daarom had ik deze graag geïnstalleerd.
Als er iemand een oplossing gevonden heeft, hoor ik het ook graag.

• _sepulnation_
iemand nog een idee wat er fout kan zijn?

Verwijderd

Heb je in de eventvwr gekeken of er wat nuttigs in staat?

• Dagloper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2022
Helaas moet ik melden dat ik exact hetzelfde probleem krijg (zelfde foutmeldingen) etc, heb ook alles geprobeerd. Wou net WD gaan bellen, ze hebben een helpdesk. Maar die hebben natuurlijk ook weekend..
En idd, ook ik wil de software wel eens zien en proberen, ziet er wel mooi uit. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag. Baal er wel een beetje van, nooit problemen gehad met WD

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:58
Ik heb vandaag een WD My Passport Essential SE (750Gb) gekocht en heb hetzelfde probleem. Ik heb via de email (in het engels) contact gezocht met WD.
Zodra ik reactie heb zal ik het hier posten in de hoop dat er iemand iets aan heeft..

Signature

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem. Heb de 750 GB versie maandag geleverd gekregen en kan de software ook niet installeren. Heb maandag contact via de mail gezocht met WD maar nog geen reactie ontvangen. Wanneer ik een reactie krijg zal ik deze hier plaatsen. Net de software proberen te installeren op een andere laptop, dit werkt ook niet.

Waar het mij echter vooral om gaat is om de enkele mappen die ik heb gemaakt op de HD met een password te kunnen beveiligen, zodat deze ook op andere computers niet geopend kan worden. Weet iemand hier een goed programma voor?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 12:44 ]

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:18:
Heb de 750 GB versie maandag geleverd gekregen en kan de software ook niet installeren.
Klikt jouw usb kabel ook zo slecht in de harde schijf? Ik kan hem er bijna scheef in doen, doen gaat het lampje wel branden maar ziet mijn computer hem niet. Verder als ik hem er goed in stop werkt het wel, maar zodra ik dat ding ook maar 1mm (per ongeluk) verschuif, schiet het kabeltje er uit en stopt dat ding dus.

Ik vind dit echt vervelend en denk dat ik hier mee terug ga naar de winkel (MyCom). Als dit zo hoort wil ik hem niet eens meer, want dit werkt namelijk niet voor mij.

Signature

Verwijderd

Ja bij mij precies hetzelfde, vind het raar dat dat kabeltje er zo los in zat maar dacht dat het aan mijn ding lag...

• Heifar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 21:11
Ik heb ook dit probleem, tenminste op mijn pc thuis met een nederlandse XP. Hetzelfde probleem op een nederlandse Vista installatie. Op mijn werk gebruiken we de engelse versie, en daar draait Smartware prima! Hebben jullie allemaal een nederlandse installatie?

Verwijderd

Heb ondertussen al wat over en weer gemaild met WD support. Het probleem zou hem in de Nederlandstalige Windows-versie zitten. Echter nog geen oplossing gekregen die werkt... Wanneer de mannen met iets bruikbaars komen, post ik het hier.

Verwijderd

Ja ik heb ook een Nederlandse Vista versie, dramatisch van WD zeg...
Maar hoe zit het met dat kabeltje? Het lijkt me toch niet zo moeilijk om een kabeltje te maken dat gewoon degelijk erin kan...

Verwijderd

Net WD gecontacteerd; door een ontwerkfout past het kabeltje er niet goed in, hier kunnen ze niks aan doen. Hij gaf als advies om het vast te maken met tape of een universele kabel te kopen die er wel in past...
De software heeft inderdaad een fout, ze weten alleen niet welke, maar hier kunnen ze nog niks aan doen.
Het advies wat de callcenter medewerker gaf was om dit in te typen in google:
syncback version 3.2.19.0
Dan dit programma als vervangend te gebruiken en de support site van WD in de gaten te houden (support.wdc.com).

Groeten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 11:26 ]

Verwijderd

Oplossing voor het kabeltje, koop een Nokia n96 kabel die meegeleverd wordt met deze telefoon om de telefoon aan te sluiten op de computer. Deze werkt goed en blijft zitten, je kan de HDisk er zowaar aan laten hangen.

Verwijderd

Ik ben er uiteindelijk in geslaagd Smartware geïnstalleerd te krijgen.
Ten eerste, zorg ervoor dat de laatste .NET framework versie (3.5) en SP geïnstalleerd is op de PC.
Ten tweede, installeer rechtstreeks de laatste Smartware update vanop de WD site:
Title: WD SmartWare 1.1.1.6
URL: http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdsmartware
Succes!

Verwijderd

Bedankt voor uw contact met Western Digital Support. Onze excuses dat u zo lang moest wachten op onze reactie. Momenteel is het erg druk op onze afdeling, maar wij doen ons best om de achterstand in het beantwoorden van emails zo snel mogelijk weg te werken.

Wij vermoeden dat het probleem dat u ervaart heeft te maken met een conflict dat ontstaat tussen uw Nederlandstalige Windows besturingssysteem en de Smartware.

Ik zou u graag het volgende willen aanraden:

-Schakel Smartware uit op uw externe harde schijf.

Answer Title: How to disable and re-enable a WD My Book (+ WD SmartWare) Virtual CD in Windows or Mac
Answer Link: http://wdc.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=3779

-Installeer de meest recente Smartware update vanaf onze website op uw computer. Als het goed is, zal de software nu zonder problemen draaien. Zie de link hieronder voor meer informatie over het probleem en de bijbehorende oplossing.

Answer Title: WD SmartWare stop error: "The application has encountered an unexpected error and is now exiting"
Answer Link: http://wdc.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=3813

Als u nog verdere vragen heeft horen wij dat ook graag.

Met vriendelijke groet,

Lena B.
Western Digital Service and Support
http://support.wdc.com
Incident ref #: 091005-001910

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 24-10-2009 10:52 . Reden: +quote ]

Pagina: 1